מערכת COL | יום כ"ב חשוון ה׳תשס״ט 20.11.2008

איך נגיע ליעד? ● תבלין לשבת

האם אנחנו באמת רוצים את המטרה שאנחנו מבקשים? האם אנחנו באמת מתכוונים להגיע למטרה שאנחנו רוצים? האם אנחנו שלמים אם ההחלטות שלנו להגיע למטרות שלנו בחיים? ■ ואיך כל זה מתקשר לעבד אברהם? ■ "תבלין לשבת" מאת מאמן הקאוצ'ינג יוסף-חיים בולטון לקריאהוגם: שאלות שמאמן היה שואל אתכם באימון >>>
איך נגיע ליעד? ● תבלין לשבת
מאת יוסף-חיים בולטון

האם אנחנו באמת רוצים את המטרה שאנחנו מבקשים? האם אנחנו באמת מתכוונים להגיע למטרה שאנחנו רוצים? האם אנחנו שלמים אם ההחלטות שלנו להגיע למטרות שלנו בחיים?

זה הרי נשמע אבסורד שאנחנו לא באמת מתכוונים למה שאנחנו רוצים. הרי אם אנחנו מבקשים כל-כך להגיע אל המטרה הזאת, ואנחנו לפעמים משקיעים מאמצים גדולים בשביל להגיע למטרה שלנו, זה הרי מספיק בשביל להוכיח שאנחנו רוצים להגיע אליה, הרי אנחנו משקיעים הרבה אנרגיה בשביל להגיע למטרה וגם הרבה כסף לפעמים.

בפרשת השבוע מסופר על עבד אברהם, שאברהם משביע אותו להביא ליצחק אישה יהודיה. בימים ההם המשימה הזאת לא הייתה פשוטה, אבל העבד נשבע לאברהם, שככה יעשה מאותו הרגע העבד שם לעצמו למטרה להביא ליצחק אשה כמו שדרש אברהם, העבד התפלל להקב"ה והוא מבקש שהקב"ה יעזור לו לראות את הסימנים ואכן לזהות שזאת באמת הנערה שמתאימה ליצחק.

"והיה הנער (הנערה) אשר אמר אליה הטי-נא כדך ואשתה ואמרה שתה וגם את גמלך אשקה אׁתה הכחת לעבדך ליצחק ובה אדע כי עשית חסד עם אדני" בקשה לא פשוטה באותם ימים. וגם אין כאן איזה דרישה לזמן מפורש מהקב"ה.

אבל בפסוק אחרי זה כתוב "ויהי-הוא (העבד) טרם כלה לדבר והנה רבקה יצאת אשר ילדה לבתואל בן מלכה אשת נחור אחי אברהם וכדה על שכמה".

למה כתוב "טרם כלה לדבר", לא כתוב טרם כלה לבקש, הרי הוא רצה משהו מהקב"ה? הפרשה מלמדת אותנו שיש מצבים בחיים שבהם אנחנו רוצים שינוי, ואנחנו רוצים להגיע למטרה שלנו אבל בלי להתאמץ. אז אנחנו מבקשים עזרה מאנשים אחרים, שהם אלה שיעשו במקומינו את העבודה והם אלה שייקחו את האחריות,  במקרים כאלה הסיכוי שבאמת אנחנו נגיע למטרה הם קלושים מאוד. וזה מה שכתוב בפסוק שהעבד לא ביקש עזרה של נזקק אלא תמיכה מהקב"ה, כמו שכתוב שהוא דיבר עם הקב"ה ואם נשים לב העבד אומר להקב"ה והפסוק מתחיל עם מה שהוא (העבד) עצמו יעשה "הנה אנוכי נצב על עין המים ובנות אנשי העיר יצאת לשאב מים"

וגם איך זה קרה לעבד שעוד לפני שהוא (העבד) סיים לדבר כבר רבקה יצאה אליו למה לנו זה לא קורה שמיד שאנחנו מבקשים דברים מהקב"ה זה קורה?

באחד הקורסים השתתף בחור צעיר שהמטרה שלו בקורס הייתה להצליח בתור קבלן בניין ושיפוצים, הוא כבר לקח לחברה שלו יועץ חיצוני, הוא לקח מישהו שיטפל בפרסום, "אני מחכה ליום הזה שאני יכול להיות גאה בחברה שלי ולאן שאני הבאתי אותה" , באחד הפגישות כאשר התאמנו על השאלה למה הוא כל כך רוצה להצליח כקבל? לאחר כמה דקות ארוכות הוא סיפר לנו,זה ייתן לי בטחון עצמי, הערכה עצמית, וחוץ מזה הוא סיפר שאבא שלו קבלן בניין גדול, וכל האחים שלו 4 במספר עובדים עם האבא בחברה, אבל רק אותו אבא לא רוצה בחברה, אז הוא רוצה להראות לאבא ולאחים שהוא גם יכול להצליח בתחום הזה.

וזה מה שכתוב בהמשך הפרשה כאשר העבד מספר על מה שקרה ליד הבאר ועל הדרך שבה החליט כי רבקה היא הנערה שהוא מחפש והוא גם מסביר לנו את הפטנט איך לקבל מיד את מה שאנחנו רוצים "אני טרם אכלה לדבר אל-לבי והנה רבקה יצאת וכדה על שכמה ותרד העינה ותשאב ואמר אליה השקיני נא".

הפסוק הזה מלמד אותנו שכאשר יש לנו איזה מטרה שאנחנו רוצים להשיג קודם כל אנחנו צרכים לדבר אל הלב שלנו ולראות שאין לנו איזה מטרה סמויה שהיא לא נקייה, אותו בחור שרצה כל-כך להצליח בתור קבלן עובד היום באחד מחברות ההייטק הגדולות כי הוא הבין שמאחוריי המטרה שלו להיות קבלן עמד משהו לא נקי.

שאלות שהמאמן היה שואל אותך באימון:
1.איזה רווח יש לך אחרי שתגיע למטרה?
2.מה הם 10 הסיבות שבגללם אתה נחוש להגיע למטרה?

בברכת
שבת-שלום
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.