מערכת COL | יום י"ב חשוון ה׳תשס״ט 10.11.2008

צעירי-חב"ד מגבירים את פעילות הסיוע לשדרות

העיר שדרות חוזרת שוב לכוננות ספיגה של מטחי קאסמים לאחר כמה חודשים של שקט. שיגרת החיים מופרת באחת ברגע בו נשמעת הכריזה "צבע אדום" חיי התושבים בסכנה גדולה דבר המשפיע על כל אורח החיים התקין ■ בימים אלו מגבירים במטה "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" יחד עם בית חב"ד שדרות את פעילות הסיוע והתמיכה בקרב תושבי העיר, והתקבלו לפגישה לבבית אצל ראש העיר מר אלי מויאל לסיפור המלא
צעירי-חב
שנתיים לאחר פציעתו של הנער בן ה-16 מפגיעה ישירה של קאסם עדיין הוא נמצא בתהליך שיקום פיזי ונפשי, בין ניתוחים וטיפולים רפואיים הוא עובר טיפולים נפשיים על מנת להפיג את החרדות. בחודשים האחרונים הוא אף החל לחזור לבית הספר באופן חלקי דבר המצביע על חזרה לשיגרה מבורכת במסגרת תהליך השיקום. ההורים החלו להחזיר את שגרת החיים בבית למסלולם כאשר בין לבין ממשיכים בתוכנית הטיפולים הקבועה. האבא שפוטר ממקום עבודתו לאחר פציעת בנו, החל לחזור למעגל העבודה בבית העסק של אחיו. האמא חזרה לעבודות הבית השיגרתיים. היה נראה שהנה הם מגיעים לשלבי השיקום האחרונים.

חידוש ירי הקאסמים בימים האחרונים הפך את השיגרה לסיוט חוזר, הנער הפצוע ער בלילות הוא מתמודד עם סיוטים ממחשבות על רגע פציעתו, הוא העביר את מיטתו וכל חפציו לממ"ד (מרחב דירתי מוגן), ואינו מסוגל לצאת משם לאורך זמן, תרחישי האימה מפגיעת הקאסם מלווים אותו בלילות, ובימים הוא נרדם רק לאחר טיפול תרופתי, האבא שוב נקרא לטפל בו ובבני ביתו, במקום העבודה רואים אותו פחות ופחות. האמא נמצאת על סף קריסה נפשית ומנסה בכוחות נפש עילאיים להתמודד עם המצב הקשה.

זו רק דוגמא אחת וחלקית ממקרים רבים קשים ומסובכים איתם מתמודדים תושבי העיר שדרות בימים אלו.

בית חב"ד שדרות ומטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור מגישים בימים אלו סיוע מוגבר לתושבי העיר, השליח הרב זאב פיזם ורעייתו משמשים אוזן קשבת למצוקות התושבים ומציעים פתרונות ועצות להתמודדות עם המצב, בסבלנות אין קץ ובמאור פנים הם משמיעים באוזניהם דברי עידוד וחיזוק, והתושבים מצידם מרעיפים עליהם הערכה ודברי שבח.

מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור ביקרו בבתי המשפחות והגישו סיוע כספי על מנת לפתור בעיות רפואיות וכלכליות שונות. על מנת שיוכלו המשפחות לנהל את מלחמתם היום יומית בתהליך השיקום מתוך מנוחת הנפש.

בסיום הביקור התקבלו השליח הרב זאב פיזם ומנחם קוטנר יחד עם אורחים נוספים מצעירי חב"ד לביקור בלשכת ראש העיר היוצא מר אלי מויאל. ראש העיר המסיים את תפקידו בימים אלו קיבל את האורחים לפגישה ארוכה ובלבביות רבה הרעיף דברי שבח על הפעילות העניפה של חב"ד בעיר. כתזכורת נוספת על כך שהפגישה מתרחשת בשדרות קיבלו האורחים כאשר ראש העיר קפץ לפתע מכסאו כשהוא מכריז "קאסם בדרך"! אך לאחר כמה שניות הובהר שהקאסם נפל בשטח פתוח מחוץ לעיר כך שההתרעה הגיע רק לביפר של ראש העיר ולא למערכת הכריזה העירונית.      
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.