מערכת COL | יום ז' חשוון ה׳תשס״ט 05.11.2008

"הארץ": הקלפי בקראון-הייטס ממחישה את החיכוך

הקלפי במרתף בית הספר בקראון-הייטס היא היחידה בניו-יורק, ואולי בארה"ב שחתך המצביעים הרשומים בה וחזותם החיצונית חשפו באופן מוחשי את החיכוך בין הבטחת השינוי של אובמה להמשכיות שמסמל מקיין ■ העיתונאי שלמה שמיר מ"הארץ" ביקר בקלפי בקראון-הייטס ופרסם את רשמיו הבוקר (רביעי) לסיפור המלא● אמריקה בוחרת: הזווית החב"דית - COLlive.com 
חבר הבד"צ בקראון-הייטס הרב שלמה סגל בדרך לקלפי ● צילום: מנדי לואיס, COLlive.com
קטעים מהכתבה מאת שלמה שמיר, הארץ

בשעה תשע ושלושים בבוקר הגיע הגל השני של המצביעים לקלפי של מחוז הבחירה 43 בברוקלין. זהו מרתף של בית ספר ציבורי בבניין ישן משנת 1916 בפינת הרחובות ברוקלין ופרזידנט - לבה של שכונת קראון הייטס שבתחומיה מתגוררת אוכלוסייה מעורבת של שחורים ויהודים חרדים, ברובם חסידי לובביץ'.

עם הגל הראשון נמנו בעיקר בעלי זכות הצבעה שנחפזו להצביע מוקדם בבוקר כדי לא לאחר למקומות עבודתם. למרות הדחיסות, הסדר מופתי.

הקלפי במרתף בית הספר היא היחידה בניו-יורק, ואולי בארה"ב שחתך המצביעים הרשומים בה וחזותם החיצונית חשפו באופן מוחשי את החיכוך בין הבטחת השינוי של אובמה להמשכיות שמסמל מקיין.

שמחה מינקוביץ בת ה 19 מתקרבת לווילון שייסגר מאחוריה וישאיר אותה לראשונה בחייה מול לוח ההצבעה. היא תושבת קראון הייטס שחזרה לאחרונה משהות בסמינר חרדי בישראל, ומתכוונת להצביע בעד מקיין. "אני לא אוהבת את החברים של אובמה", מסבירה שמחה, ומוסיפה: "אני נגד עמדתו של אובמה בעניין ההפלות".

האפרו-אמריקאים שהסכימו לספר בעד מי הצביעו נקבו כולם בשמו של אובמה. כל היהודים החרדים, בלי יוצא מהכלל, אמרו כי בחרו במקיין. "זאת תמונת מצב אלקטורלית נכונה לגבי האוכלוסייה המעורבת בקראון הייטס", אמר עסקן מקומי ותיק הרשום כדמוקרט. לדבריו, מצבם הכלכלי של רוב התושבים היהודים איננו טוב וחלקם מתמודדים עם קשיי פרנסה וקיום. אבל למרות שאובמה נתפש כמגן החלשים - הם מצביעים למקיין בנימוק שביטחונה של ישראל הוא בראש דאגתם וממשלו של אובמה יהווה איום על ישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.