מערכת COL | יום ה' חשוון ה׳תשס״ט 03.11.2008

פרסום ראשון: הרב קוק מונה למשפיע בשיעור א' בכפר

הרב אליהו קוק מונה למשפיע שיעור א' בישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד, כך נודע ל-COL ■ הרב קוק שימש עד היום כ'משיב' בחסידות בישיבה והיה בוחן תלמידים משיעור ג' במאמרי חסידות הנלמדים בישיבה ■ המינוי מגיע לאחר פיטוריו של הרב דוד-אבא זלמנוב לפני חודשיים לסיפור המלא
פרסום ראשון: הרב קוק מונה למשפיע בשיעור א' בכפר
מונה למשפיע בשיעור א'. הרב אליהו קוק בביתו ● צילום: יוסי רייכמן, COL
מאת מנחם כהן, מערכת COL

הרב אליהו קוק מונה למשפיע שיעור א' בישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד, כך נודע ל-COL. המינוי בוצע בתום ישיבת הנהלה של הצוות הרוחני הישיבה בכפר שנערך בתחילת השבוע.

הרב קוק שימש עד היום כ'משיב' בחסידות בישיבה והיה בוחן בחורים משיעור ג' במאמרי חסידות הנלמדים בישיבה.

במהלך השנים האחרונות מוסר הרב קוק שיעור חסידות בשבת בצהריים בבית-הכנסת 'בית נחום-יצחק' בכפר-חב"ד. הרב קוק נודע כמוסר שיעורים מיוחד במינו וכפה מפיק מרגליות.

לפני מספר שבועות העניק ראיון נרחב לרב ישראל אלפנביין משבועון 'כפר-חב"ד'. קטעים נרחבים מהראיון פורסמו גם אצלנו, באתר.

במהלך הראיון דיבר הרב קוק על מגידי-שיעורים בישיבות: "השאיפה הראשונה במעלה של מגיד-שיעור היא שהשיעור שלו יהיה מעניין, כי כאשר הדברים מעניינים אין צורך להתאמץ כדי להתרכז ולהקשיב. נכון שהמשלים והסיפורים מוסיפים צבע לשיעור, ונכון שהדוגמאות-מהחיים מורידות את הרעיונות המופשטים להוויי-החיים של השומעים, אבל יש משהו שהוא הרבה מעבר לזה.

"באחד המאמרים ב'המשך' תרס"ו מסביר הרבי הרש"ב מהו 'מלמד בר-פועל': כל מלמד צריך להכין היטב את שיעורו. אבל זה עוד לא הכול. 'מלמד בר-פועל', כשהוא ניגש לאמירת הדברים בפועל, נופלת למוחו ההמצאה הנכונה כיצד להעביר את הדברים לתלמידיו באופן הכי קליט. זהו 'חוש' מיוחד, ומי שיש לו את ה'חוש' הזה למסור שיעור בצורה מעניינת, אוהבים לשמוע אותו".

מינויו של הרב קוק מגיע לאחר פיטוריו של הרב דוד-אבא זלמנוב לפני מספר חודשיים. הדיווח על הפיטורין פורסם לראשונה ב-COL וחולל סערה במערכת התגובות, כשמעל ל-300 גולשים הגיבו לידיעה.  

בתחילת חודש אלול התלבטה הנהלת הישיבה בכפר בנוגע לזהות המשפיע החדש. אחד השמות שעלו, היה הרב שמעון גופין, בנו של הרב שניאור-זלמן גופין משפיע בשיעור ג'. לבסוף מונה זמנית הרב משה הלל מנחלת הר-חב"ד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.