מערכת COL | יום כ"ה חשוון ה׳תשס״ט 23.11.2008

הבנקעט העולמי ● 3 גלריות, 154 תמונות

JEM
בדקות אלו נחתם מעמד ה'בנקעט' המסורתי באולם "פייר 94" במנהטן, בו השתתפו כ-4,000 שלוחים מרחבי העולם ■ מר יהודה אבנר חשף סיפורים על קשריהם של ראשי הממשלות עם הרבי, השליח הרב משה בריסקי עורר על עניין "הקהל" וילדי השלוחים ריגשו את הוריהם ■ COL העביר את האירוע כולו בשידור חי (באדיבות 'חב"ד אורג'), לצד דיווחים עדכניים ממקום האירוע ■ צלם COL הרישמי, י. בלינקו, מגיש 3 גלריות מרהיבות לסיפור המלא   לגלרייה ראשונהשניהשלישית
הבנקעט העולמי ● 3 גלריות, 154 תמונות
מעצמה. אלפי השלוחים במזח 94 במנהטן, אמש ● צילום: י. בלינקו, צלם COL לכינוס

מאת שליח COL לכינוס

הערב, בשעה 5 אחה"צ (שעון ישראל - 12 בלילה), נפתח מעמד ה'בנקעט' המסורתי באולם "פייר 94" במנהטן. במעמד הגדול, שחותם את כינוס השלוחים העולמי, נטלו חלק 4,000 שלוחי חב"ד, לצד תומכיהם.

האירוע נפתח על-ידי סיו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך', העומד מאחורי ארגון הכינוס על כל פרטיו, הרב משה קוטלרסקי. בדבריו, דיבר הרב קוטלרסקי על ד"ר רזניק ע"ה (רופאו של הרבי שנשא את הנאום המרכזי לפני שלוש שנים). הרב קוטלרסקי התמקד גם בדבריו על הבחורים מה'מרכז' שליחות. "כעת ההזדמנות להצדיע להם", אמר.  

לפרק תהילים "להצלחת השליחות ולכל המצטרף להשלוחים בגשמיות וברוחניות", הוזמן הרב אריה רייכמן מבישקק, קיריגסטן. לאחריו הוזמן לדבר תורה הרב זלמן מנדלסון מג'קסון, וויומינג.

"אני לומד באינטרנט"

בשלב זה של האירוע, הופיעו צעירי השלוחים, ילדיהם של השלוחים הפזורים ברחבי העולם. כל אחד מהם סיפר, בשפת מדינתו, על מקום לימודיו ועל הבדידות. "לי אין בית-ספר בעיר שלי, אז אני לומד דרך האינטרנט", סיפר בנו של שליח חב"ד בברלין הרב יודי טייכטל. יצויין, כי צעירי השלוחים שוהים בקעמפ מיוחד המאורגן על-ידי ה'שלוחים אופיס'.

את הנאום המרכזי נשא מר יהודה אבנר, דיפלומט הישראלי שהיה יועץ לחמישה ראשי ממשלות בישראל כולל לוי אשכול. בנאום מרטיט, פירט אבנר את מסכת קשריו עם הרבי, כשהוא משלב את דבריו עם סיפורים מופלאים. "המנהיגים שלנו הבינו שהם צריכים את הקשר עם הרבי", העיד אבנר.

במהלך נאומו, הוא דיבר גם על דעותיו של הרבי. "הרבי לא היה ציוני-פוליטי. היה לו אהבת ישראל ודאגה לביטחון לישראל. הכרתי את העיניים של הרבי במשך שנים, הם ראו דברים שאדם הרגיל לא ראה. עיניים של מישהו שהיה יכול לדעת ולראות עומק וסוד".

בסיום דבריו, אמר: "אסור לתת לליובאוויטש לסבול מבעיות כלכליות".

בתום נאומו עלו לבמה חברי מקהלת חסידי חב"ד והנעימו במספר ניגונים שמחים.

בשלב זה של האירוע הוקרן סרט וידאו מיוחד "התחברות הקהל בימינו". סרט זה, מצטרף לקטעי וידאו נוספים שיוקרנו במהלך האירוע והופקו על-ידי חברת המדיה החב"דית - JEM.

מודים לגבירים

לאחר הקרנת הסרט, ניצל הרב קוטלרסקי את ההזדמנות להודות מקרב לב לנהיגד מר ג'ורג' רוהר, התומך מזה שנים בפעילות חב"ד בנקודות רבות ברחבי העולם. הרב קוטלרסקי גם הודה לנגיד ר' לוי לבייב התומך בפעילות השלוחים בחבר-העמים. "אנחנו מאחלים לו הצלחה רבה שימשיך לעשות מעשי חסד", אמר.

הרב קוטלרסקי דיבר גם על "קרן שמחות השלוחים" שהוקמה לפני שנה על-ידי מר גנדי בגלובוב. "לצערינו נבצר ממנו להגיע אבל אנחנו מודים לו מקרב לב", אמר. "אני גאה לספר לכם שבמהלך השנה הענקנו מענק ל-1678 משפחות שלוחים".

בדבריו, הרב קוטלרסקי, דיבר גם על המאמצים של אנשי חב"ד.אורג על מאמציהם להצלחת הכינוס.

וכעת הגיע שעת המעמד המסורתי של ה'ראל-קול' - במהלכו מוקראים שמות המדינות בהם פועלים שליחי חב"ד: מסין, וייטנאם, דרום-קוריאה, מרוקו, יפן, מרוקו, ארה"ב, ישראל, פולניה, לטביה, רומניה, קזחסטאן, סרביה, צרפת, ארגנטינה ועוד.

את הכינוס חתם במשא המרכזי השליח המצליח באגורה-הילס בקליפורניה הרב משה בריסקי. בריסקי, שפיקח על הקמת 5 בתי-חב"ד וקרוב ל-3 אלף איש משתתפים בשיעוריו ואירועיו, ידוע כנואם מחונן.

"יש לי את הזכות לנאום בפני 4,000 נואמים", פתח הרב בריסקי את דבריו. "'הקהל' זה דבר אקטואלי. צריך לתפוס כל הזדמנות כדי לעשות 'הקהל'. זה הזמן לאחד יהודים ולעשות איתם 'הקהל'. לצאת, לתפוס ולאגד את כל היהודים. וזה צו השעה שלנו".

הרב בריסקי התמקד בראשית דבריו על ההצלחה הגדולה בקירוב של כל יהודי ויהודי. "כל קירוב של יהודה זה הצלחה כמו ההתכנסות של 4,000 שלוחים כאן", התבטא. "יש לנו כיום את ההזדמנות לעשות את ה'הקהל' הכי גדול שהיה מאז בית-המקדש". 

במהלך נאומו, היא התייחס גם לשלוחים הצעירים. "יש לנו הרבה מה ללמוד מהשלוחים הצעירים שהלכו לשליחות אחרי ג' תמוז", אמר. "יש להם דחף מיוחד לפעול ולקרב יהודים".

האירוע הועבר בשידור-חי ב-COL באדיבות אתר 'חב"ד-אורג' ותורגם סימולטנית על-ידי הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.