מערכת COL | יום י"ג חשוון ה׳תשס״ט 11.11.2008

זוכרים ולומדים מר' משה מזרחי ע"ה

אמש (שני) התקיימה בפתח תקוה התוועדות חסידים, במלאות שלושים יום לפטירת הרה"ח ר' משה מזרחי ע"ה, בהשתתפות רבנים, בני המשפחה המורחבת, ידידיו, אנ"ש פ"ת ומכיריו מתושבי העיר ■ ההתוועדות התקיימה בבית הכנסת 'צמח צדק' חב"ד, בו שימש כמשפיע, מסר שיעורים בנגלה ובחסידות וקירב רבים ליהדות בכלל ולחסידות בפרט  לסיפור המלא
זוכרים ולומדים מר' משה מזרחי ע
אמש (שני) התקיימה בפתח תקוה התוועדות חסידים, במלאות שלושים יום לפטירת הרה"ח ר' משה מזרחי ע"ה, בהשתתפות רבנים, בני המשפחה המורחבת, ידידיו, אנ"ש פ"ת ומכיריו מתושבי העיר.

ההתוועדות התקיימה בבית הכנסת 'צמח צדק' חב"ד, בו שימש כמשפיע, מסר שיעורים בנגלה ובחסידות וקירב רבים ליהדות בכלל ולחסידות בפרט.

פתח את ההתוועדות הרב מרדכי גורליק, משלוחי הרבי לפ"ת ומשפיע ביהכנ"ס, אודות מטרת ההתוועדות – "והחי יתן אל לבו", ללמוד מדרכיו והנהגתו של ר' משה. הרב נפתלי ליפסקר, גבאי ביהכנ"ס, סיפר על החותם העמוק שהטביע ר' משה על כל הקהילה, בעצם נוכחותו; ועל היותו 'יהודי של שולחן ערוך' במלוא מובן המילה.

הרב משה יהודה לייב לנדא, רב אב"ד בני ברק - שר' משה עבד כשוחט אצלו – נשא משא תורני עמוק בעניין "משחרב בית המקדש אין לו להקב"ה בעולמו אלא ד' אמות של הלכה בלבד", ואשר כדברי הרמב"ם זהו "איש השלם בחכמה ובמעשה"; והפליג במעלותיו המיוחדות של ר' משה.

נציג האחים, הרב החסיד שלמה מזרחי, רב כפר גבירול, הזכיר שר' משה שימש גם כמוהל ופלפל בעניין 'מילת עכו"ם'.

הרב שלמה גלעדי, ראש כולל 'אור זרוע' ברחובות, סיפר על החברות הקרובה שהייתה לו עם ר' משה בילדותו ובבחרותו, ועל רצונו העז ללמוד ב'תומכי תמימים'. הוא הפליג בדברים על הביטול שהיה לו וקישר זאת לפרשת השבוע, בה מסופר על הביטול המוחלט של אברהם אבינו להקב"ה.

חתנו של ר' משה, הרב צמח אברהם, רב היישוב ינוב שבשרון, דיבר על חשיבות ההתוועדות, בפרט שהמשפחה לא ישבה 'שבעה', עקב חג הסוכות; ופלפל בגדר מצוות 'ניחום אבלים' האם היא משום כבוד החיים או כבוד המתים.

האדמו"ר מזידיטשוב שליט"א, שבית-המדרש שלו בסמיכות לביתו של ר' משה ובמקווה שלו היה ר' משה טובל דרך קבע, סיפר על הענווה והפשטות של ר' משה, ועל הקשר החם שהיה ביניהם.

את החלק הרשמי חתם בנו, הרב אברהם חיים מזרחי, רב היישוב גבעתי, שסיים את מסכת שבת ואמר 'קדיש'. הוא סיפר על תשובה מנחמת מהרבי, שקיבל ב'אגרות קודש', ושיתף את הקהל בכמה סיפורים מאביו, שקשורים לשבת. הוא קרא לנוכחים לקבל החלטות טובות ממה שדובר בהתוועדות וללמוד מדרכי אביו.

עם תום מסכת הנאומים, החל החלק הבלתי-רשמי של ההתוועדות, עם בני המשפחה ואנ"ש, עד חצות הלילה.

את האירוע כיבדו בנוכחותם גם הגאון החסיד הרב שמעון אליטוב, ראש כולל 'עוז מאיר' בירושלים וחבר מועצת הרבנות הראשית, ששהה עם ר' משה מספר שנים בעת שהתגורר בארגנטינה; והגאון החסיד הרב יוסף-יצחק בלינוב, רב מרכז העיר בני ברק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.