מערכת COL | יום י"ג חשוון ה׳תשס״ט 11.11.2008

בן האדמו"ר מויזניץ' אורח ישיבת חב"ד בטורונטו

ביום חמישי האחרון הוזמן לביקור בישיבת תומכי תמימים חב"ד בטורונטו האורח רבי מנחם מענדיל הגר אב"ד קרית ויז'ניץ בארה"ק ובנו של כ"ק מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א ■ אב"ד ויז'ניץ שליט"א נשא נאום ארוך, בשבחה של ישיבה חסידית, כמו שאביו מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א היה רגיל לומר תורה וחסידות ביחד הם תרי רעין ואי אפשר תורה בלי חסידות וחסידות בלי תורה לסיפור המלא בפנים: כיצד יתכן שלמען קיום מצוה צריכים לעבור עבירה? >>>
בן האדמו
ביום חמישי האחרון הוזמן לביקור בישיבת תומכי תמימים חב"ד בטורונטו האורח רבי מנחם מענדיל הגר אב"ד קרית ויז'ניץ בארה"ק ובנו של כ"ק מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א.

את האורח קיבלו משגיח הישיבה הרב מן שסקר את הקשר בין ויז'ניץ לחב"ד, שכ"ק מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א העריך כל השנים פעולות הרבי מחב"ד, ובפרט בשנת תשמ"ט כשרצו להחרים את חסידות חב"ד עמד הרבי מויז'ניץ שליט"א נגדם בחרם ובחנית כדי להציל כבוד החסידות.

אב"ד ויז'ניץ שליט"א נשא נאום ארוך, בשבחה של ישיבה חסידית, כמו שאביו מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א היה רגיל לומר תורה וחסידות ביחד הם תרי רעין ואי אפשר תורה בלי חסידות וחסידות בלי תורה.

הוא ציין את הסיפור של זקנו הצמח צדיק מויז'ניץ שאמר פעם בעת עריכת שלחנו הטהור שהרמב"ם מונה את מצות התשובה בין שאר המצות א"כ צריכים לחטוא כדי לחזור בתשובה, כיצד יתכן שלמען קיום מצוה צריכים לעבור עבירה?

השיב ה"צמח צדק" בדרך החסידות והסביר שצריכים לשוב גם על המצות שלא נעשית בשלימות. אחר השלחן פגש בנכדו הקטן בעל האהבת ישראל מויזניץ ושאל אותו: נו מהו התירוץ האמיתי על הקושיא של הרמב"ם, השיב האהבת ישראל הרי הסבא כבר ענה על זה, ענה הצמח צדיק: נו זהו ע"פ חסידות אבל מהו התירוץ האמיתי: השיב הנכד וכי יש אמת יותר גדולה מדרך החסידות?

"הצמח צדיק נהנה מזה מאוד", אמר הרב שליט"א, "אכן אינו יש אמת יותר מחסידות, וזהו שעמדה לכולם בכל צד ובכל הזמנים הקשים, בפרט ברוסיא בעת הצאר ובעת הקאמיניזים עמדו החסידים בפרט חסידי חב"ד במסירות נפש על כל קוצו של יוד, ואכן רואים את זה בזמן הזה מי שקשור בקשר אמת עם דרך החסידות, החיים שלו הנו יותר בדביקות וביותר זהירות, בהזכירו האימרא של הרבי ר' מאיר'ל מפרמישלאן שאמר כשעלה על הר גבוה מיט שקשור למעלה יותר קל לילך למטה אפילו על הר שפוע".

"ב"ה מאוד אני נהנה לראות פה בעיר טורונטו ישיבה חב"דית של חסידישע בחורים הלומדים תורה וחסידות ביחד, זה קידוש השם גדול ומעורר רחמים למעלה שאפילו בטאראנטא הקרה יש אור גדול ולהב אש שמחמם את כל האיזור".

הרב שליט"א נשא משא ארוכה קרוב לשלש רבעי שעה, ואח"כ עברו הבחורים לקבל שלום.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.