מערכת COL | יום א' חשוון ה׳תשס״ט 30.10.2008

חג בצפת: נחנך הבניין המרהיב של "בית חנה" ● גלריה

חמשה ראשי-ערים של צפת בעבר, עשו הכל כדי שבניין 'בית-חנה' יעמוד על תילו, אבל רק היום (חמישי) הוא נחנך במעמד מרגש, בנוכחות 604 תלמידות בית-הספר המוצלח ■ "שש שנים תמימות נמשכה ההקמה. פעמים ההקמה הייתה למלחמה, פעמים – לנחמה, והנה כעת היא הייתה סוף-סוף לנחלה", אמר מנהל המוסד הרב שלמה רסקין בנאומו ■ COL מגיש: דיווח מלא וגלריית תמונות בלעדית מהאירוע  לסיפור המלא
חג בצפת: נחנך הבניין המרהיב של
למטה (מימין): הרב רסקין, מנכ"ל העירייה והרב ביסטריצקי בגזירת הסרט, היום ● צילומים: COL

מאת מנחם כהן, מערכת COL

בניין 'בית-חנה' החדש בצפת נחנך היום (חמישי) במעמד רב-רושם בקריית בית-הספר בעיר, בהשתתפותם של רבנים, מנהלי מוסדות חב"ד, שלוחים מצפת והאיזור, מתכנני וקבלני הבנייה, מנכ"ל העירייה, חברי מועצת העיר, אנשי משרד החינוך, מנהלי בנקים, אנ"ש צפת, מנהלים, מורות, אנשי צוות וכל 604 תלמידות בית-הספר.

האירוע נפתח בדבריו חמים ומרגשים של מנכ"ל המוסד, הרב שלמה רסקין. "בשבח והודיה לרבי אֶשָׂא תודה על שזיכני להיות שליח שלו, על שזיכני לנהל מוסד מפואר זה מיום תחילתו, על שהביאָנו הלום – יום חנוכת הבית, על שהרעיף ברכות מפליגות והִגשימם", פתח הרב רסקין את דבריו המרגשים. 

"תודה לך, רבי! כולנו ששים ושמחים ביום זה – יום חנוכת הבית, בייחוד אלו מאיתנו שהי' להם חלק ושותפות מעשית או רגשית בעשייה בבית חנה. אבל לא כולם נמצאים כאן נשמה בגוף", אמר הרב רסקין והזכיר את חבריו השלוחים שהלכו לעולמם בשנים האחרונות.

"האימרה העממית אומרת שלהצלחה יש הרבה אבות. ראש-העיר הראשון שתרם את תרומתו היה זאב פרל. ראש-העיר הבא אחריו, משה חניא, יצא מגדרו ומימן את מלוא התכנון לפני שקיבל אותו ממשרד-החינוך. ראש-העיר יוסי עוז הדביק בהתלהבותו את האדריכלים לתכנן מחדש מבלי שאף-אחד יודע מתי יהיה מימון. ראש-העיר הבא אחריו, עודד המאירי, נסע במיוחד לפגישות לתל-אביב וירושלים.
עלה על כולם במאמציו, ואכן זכה שרוב הבניין נבנה בזמנו – ראש-העיר הנוכחי, ישי מיימון.

"שש שנים תמימות נמשכה ההקמה. פעמים ההקמה הייתה למלחמה, פעמים – לנחמה, והנה כעת היא הייתה סוף-סוף לנחלה", סיים הרב רסקין את דבריו המרגשים. 

"המתנה - נחת"

לאחריו נשא דברים רב קהילת חב"ד ומנהל מחלקת הכשרות ברבנות העיר, הרב מרדכי ביסטריצקי. נאומו נפתח בנימה אישית לרב רסקין, שלפני ימים ספורים חגג את יום-הולדתו. "המתנה הגדולה ביותר שיכולה להינתן לאדם – זה נחת. נחת מהמשפחה, נחת מהצוות ומהתלמידות", אמר הרב ביסטריצקי.

לאחר-מכן דיבר על חשיבותה של הצניעות, בלבוש באכילה ובהליכות. וסיים בברכת גאולה "שנזכה לחנוך את בית המקדש במהרה בימינו אמן".

הדובר הבא היה מוטי כהן, מנכ"ל העירייה שפתח בדבר-תורה ושיבח את מסירותם של המנהלים וצוות 'בית-חנה'.

בגזירת הסרט כובדו הרב רסקין, הרב ביסטריצקי ומר כהן.

כיבדו את האירוע בנוכחותם: מנהל מינהל הבינוי יגאל צרפתי, ממלא מקום ראש-העיר שמואל כהן ובנציון דל מנכ"ל משרד החינוך לשעבר.

עוד נכחו: הרב יוסף-יצחק חיטריק; מנהל ומייסד (שלוחת) המכללה ושליח הרבי,  גב' סימי זלמנוב; מנהלת התיכון, שבזכות עבודתה התפרסם 'בית-חנה' בכל הארץ (ובזכות הילד ה-19, שהביאה לעולם, גרמה לקידוש שם שמים), גב' קרן חדד; מנהלת הפנימייה (אשר התחילה את דרכה ב'בית-חנה', כתלמידת בית-הספר), גב' לאה פרידמן; גזברית מיומה הראשון של המוסד, הרב אבי חדד; מצוות בית-הספר, וראש-ישיבת חב"ד בצפת הרב יוסף-יצחק וילשנסקי.

וכך סיכמה את האירוע אחת המורות: "זה 12 שנים שאני נמצאת כאן (ב'בית-חנה') ואף-פעם לא התרגשתי כמו שהתרגשתי היום".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.