מערכת COL | יום י"ז חשוון ה׳תשס״ט 15.11.2008

"ידיעות אחרונות" מציג: "תורת החסידות"

בימים אלו, יוצא לחנויות הספרים בכל רחבי הארץ הכרך התשעה-עשר – בסדרה החגיגית "עם הספר" הרואה אור לכבוד שנת ה-60 למדינה במסגרת פרויקט מיוחד של "ידיעות אחרונות" ובנק הפועלים. הכרך ה-19 נקרא "תורת החסידות" והוא מכיל ארבעה חיבורים חסידיים: "איגרת הבעש"ט", "צוואת הריב"ש", "מגיד דבריו ליעקב" ו"ספר התניא"  לסיפור המלא
ידיעות אחרונות

בימים אלו, יוצא לחנויות הספרים בכל רחבי הארץ הכרך התשעה-עשר – בסדרה החגיגית "עם הספר" הרואה אור לכבוד שנת ה-60 למדינה במסגרת פרויקט מיוחד של "ידיעות אחרונות" ובנק הפועלים. הכרך ה-19 נקרא "תורת החסידות". הכרך מכיל ארבעה חיבורים חסידיים: "איגרת הבעש"ט", "צוואת הריב"ש", "מגיד דבריו ליעקב" ו"ספר התניא".

איגרת הבעש"ט וצוואת הריב"ש הן פרי הגותו של מייסד החסידות – הבעל שם טוב. באיגרת מופיע תיאור של חוויה מיסטית, ובצוואה מובעים הרעיונות המרכזיים של החסידות. "מגיד דבריו ליעקב" הוא ספר דרשותיו של "המגיד ממעזריטש", יורשו של הבעש"ט, ו"ספר התניא" הוא ספרו של תלמידו של "המגיד", רבי שניאור זלמן מלאדי, מייסד חסידות חב"ד.

תנועת החסידות חוללה מהפכה בחיים הרוחניים של יהדות מזרח אירופה החל מלידתה באמצע המאה השמונה-עשרה, ותוצאותיה ניכרות עד ימינו. תורתו של ר' ישראל בעל שם טוב, מייסד החסידות, קירבה את היהודי הפשוט אל בוראו, שכן לשיטתו, יכולים אפילו עגלונים להיות עובדי ה' בדבקות שאינה נופלת מזאת של רבותיהם.

ניתן לזהות בקלות חסידים על פי לבושם, אולם המאפיינים המשמעותיים המייחדים אותם הם פנימיים יותר, וקשורים כמעט לכל אורח החיים, החל מנוסח התפילה דרך מוסדות חינוך המחנכים ברוח "חסידית" ועד הייצוג בכנסת.

במערכת מנמקים את הבחירה: "מצויים כיום כתבים רבים מאוד שחשיבותם להבנת החסידות היא גדולה. אולם אנחנו בחרנו כתבים דווקא מראשית החסידות. כתבים אלו עשויים ללמד על הניסוחים הראשונים של התורות החסידיות לפני שהתפלגו לגוונים שונים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.