מערכת COL | יום ח' חשוון ה׳תשס״ט 06.11.2008

"הדמוקרטים גם חברים שלנו" ● מיוחד ל-COL

יממה לאחר ניצחונו המדהים וההיסטורי של ברק אובאמה לנשיאות ארה"ב, שליח חב"ד בוושינגטון, הרב לוי שם-טוב, העניק ראיון ראשון ובלעדי ל-COLlive.com ■ בראיון, הוא מתייחס לשורת נושאים ובראשם: תמיכת היהודים באובאמה, החשש ממדיניותו בנושא ישראל ועל יחסיו עם הדמוקרטים ■ וגם: האם הוא יישאר בתפקידו לאחר שנשיא דמוקרטי נכנס לבית-הלבן? עיקרי הראיון בתרגום לעברית To read the English story - click here
"לפני ביקורת, צריך לתת לו לעבוד". הרב שם-טוב לצד הנשיא הנבחר ● צילום: COLlive.com

COLlive.com 

בעוד חודשיים הנשיא הרפובליקני, ג'ורג' בוש הולך הביתה, והנשיא הדמוקרטי החדש, ברק אובאמה, נכנס לבית-הלבן בוושינגטון. במשך שמונה שנים רצופות, שמר הרב לוי שם-טוב, שליח חב"ד בוושינגטון, על קשר רצוף עם ממשל בוש. כעת, עם כניסת הנשיא הדמוקרטי, העניק הרב שם-טוב ראיון ראשון ובלעדי לבנימין וייס, כתב אתר COLlive.com  - המהדורה האמריקאית של COL.

להלן תרגום עיקרי של הראיון - לעברית:

האם היית מופתע ש-77 אחוז מהיהודים בחרו להצביע לאובאמה?

"אם המספר נכון, זה באמת הפתעה. לפי הקמפיין שהוביל מטה אובאמה בקרב היהודים, לא נראה שהם ציפו לכזאת כמות גדולה של תמיכה מהיהודים".

בקיץ, הסקרים ניבאו תמיכה של 50 אחוז מהיהודים באובמה. מה השתנה?

"לא-מעט חברי קונגרס יהודים וכאלה המקורבים לישראל - הביעו בחודשים האחרונים תמיכה גדולה באובאמה. אין לי ספק שיש לזה חלק משמעותי בהחלטה של יהודים רבים לתמוך בו".

האם הפחד מאובאמה מוצדק?

"אני מסכים אם אלה שאומרים שקודם צריך לראות מה האיש פועל ורק לאחר-מכן לתת ביקורת (אם צריך). כעת, הבחירות הסתיימו, והוא יצטרך להוכיח מה יעשה. אי-אפשר לשכוח שלפני שג'ורג' בוש נכנס לבית-הלבן, הרבה חששו ממנו - בנוגע ליחס לישראל. בסוף, כולנו ראינו שהוא היה חבר טוב מאוד של ישראל ושל היהודים".

יש לכם חשש לגביי יחסו לישראל?

"אני הייתי מחכה עד להודעה הראשונה שלו, לפני שאהיה מודאג. לא-פעם התבטא אובאמה שהוא ישמח לעבוד עם כל אחד, וגם אם אלה שתקפו אותו. אני מאמין שהוא יסביר את העמדה שלו בקרוב (בנוגע לישראל)".

האם יש שינוי בתפקיד שלך בוושינגטון?

"אין שינוי. מוקדי הכח השתנו, אבל המטרה שלנו לא השתנה - להביא את המסר של הרבי לפוליטיקאים האמריקאים ולדיפלומטים. במיוחד לחזק את האידישקייט אצל הפוליטיקאים היהודים וכן  את ההערכה על מה שאנו עושים בעיני הפוליטיקאים הלא-יהודים. מטרתינו גם להמשיך ולסייע לשלוחים, בכל מקום שהם, במה שאנחנו יכולים".

איך אתה עם הדמוקטים?

"אנחנו פה כבר 15 שנה. הרבה מאלה שעכשיו ינהלו את העניינים בבית-הלבן, הם חברים שלנו כבר מזה שנים. ב"ה יש לנו קשרים מצויינים ב-2 צדדי המפה הפוליטית ובעז"ה, לא יהיה לנו שום בעיות עם הממשל החדש".

אפילו אחרי שמונה שנים נפלאות עם הרפובליקנים?

"לא יודע למה אתה מתכוון. כמו שאמרתי, תמיד עבדתי עם כולם בצורה טובה, כבר הרבה שנים. אנחנו לא ארגון פוליטי והרבה מהצוות שהולך לעבוד עבור הנשיא החדש, יודעים את זה כבר מניסיון העבר".

מה אתה חושב על רם עמנואל (חבר הקונגרס האמריקני, בן ליורדים ישראלים שמונה לראש מטה הבית-הלבן)?

"רם הוא איש מאוד חזק בפוליטיקה. אני בטוח שהוא יהיה מאוד אפקטיבי".

הבחירות: מתוך COLlive.com 
אובאמה עשה היסטוריה ונבחר לנשיאות
אמריקה בוחרת: תורים ארוכים בקראון-הייטס
"הארץ": הקלפי בקראון-הייטס ממחישה את החיכוך
החב"דניקים: מקיין; השחורים: אובאמה ● כתבת וידאו

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.