מערכת COL | יום ו' חשוון ה׳תשס״ט 04.11.2008

צפת: העסקנים נפגשו עם ראש העיר, טרם התקבלה הכרעה

בעוד שבכל ריכוזי חב"ד בישראל, נפל הפור במי לתמוך למועצת ולראשות העיר, הרי שבצפת סוערות הרוחות לקראת הכרעת עסקני חב"ד בעיר בדבר התמיכה בראש העיר ■ בפגישה שנערכה ביום חמישי בקרב עסקני חב"ד לא התקבלה הכרעה, והכיוון היה לתמוך בשוקי אוחנה או באילן שוחט. אתמול (שני) נפגשו העסקנים לראשונה מזמן זמן ארוך עם ראש העיר ישי מיימון ומועמדתו של מיימון בקרב חסידי חב"ד חזרה להיות רלוונטית מתמיד  כל הפרטים רק ב-COLתושבי צפת: הבמה שלכם - בואו לשכנע את העסקנים במי לתמוך >>>
צפת: העסקנים נפגשו עם ראש העיר, טרם התקבלה הכרעה
ראש העיר ישי מיימון נואם בחנוכת "קריית הסופרים" בצפת (ארכיון: מאיר דהן, COL)
בעוד שבכל ריכוזי חב"ד בישראל, נפל הפור במי לתמוך למועצת ולראשות העיר, הרי שבצפת סוערות הרוחות לקראת הכרעת עסקני חב"ד בעיר בדבר התמיכה בראש העיר.

ביום חמישי שעבר נערכה פגישה נוספת של "וועדת השישה" עליהם נמנים: הרב יוסף יצחק חיטריק, הרב חיים קפלן, הרב יוסף יצחק וילשיאנסקי, הרב יוסף יצחק לבקיבקר, הרב שאול לייטר, והרב שלמה רסקין, וכן חבר המועצה ויו"ר סיעת חב"ד ר' משה אוחיון בדבר קבלת הכרעה בהצבעה לראשות העיר.

על הפרק עומדים שלוש אופציות רציניות: תמיכה בראש העיר המכהן ומועמד המפד"ל ישי מיימון הנהנה מתמיכת רוב הציבור הדתי והחרדי בעיר; תמיכה במועמד הליכוד שוקי אוחנה, ותמיכה במועמד העצמאי אילן שוחט.

לראשות העיר ישנם שני מועמדים נוספים: ראש העיר לשעבר עודד המאירי, וד"ר יצחק שטרן, אך שניים אלו לא עומדים על הפרק בדבר תמיכת חסידי חב"ד בעיר.

כך או כך, גם בפגישה שנערכה ביום חמישי לא התקבלה הכרעה, והכיוון היה לתמוך באוחנה או בשוחט. אתמול (שני) נפגשו העסקנים לראשונה מזמן זמן ארוך עם ראש העיר ומועמדתו של מיימון בקרב חסידי חב"ד חזרה להיות רלוונטית מתמיד.

ל-COL נודע כי הפגישה הוגדרה כטובה ובמהלכה הבטיח ראש העיר הבטחות רבות לעסקנים תמורת התמיכה בו. לכולם ברור בצפת כי יערך סיבוב שני והמועמדים רוצים להגיע אליו חזקים כמה שיותר.

חלק מדרישות העסקנים הוא הענקת תיק החינוך וסגן רה"ע בשכר ליו"ר סיעת חב"ד ר' משה אוחיון. בעוד שאוחנה מוכן לבקשה, ונראה כי גם כך שוחט, הרי שמיימון מתנה זאת באם סיעתו תקבל שני מנדטים הרי שהסגנות תישאר במפלגתו, ולכך חב"ד לא מוכנים. אגב, מ"מ ראש העירייה בשכר שמור לש"ס, שהיו הראשונים לעמוד לימין ישי מיימון, ואף הביאו לו מכתב תמיכה חשוב מהרב עובדיה יוסף.

הערכה בעיר היא שמימון יעלה לסיבוב השני, והשאלה מול מי: שוחט או אוחנה, ואולי אף המאירי שיפתיע.

אם אוחנה יעלה לסיבוב השני מול מיימון, הרי שגם אוחנה וגם המאירי יתמכו בו ובכך יגברו סיכוייו של אוחנה להיבחר לראשות העיר. אך אם שוחט יעלה לסיבוב השני מול מיימון, הרי שבעוד אוחנה יתמוך בשוחט, הרי שהמאירי יחבור למיימון, ואז הכל פתוח.

בתוך כך נמסר כי ביום רביעי תיערך אסיפת סגורה של אנ"ש לקראת יום הבחירות. האסיפה תיערך בשעה 19:30 בבית הכנסת לוי יצחק חב"ד במעמד רבנים ושלוחי הרבי. 

ההכרעה צפוייה ליפול בימים הקרובים. COL ימשיך לעקוב ולדווח.

 הסיקור מצפת ב-"בחירות ב-COL"
סיעת "חב"ד" בצפת מרחיבה הקמפיין הציבורי
וועידת המנהלים בצפת התכנסה; אין הכרעה
האם סיעת חב"ד בצפת תחבור ל"ישראל ביתנו"?
המועמדים לראשות העיר צפת מחזרים אחרי חב"ד
צפת: מצפים "לעשות היסטוריה" ולהכניס את השלישי
"ועד המנהלים" קבע: "אוחיון ומעודה - נציגי חב"ד למועצה"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.