מערכת COL | יום כ' חשוון ה׳תשס״ט 18.11.2008

איזו מפלגה היא חרדית? ● מאמר דעה

תקופת ערב בחירות היא תקופה פורה לכל אותם "הוגים" למיניהם המגיחים ממאורותיהם ומנפיקים הגיגים לכל דורש (ולשאינו דורש). כל זמן שאותם "מהגגים" צמודים לעובדות אמת, רק מפרשנים את האירועים כפי ראות עיניהם, ניחא, אולם לפעמים אנו נתקלים ב"הוגה" שהיסודות והעובדות עליו הוא משתית את הגיגיו הן עובדות מסולפות, שאין קשר בינן לבין האמת הצרופה ■ אחד מאותם "הוגים" פרסם, בראש חוצות, שכוונתו של הרבי בעת שהורה להצביע למפלגה החרדית ביותר היא להצביע למפלגה שהשותף הבכיר שלה היא מפלגת אנשי "ההשקפה", שכל הקמתה ועצם מציאותה הוא אך ורק מלחמה ברבי ובחסידים למאמר מה דעתכם? בואו להביע את עמדתם באמצעות 'מערכת התגובות'>>>
איזו מפלגה היא חרדית? ● מאמר דעה
י. יצחקי

תקופת ערב בחירות היא תקופה פורה לכל אותם "הוגים" למיניהם המגיחים ממאורותיהם ומנפיקים הגיגים לכל דורש (ולשאינו דורש). כל זמן שאותם "מהגגים" צמודים לעובדות אמת, רק מפרשנים את האירועים כפי ראות עיניהם, ניחא. יש שיסכימו איתם ויש שיחלקו עליהם, כל אחד יבחר אם הדברים מתאימים לו אם לאו.

אולם לפעמים אנו נתקלים ב"הוגה" שהיסודות והעובדות עליו הוא משתית את הגיגיו הן עובדות מסולפות, שאין קשר בינן לבין האמת הצרופה. הסכנה היא שיש בין הקוראים, שאינם בקיאים בעובדות, שסמוכים ובטוחים שהעובדות שמביא אותו "הוגה" הם עובדות אמת, ולכן הם יכולים להגיע לאותה מסכנה שהגיעה אליה "ההוגה". ובפרט שליד אותו הגיג מצמידים תמונה של ה"הוגה", שאת פניו מעטרים זקן שיבה ארוך, הרי בוודאי שדבריו מבוססים על יסודות האמת.

הדוגמאות למה שכתבתי רבות הן, אבל ניקח דוגמא אחת קטנה מהימים האחרונים: אחד מאותם "הוגים" פרסם, בראש חוצות, שכוונתו של הרבי בעת שהורה להצביע למפלגה החרדית ביותר היא להצביע למפלגה שהשותף הבכיר שלה היא מפלגת אנשי "ההשקפה", שכל הקמתה ועצם מציאותה הוא אך ורק מלחמה ברבי ובחסידים.

מי שידוע את העובדות לאשורן, יודע שכוונתו של הרבי ב"מפלגה הכי חרדית", לא היה מעולם מפלגה שנציגיה הם עם הפאות הארוכות ביותר הוא בעלי הזקן הארוך ביותר. בכל מערכות הבחירות הצביעו רובם של חסידי חב"ד עבור מפלגות שלא הצטיינו בסממנים חיצוניים של חרדיות. פעמים רבות הצביעו עבור מפלגת פועלי אגודת ישראל (פא"י). מאוחר יותר הצביעו עבור "מורשה". מפלגות שבחיצוניותם לא היו "חרדים ביותר".

האם מישהו מעלה על דעתו שרובם של חסידי חב"ד הצביעו בכל אותם השנים בניגוד לרצונו של הרבי?!

אותו הוגה-סלפן כותב על כך דברים מזעזעים: "ש'דעת בעלי-בתים' היתה על העליונה והיא ניצחה "בגדול" את דעתו של הרבי". דברי הבל ושטות, שמעידה על בורותו של הכותב. אוי לאותה בושה, אוי לאותה כלימה.

שיהיה ברור, רובם של חסידי חב"ד ידעו מהי דעתו של הרבי, וכך הם הצביעו.

הדוגמה שמביא "ההוגה" מבקשתו של הרבי לחזית דתית שהייתה אמורה לאחד מפלגות שלא הצטיינו ב"אהבת חב"ד", היא דוגמה שאינה מן העניין. אותן מפלגות לא קמו כדי להלחם ברבי ובחב"ד, ולא זאת הייתה עצם מציאות קיומן, משא"כ מפלגת "ההשקפה" - כל מציאותה היא אנטי-חב"ד.

מפלגה שמהותה ומציאותה היא נגד חב"ד, היא לא מפלגה שמותר לכנותה "חרדים לדבר ה'" – הם ממש לא!

על משפט אחד שכתב אותו "הוגה" אני חותם בשתי ידיים: "שנאה ושקרים אינם נובעים ממקור הקדושה ואינם מצמיחים טהרה וחסידות".

אדרבה, שאגודת ישראל תיפרד מאותם אנשי "השקפה", ובכך תהפוך אגודת ישראל למפלגה החרדית ביותר, ואז מובטח שהמוני חסידי חב"ד יצביעו לאגודת ישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.