מערכת COL
|
יום א' חשוון ה׳תשס״ט
30.10.2008
האם המכינות הקדם צבאיות הינן החממות לכוחות הגירוש הבא?
התגלגל לידי גזיר של עתון נפוץ ובו ראיון קצר עם - הרב רפי פרץ טייס יסעור וראש המכינה הקדם-צבאית עוצם ביתד שבנגב, אליו פונתה מעצמונה. ראיון שכותרתו היא: "אנחנו נמלא כל פקודה" ■ בהחלט לא היה מיותר, שנוכח הצהרותיו אלה, במחילה, יואיל נא לפחות רפי פרץ להיפרד מן התואר התורני - "רב" ■ הרב דוד-מאיר דרוקמן רב העיר קריית מוצקין במאמר נוקב ל-COL למאמר ● מה דעתכם? בואו להביע את עמדתם באמצעות 'מערכת התגובות'>>>
הרב מאיר דוד דרוקמן
רב העיר קריית מוצקין
התגלגל לידי גזיר של עתון נפוץ ובו ראיון קצר עם - הרב רפי פרץ טייס יסעור וראש המכינה הקדם-צבאית עוצם ביתד שבנגב, אליו פונתה מעצמונה. ראיון שכותרתו היא: "אנחנו נמלא כל פקודה".
באשר הדברים התפרסמו בגיליון "שמחת תורה" של אותו עתון, וכאמור, המתראיין עונה לתואר רב בישראל, סברתי לתומי כי ההכרזה "אנחנו נמלא כל פקודה" מתייחסת מסתמא לפקודות תורתנו הקדושה, שהרי זו כל מהותה של שמחת תורה: הצהרת אמונים מתרוננת ושמחה, בדבר היצמדותנו הנצחית והבלתי מתפשרת לתורתנו הקדושה. כשפינו מלא רינה שרנו בהקפות: "אין גדולה כתורה...אין זכייה כתורה..אין קדושה כתורה...אין שמירה כתורה.." וכו' וכו'.
אלא שמהמשך הדברים באותו ריאיון מסתבר, שאצל המרואיין התחלפה כנראה המילה "תורה" עם המילה "מדינה":
* * * * *
לאחר דברי השתפכות של המרואיין אודות האוירה החינוכית הדתית-ממלכתית במוסד אשר בראשו הוא עומד, ואשר מתחולל בו לדבריו: "תהליך ארוך ועמוק של בניית אמון ואחריות של הנוער שלנו, בערכים שהכותרת שלהם היא מדינת ישראל" - הוא משתבח בעובדה כי במהלך הגירוש המחפיר והמזעזע ועקירת הישובים בגוש קטיף היו לרב- המחנך הנ"ל "450 תלמידים ששירתו בצה"ל. 200 מתוכם קצינים, ולא היה אף אחד שסירב פקודה!", עד כאן לשונו הזהב, ואכן "זכות" נפלאה...
ואני נזכר בקונטרס הלכתי נפלא שהוציא ערב ההתנתקות ראש הכולל בכפר דרום ידידי הרב שאול בר אילן שליט"א (בהסכמת הגר"א שפירא זצ"ל) , בו הוא מונה ומפרט איסורי דאורייתא ודרבנן לרוב הכרוכים ב; - גירוש יהודים, מחיקת ישובים, חורבן בתי כנסת, נישולם של יהודים מפרנסתם, גרימת נזק ישיר ועקיף לגופם ולנפשם, עקירת מתים מקברותיהם. והנה, אחרי כל זה, בא מי שמכונה רב בישראל ומכריז בגאווה לא מוסתרת כי תלמידיו לא סירבו פקודה קרי: ביצעו את הפשעים הנוראיים הללו.
ולא התקררה דעתו של מיודענו הרב רפי פרץ, ובבחינת "אכלתי ואוכל עוד" הוא ממשיך ומצהיר בגאון באותו ריאיון, כי לא רק בעבר, אלא אף בעתיד אם תתקבל פקודה שכזו - "החיילים ימלאו אותה"!!! כך "שחור על גבי עתון". והוא מטעים ברוב חדווה : "הציונות הדתית רואה ערך, שליחות, כבוד וזכות ליטול סוף סוף חלק בעול הממלכתי, כשווה בין שווים"....
הפלא ופלא: ה"מושקה" הגלותי המנשק את מגלבו של "הפריץ" ממש קטן נוכח התופעה הזו.
* * * * *
דוד המלך מבקש "ה' לי בעוזרי ואני אראה בשונאי", לאמור: רבש"ע, עם האוייבים שלי תן לי להסתדר לבד, אבל אנא, עזור לי והצילני מאלה שאמורים להיות ידידיי, מאלה שרקדו כמוני ב"הקפות" של שמחת תורה כשהם חבוקים עם ספרי התורה, בעוד שה"כתר תורה" שלהם - סמכותהעל לדידם העומדת למעלה מחוקי התורה הינם ...חוקי המדינה (עפ"ל). הם אמנם דקלמו יפה לפני "ההקפות" את הפסוק: "אתה הראת לדעת כי ה' הוא האלוקים אין עוד מלבדו", אבל זה כנראה לא כולל את ה"עבודה הזרה" המודרנית ממלכתית-דתית דהאידנא המתבטאת בסגידה אובססית ממש לישות שלטונית-מדינית-טכנית שלדידם, רחמנא ליצלן, היא ערך נעלה אף מקודשא בריך הוא עצמו... נכון, אמנם "אין עוד מלבדו", ברם "לא כולל מע"מ", לא כולל התבטלות למלכות, יועציה ושריה.
* * * * *
שורות אלה נכתבות ביום כ"ה תשרי יום היארצייט של אביר הרועים מרן ה"חתם סופר" אודותיו מסופר כי ביקש פעם מצעיר שומר מצוות עטור זקן ש..יגלח את זקנו. היה זה סטודנט דתי שלמורת רוחו של "החתם סופר" למד באוניברסיטה הגויית, ולמרות זו נותר ב"דתיותו". חשש "החתם סופר" כי העובדה שאותו סטודנט עטור זקן עלולה להטעות, ותמשוך אחריה צעירים דתיים נוספים שיחפצו ללמוד באקדמיה (ומשם ועד התבוללות הייתה אז הדרך קצרה), ביקש ממנו איפוא "החתם סופר" כי יסיר את המסווה הדתי מעל פניו, כדי ידעו הכל "עם מי יש כאן עסק".
חלילה אינני מתכוון לרמוז דבר לראש המכינה הקדם הצבאית גיבור מאמרנו, אבל בהחלט לא היה מיותר, שנוכח הצהרותיו אלה, במחילה, יואיל נא לפחות להיפרד מן התואר התורני - "רב".
וכל כך, כדי שתושבי השומרון והגולן מאויימי ההתנתקות הבאה (חלילה!) יאמצו את הכלל "ישמרני מידידיי" ולא יתבלבלו בין "רבנים"-"ידידים" ל"שונאים" מהסטרא דשמאלא. יפנימו, יכירו וידעו מה "מבשלים" עבורם (בשם הנאמנות למולך הממלכתיות) במכינה הקדם-צבאית.
רב העיר קריית מוצקין
התגלגל לידי גזיר של עתון נפוץ ובו ראיון קצר עם - הרב רפי פרץ טייס יסעור וראש המכינה הקדם-צבאית עוצם ביתד שבנגב, אליו פונתה מעצמונה. ראיון שכותרתו היא: "אנחנו נמלא כל פקודה".
באשר הדברים התפרסמו בגיליון "שמחת תורה" של אותו עתון, וכאמור, המתראיין עונה לתואר רב בישראל, סברתי לתומי כי ההכרזה "אנחנו נמלא כל פקודה" מתייחסת מסתמא לפקודות תורתנו הקדושה, שהרי זו כל מהותה של שמחת תורה: הצהרת אמונים מתרוננת ושמחה, בדבר היצמדותנו הנצחית והבלתי מתפשרת לתורתנו הקדושה. כשפינו מלא רינה שרנו בהקפות: "אין גדולה כתורה...אין זכייה כתורה..אין קדושה כתורה...אין שמירה כתורה.." וכו' וכו'.
אלא שמהמשך הדברים באותו ריאיון מסתבר, שאצל המרואיין התחלפה כנראה המילה "תורה" עם המילה "מדינה":
* * * * *
לאחר דברי השתפכות של המרואיין אודות האוירה החינוכית הדתית-ממלכתית במוסד אשר בראשו הוא עומד, ואשר מתחולל בו לדבריו: "תהליך ארוך ועמוק של בניית אמון ואחריות של הנוער שלנו, בערכים שהכותרת שלהם היא מדינת ישראל" - הוא משתבח בעובדה כי במהלך הגירוש המחפיר והמזעזע ועקירת הישובים בגוש קטיף היו לרב- המחנך הנ"ל "450 תלמידים ששירתו בצה"ל. 200 מתוכם קצינים, ולא היה אף אחד שסירב פקודה!", עד כאן לשונו הזהב, ואכן "זכות" נפלאה...
ואני נזכר בקונטרס הלכתי נפלא שהוציא ערב ההתנתקות ראש הכולל בכפר דרום ידידי הרב שאול בר אילן שליט"א (בהסכמת הגר"א שפירא זצ"ל) , בו הוא מונה ומפרט איסורי דאורייתא ודרבנן לרוב הכרוכים ב; - גירוש יהודים, מחיקת ישובים, חורבן בתי כנסת, נישולם של יהודים מפרנסתם, גרימת נזק ישיר ועקיף לגופם ולנפשם, עקירת מתים מקברותיהם. והנה, אחרי כל זה, בא מי שמכונה רב בישראל ומכריז בגאווה לא מוסתרת כי תלמידיו לא סירבו פקודה קרי: ביצעו את הפשעים הנוראיים הללו.
ולא התקררה דעתו של מיודענו הרב רפי פרץ, ובבחינת "אכלתי ואוכל עוד" הוא ממשיך ומצהיר בגאון באותו ריאיון, כי לא רק בעבר, אלא אף בעתיד אם תתקבל פקודה שכזו - "החיילים ימלאו אותה"!!! כך "שחור על גבי עתון". והוא מטעים ברוב חדווה : "הציונות הדתית רואה ערך, שליחות, כבוד וזכות ליטול סוף סוף חלק בעול הממלכתי, כשווה בין שווים"....
הפלא ופלא: ה"מושקה" הגלותי המנשק את מגלבו של "הפריץ" ממש קטן נוכח התופעה הזו.
* * * * *
דוד המלך מבקש "ה' לי בעוזרי ואני אראה בשונאי", לאמור: רבש"ע, עם האוייבים שלי תן לי להסתדר לבד, אבל אנא, עזור לי והצילני מאלה שאמורים להיות ידידיי, מאלה שרקדו כמוני ב"הקפות" של שמחת תורה כשהם חבוקים עם ספרי התורה, בעוד שה"כתר תורה" שלהם - סמכותהעל לדידם העומדת למעלה מחוקי התורה הינם ...חוקי המדינה (עפ"ל). הם אמנם דקלמו יפה לפני "ההקפות" את הפסוק: "אתה הראת לדעת כי ה' הוא האלוקים אין עוד מלבדו", אבל זה כנראה לא כולל את ה"עבודה הזרה" המודרנית ממלכתית-דתית דהאידנא המתבטאת בסגידה אובססית ממש לישות שלטונית-מדינית-טכנית שלדידם, רחמנא ליצלן, היא ערך נעלה אף מקודשא בריך הוא עצמו... נכון, אמנם "אין עוד מלבדו", ברם "לא כולל מע"מ", לא כולל התבטלות למלכות, יועציה ושריה.
* * * * *
שורות אלה נכתבות ביום כ"ה תשרי יום היארצייט של אביר הרועים מרן ה"חתם סופר" אודותיו מסופר כי ביקש פעם מצעיר שומר מצוות עטור זקן ש..יגלח את זקנו. היה זה סטודנט דתי שלמורת רוחו של "החתם סופר" למד באוניברסיטה הגויית, ולמרות זו נותר ב"דתיותו". חשש "החתם סופר" כי העובדה שאותו סטודנט עטור זקן עלולה להטעות, ותמשוך אחריה צעירים דתיים נוספים שיחפצו ללמוד באקדמיה (ומשם ועד התבוללות הייתה אז הדרך קצרה), ביקש ממנו איפוא "החתם סופר" כי יסיר את המסווה הדתי מעל פניו, כדי ידעו הכל "עם מי יש כאן עסק".
חלילה אינני מתכוון לרמוז דבר לראש המכינה הקדם הצבאית גיבור מאמרנו, אבל בהחלט לא היה מיותר, שנוכח הצהרותיו אלה, במחילה, יואיל נא לפחות להיפרד מן התואר התורני - "רב".
וכל כך, כדי שתושבי השומרון והגולן מאויימי ההתנתקות הבאה (חלילה!) יאמצו את הכלל "ישמרני מידידיי" ולא יתבלבלו בין "רבנים"-"ידידים" ל"שונאים" מהסטרא דשמאלא. יפנימו, יכירו וידעו מה "מבשלים" עבורם (בשם הנאמנות למולך הממלכתיות) במכינה הקדם-צבאית.
הוסף תגובה
0 תגובות