מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשס״ד 24.03.2004

הרב הראשי בניחום אבלים אצל משפחת פרמן

לפני שעה קלה, הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר סיים ביקור בכפר-חב"ד, וניחם את הרב גרשון-מענדל גרליק, רבה של מילאנו ויו"ר ועד הפועל של "מרכז רבני אירופה" היושב 'שבעה' על אחותו, מרת הדסה פרמן, בתו של הרב חיים-מאיר גרליק ע"ה וזוגתו של הרב יוסף פרמן ע"ה, שהלכה לעולמה בכ"ה אדר ונטמנה בירושלים. בני המשפחה העלו דברים לזכרה במהלך הביקור, וסיפרו על המסירות-נפש שהפגינה בתקופה הסובייטית הקשה, בעת שנשלחה על-ידי הרוסים לעיר דרזדן בגרמניה ללמוד את המכונות, שכן הייתה מהנדסת במקצועה. מרת פרמן ע"ה ניצלה את המעמד שלה, ונתנה הוראה לעובדים היהודיים של המפעל לעשות את עבודתם מהבית, זאת בכדי שלא יחוייבו לעבוד ביום השבת. בהקשר זה, הרב הראשי ציין כי הוא ביקר לאחרונה עם הרב גרליק בדרזדן וראה שם את המסירות של שלוחי חב"ד בעיר, כמו עמיתיהם בעולם האמונים על הוראותיו של הרבי.
הרב הראשי בניחום אבלים אצל משפחת פרמן
את פני הרב הראשי קיבלו המרא דאתרא, הרב מרדכי-שמואל אשכנזי והרב יקותיאל גרין. הרב הראשי הופתע לגלות כי צאצאיה של המנוחה מכהנים אף הם כשלוחי הרבי במדינות רחוקות: הרב משה פרמן, שליח חב"ד בוונצואלה; הרב מנשה פרמן, שליח חב"ד בצ'ילה; הרב חונה פרמן, משלוחי חב"ד בטורונטו.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
המנוחה היתה אשת חבר
ב' ניסן ה׳תשס״ד
כדאי לציין ,במסגרת זן, את צדקותו של בעלה המנוח יוסקה פרמן ע"ה.
מדי ערב לאחר יום קשה של עבודה מפרכת בשדותיו נראה יוסקה בשעורי התורה בבית הכנסת הישן כשהוא נלחם בכוחות אדירים נגד מלאך השינה וזה היה בשבילנו הילדים מחזה תמידי ובלתי נשכח .
כמו כן זכור הוא לטוב בהידורים במאפיית המצות שהקים בכפר חב"ד וכמדומני שהצדיק ר' אהרן מבעלז , שנהג לאפןת מצותיו במאפיה זו התבטא בצורה נפלאה על יוסקה ז"ל .יהא זכרו וזכר רעייתו המנוחה מרת פרמן לברכה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.