מערכת COL | יום ט' חשוון ה׳תשס״ט 07.11.2008

דרייזין גילה: "הרבי אמר לי - לעולם אל תקנה מניות"

לאחר שפורסם ב-COL קטע מראיון שנערך עם אדוארדו (יעקב) אלשטיין, היהודי העשיר בארגנטינה, במהלכו סיפר על הוראה שקיבל מהרבי בנושא הבורסה, חשף הנגיד ר' שלום-בער דרייזין מניו-יורק הוראה כתובה שקיבל מהרבי - שלא לרכוש מניות לעולם ■ "הרבי הדגיש פעמיים את המילה 'לא'", סיפר דרייזין בשיחה פרטית שפורסמה בלעדית באתר COLlive.com  לסיפור המלא● בפנים: מה קרה כשדרייזין ניסה לבדוק האם ההוראה הסתיימה? >>>
דרייזין גילה:
"הרבי הדגיש פעמיים את המילה 'לא'". דרייזין ברגע של סיגר ● צילום: מאיר דהן, COL

COLlive.com

ר' שלום-בער דרייזין, איל-ההון החב"די המתגורר בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק, שומר בדרך-כלל על חשאיות לגביי עסקיו. הפעם, באופן חריג, הוא הסכים לדבר על נושא ספציפי שפורסם בלעדית באתר COLlive.com - המהדורה האמריקאית של COL.

כזכור, בתחילת השבוע פורסם ב-COL קטע מראיון שהעניק השבוע ל'כלכליסט' הנגיד ר' אדוארדו (יעקב) אלשטיין, היהודי העשיר בארגנטינה. בראיון, סיפר על מפגש מיוחד עם הרבי, במהלכו אמר לו הרבי: 'הבורסה בניו-יורק, אין לה רוח הנפש. הבורסה לוקחת לך מזמן השינה, הבורסה לא מחזקת את הנשמה, ואם אתה לא ישן טוב אפילו לילה אחד בגלל השקעה בבורסה, אינך מגשים את הציווי היהודי'".

לאחר הפרסום, דרייזין סיפר למתפללי בית-הכנסת שלו בקראון-הייטס סיפור מעניין.

"לפני 35 שנה לערך, בתקופת הקיץ, קניתי כל מיני מניות. אחד מהם, נחשב בזמנו למאוד יציב והחלטתי לקנות אותו. ימים ספורים לאחר-מכן עשיתי אלף דולר והייתי מאוד שמח, מכיוון שבאותה תקופה הרווחתי 300 לשבוע מעבודתי. פתאום, ביום בהיר, המניה צנחה ל-500 דולר.

"כתבתי מכתב לרבי, ובו סיפרתי כי חשבתי שאני הולך לנוח בחופשה ולראות עצים, ובמקום זה אני כל הזמן בודק מה עם המניה, כשאני כל הזמן טרוד.

"הרבי ענה לי בעברית: 'למכור את כל המניות, כמה שיותר מהר ולעולם לא לקנות שוב מניות'".

"הרבי הדגיש פעמיים את המילה 'לא'.

"מאז, כל כמה שנים, נהגתי לבדוק, אולי הוראת ה'לעולם לא' של הרבי הסתיימה. הייתי מידי פעם קונה מניות בשווי של 1000 דולר, אבל תמיד הפסדתי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.