מערכת COL | יום כ"א חשוון ה׳תשס״ט 19.11.2008

''רבי! איך יוצאים מכאן?!" ● מאמר דעה

העולם מזדעזע. עולם העסקים בקריסה טוטאלית ואיש אינו יודע מה ילד יום. אילי ההון כבר אינם יודעים בדיוק "כמה הם שווים".. ■ השלוחים אשר תפקידם ושליחותם להביא לימות המשיח. גם הם ופעולותיהם הכבירים, בדרך הטבע ניזוקין מהמצב הקשה לפי שעה. כולם כולם זועקים: רבש"ע, וואס וועט זיין? ■ והרבי – אוי, טאייערע רבי – ברוב טובו וחסדו שומע, מקשיב ומאזין לשאלה–זעקה וממתיק את כל הדינים למאמר מה דעתכם? בואו להביע את עמדתם באמצעות 'מערכת התגובות'>>>
''רבי!  איך יוצאים מכאן?!

''רבי!  איך יוצאים מכאן?!.. 
מנחם נהרי

שמו יצחק בן אברהם. הוא הי' עשיר מופלג, איש עסקים פורח אשר שמו הולך לפניו . הוא גם הי' חסיד גדול ומקושר בלב ונפש לרבי מליובאוויטש. הוא לא עשה צעד בעסקיו ללא עצותיו וברכותיו הק' של הרבי. כך נמשך הדבר שנים רבות. כיהודי וכחסיד הוא נהג להפריש מהונו הרב לצדקה כך שיהודים רבים נהנו מעשירותו המופלגה.

ויהי היום ומיודענו ר' יצחק עמד לפני הצעה מפתה מאד. מדובר הי' בעסקה עצומה שיש רק לחתום על החוזה. להמתין זמן קצר ולהפוך לאיל הון... בעיני רוחו הוא כבר סופר את המזומנים.  אלא שבטרם לוחצים על ה"ENTER" יש לוודאות שהרבי נותן את ברכתו לעסקה. הוא פנה אל הרבי בבקשת ברכה. לתדהמתו הרבה מענה קדשו של הרבי ממהר לבא אך בסגנון בלתי צפוי: "שלא תתקרב לעסקה, משוך ידך מיד מהעסקה"... ר' יצחק הנדהם אינו יודע כיצד "לאכול" מענה שכזה מהרבי בשעה שהוא רואה רווחים של מאות רבים של מליוני דולרים... הנסיון הוא עצום ולמרבה הכאב ר' יצחק אינו עומד בנסיון ובלב כבד.. חותם על העסקה.

בתוך זמן קצר ר' יצחק "מתבשר" על הפסדים עצומים הנגרמים מהעסקה המוטעת והכושלת... כך נמשך הדבר כאשר מיום ליום הוא קולט שהוא נפל כאן לתהום עמוק אשר הדרך ממנו חזרה כמעט ובלתי אפשרית... כעבור שבועות מספר ר' יצחק ירד לגמרי מנכסיו והפך לעני ואביון ר"ל...

כחסיד בצרה ר' יצחק נוסע אל הרבי ומתקבל ליחדות בשעת לילה מאוחרת. הוא נכנס לפני ולפנים אל הקודש פנימה. הוא עומד לפני הרבי בראש מושפל ובשתיקה רועמת.. גם הרבי מביט בו ושותק.. המתח בחדר קדשו זועק עד לב השמים. דווקא ר' יצחק הוא זה שעוצר את השתיקה ושואל: רבי, התרשו לי לספר סיפור?! הרבי מביט בו בעניים טובות ורחמניות ומורה לו : "פתח פיך". 

ר' יצחק: בעיירה יהודית אי שם היתה קהילה מפוארת. לקהילה לא חסר מאומה. גם ב"גנב" ש"התפרנס בכבוד" התברכה הקהילה... הגנב לא פסח על שום בית והי' עושה לילות כימים... ויהי הלילה ותורו של רב העיירה הגיע.. מיודענו הגנב בטוח שב 3:00 לפנות בוקר גם בבית הרב כולם נמים את שנתם. בזהירות מיומנת הוא משתחל דרך הארובה ונוחת – שחור ומלוכלך – הישיר לסלון הבית. לתדהמתו הרבה הוא מוצא את הרב הישיש שקוע בספר תורני עמוק. הרב שהי' טוב לב ואיש תם וישר נדהם לראות יהודי בביתו בשעה כה בלתי צפוי'ה והי' משוכנע שבודאי היהודי נחת כאן ללא הודעה מוקדמת כי בפיו ''שאלה'' דחופה ביותר... וישאלהו הרב: מה שאלתך בני?! ויענהו הגנב: אכן רבי שאלה דחופה לי אל כבודו: "כיצד יוצאים מכאן?!"...

מספרים שכאשר שמע הרבי את הסיפור, צחוקו הק' נשמע עד לרחוב הראשי "איסטערן פארקוואי"....

(את הסיפור שמעתי מאחד השלוחים בשם המרצה הנודע הרה"ת יוסף יצחק שי' דז'ייקעבסאהן).

***

מורי ורבותי: היסטרי'ה, קריסה... העולם מזדעזע. עולם העסקים בקריסה טוטאלית ואיש אינו יודע מה ילד יום. אילי ההון כבר אינם יודעים בדיוק "כמה הם שווים".. גם אלו שזכו והפכו את העושר שלהם לאושר נצחי ואמיתי, שעשו ועושים זאת ע"י פיזור ממונם לצדקה וחסד. למרבה הכאב לעת עתה ולפי שעה גם עליהם לא פסח מצב ביש זה. אוי השלוחים, שלוחי המלך שהוא שליחו של מלכו של עולם לתקן עולם ולהחדיר בו את האלף דאלופו של עולם.. השלוחים אשר תפקידם ושליחותם העקרית לתקן עולמו של ממ"ה הקב"ה ולהביאו לימות המשיח. גם הם ופעולותיהם הכבירים, בדרך הטבע ניזוקין מהמצב הקשה לפי שעה. כולם כולם זועקים: רבש"ע, וואס וועט זיין? 

כולם מתחננים: "רבי, איך יוצאים מכאן?"!!! "אנא לעורר רחמים רבים..."

***

והרבי – אוי, טאייערע רבי – ברוב טובו וחסדו שומע, מקשיב ומאזין לשאלה – זעקה וצוחק בקול רם.. הרבי ממתיק את הגבורות בחסדים ע"י צחוקו הנאצל. צחוקו הק' נשמע מחוץ לפתח ביתו עד לרחוב הראשי, עד לרשות הרבים – "טורי דפרודא".

ה"חדוותא דמלכא קדישא" ממתיקה את כל הגבורות, הצמצומים, ההעלמות וההסתרים הבאות מצד העולם והנחותיו. הרבי מביט בחסיד הכואב – וגם עם חטא ופגם את הדרך – בעינים טהורות וטובות. בעינים של חסד ורחמים. הרבי שכבר הכריז "נגמרה עבודת הבירורים" נותן את מלא ההשראה, הכח, האנרגי', העוצמה לשלוחים שי' בכל מרחבי תבל ולכל חסיד המתעסק בעניניו הק' ב"לצאת מכאן". בלצאת מהגלות הפנימי בעבודת ה' ומכל שאר הענינים המבלבלים. הרבי נותן וחוזר ונותן את מלא הכח ל-ה-מ-ש-י-ך. זאת גם כשנראה הדבר קשה מאד. בלהמשיך ולהפוך את רשות הרבים לרשות היחיד ליחידו של עולם. לזרז ולו ביום אחד קודם את מישוש ההבטחה המובטחת דהעידן המקווה – "מעדנים מצויים כעפר".

מי יתן ועוד קודם לכן נזכה לשפע ברכה והצלחה "והריקותי לכם ברכה עד בלי די עד שיבלו שפתותיכם מלומר די" – תיכף ומיד ממש אכי"ר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.