מערכת COL | יום י' חשוון ה׳תשס״ט 08.11.2008

הרבי: "רוצים לגרור אותי למניות, אבל אני לא מחזיק מזה"

לאחר התבטאותיהם של הנגיד ר' אדוארדו (יעקב) אלשטיין, ור' שלום-בער דרייזין על יחסו של הרבי למניות, הגיע לידי COL התבטאות חדשה בנושא מהרבי ביחידות לרב שמריהו גורארי' ע"ה, ששמע ממנו יבלחט"א הרב מרדכי שמואל אשכנזי ■ "אני לא מחזיק מזה. רוצים לגרור אותי לזה אבל אני לא מחזיק מזה. אף אחד מהרביים, כולל הרבי חותני, לא ראו בזה סימן ברכה, חוץ מהרבי המהר"ש שהוא ראה בזה הצלחה במניות שהוא קנה לבד ולא על ידי מתווך" לסיפור המלא דרייזין גילה: "הרבי אמר לי - לעולם אל תקנה מניות""הרבי אמר לי: 'הבורסה בניו-יורק, אין לה רוח הנפש'"
הרבי:
סערת המניות איננה יורדת מסדר היום. כזכור, לפני כשבוע התראיין הנגיד ר' אדוארדו (יעקב) אלשטיין לעיתון 'כלכליסט' בו הוא סיפר בין השאר כי הרבי מליובאוויטש אמר לו: 'הבורסה בניו יורק, אין לה רוח הנפש. הבורסה לוקחת לך מזמן השינה, הבורסה לא מחזקת את הנשמה".

מספר ימים לאחר מכן נחשף ב-COL כי ר' שלום-בער דרייזין מניו-יורק קיבל הוראה כתובה מהרבי - שלא לרכוש מניות לעולם. הרבי הדגיש פעמיים את המילה 'לא'.

השבוע, הגיע לידי COL סיפור מהרב מרדכי-שמואל אשכנזי כי לפני 40 שנה היה הרה"ח ר' שמריהו גורארי' ע"ה ביחידות. כשחזר, סיפר לרב אשכנזי שהרבי דיבר עימו אודות מניות ואמר לו בזה"ל (בתרגום מאידיש):

"אני לא מחזיק מזה. רוצים לגרור אותי לזה אבל אני לא מחזיק מזה. אף אחד מהרביים, כולל הרבי חותני, לא ראו בזה סימן ברכה, חוץ מהרבי המהר"ש שהוא ראה בזה הצלחה במניות שהוא קנה לבד ולא על ידי מתווך".

דרייזין גילה: "הרבי אמר לי - לעולם אל תקנה מניות"
"הרבי אמר לי: 'הבורסה בניו-יורק, אין לה רוח הנפש'"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.