מערכת COL | יום כ"א חשוון ה׳תשס״ט 19.11.2008

נציגות חבדי"ת בכנס המחאה בקרית ארבע

כאלף איש התכנסו באולם הספורט בקרית ארבע להביע מחאה ולהתוות דרכי פעולה נוכח החלטת הבג"צ לפני יומיים לפנות את מתיישבי "בית השלום" בחברון ■ הדוברים סיפרו כי "בית השלום" נרכש כדת וכדין במחיר של מליון דולר, ואך מניעים של שנאה לשמה הניעו את "בית המשפט העליון" להורות על גירוש המתיישבים ולהכריז על המקום כ"שטח צבאי סגור" ■ בין הדוברים היה הרב דוד מאיר דרוקמן רבה של קרית מוצקין ורב חב"ד בקריות שהגדיר את הפלפול המשפטי וההחלטה האומללה של שופטי הבג"צ כ"תורה של פורים" לסיפור המלא
נציגות חבדי
כאלף איש התכנסו באולם הספורט בקרית ארבע להביע מחאה ולהתוות דרכי פעולה נוכח החלטת הבג"צ לפני יומיים לפנות את מתיישבי "בית השלום" בחברון.

הדוברים ובראשם רבה של קרית ארבע הרב דב ליאור, וכן הגב' אורית סטרוק מדוברות הישוב, היטיבו לבאר כי "בית השלום" נרכש כדת וכדין במחיר של מליון דולר, ואך מניעים של שנאה לשמה הניעו את "בית המשפט העליון" להורות על גירוש המתיישבים ולהכריז על המקום כ"שטח צבאי סגור" .

במהלך כנס אף הוקרן סרט וידאו המתעד והמוכיח בעליל את עובדת מכירת הבית ע"י בעליו הערבי למתנחלי חברון.

בין הדוברים היה הרב דוד מאיר דרוקמן רבה של קרית מוצקין ורב חב"ד בקריות אשר הגדיר את הפלפול המשפטי וההחלטה האומללה של שופטי הבג"צ כ"תורה של פורים" והציע באירוניה לתלמידות האולפנא בקרית ארבע אשר נכחו במקום למנות את "הרבניות" – שופטות הבג"צ איילה פרוקצ'יה ודורית בייניש כ.."רבניות פורים" באירועי חג פורים השנה.

הרב דרוקמן שלח ברכת "חזק ואמץ" למתיישבי "בית השלום" וכן למשפחות פדרמן ותור אשר בתיהם נהרסו לאחרונה ע"י כוחות הבטחון. הרב אף קרא לעם ישראל לבא בהמוניו ל"בית השלום" כדי להגן בגופו על המקום מפני מזימות הגירוש.

הרב דרוקמן הזכיר כי חברון היא ערש העם היהודי, ושם נרקמה מלכות דוד "מלכא משיחא" וחתם את דבריו בדברי דוד המלך בתהילים: "וכל קרני רשעים אגדע תרוממה קרנות צדיקים".

כמו"כ השמיע דברים נרגשים בכנס הרב שלום דב וולפא אשר הכריז כי "ממשלת ישראל" בעצם מתנכלת ל"מדינת ישראל".

בין הדוברים היה גם רבו של הישוב בית אל הרב זלמן מלמד אשר קרא לחיילים לסרב פקודה ולא להיות שותפים לגירוש מחפיר של יהודים, והזהיר מפני "מהדורה שניה" של אירועי עמונה.

את הכנס הינחה דובר הישוב היהודי בחברון ר' נועם ארנון. בסיום הכנס פנו הנוכחים ל"בית השלום" אשר בחברון והביעו עידוד ותמיכה נלהבים במתיישבי המקום.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.