מערכת COL | יום כ"ז תשרי ה׳תשס״ט 26.10.2008

הבחירות בצפת: המועמדים מחכים לחב"ד ● סיקור מיוחד

18 יום לבחירות לראשות העיר צפת ובקהילת חב"ד עדיין מתלבטים בין שלושת המועמדים: ישי מיימון, שוקי אוחנה ואילן שוחט ■ לראשונה, חב"ד פתחה בקמפיין בחירות גדול בעד הרשימה החב"דית ■ "הפעם אנחנו הולכים לשלש את כוחינו", אמר ל-COL עסקן בכיר בקהילת חב"ד ■ ואיך ניסה יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו להשפיע על חב"ד שתתמוך במועמד 'הליכוד' לסיפור המלא בפנים: כל מה שרציתם לדעת על ההתלבטויות בקהילת חב"ד >>>
הבחירות בצפת: המועמדים מחכים לחב
קמפיין הבחירות של סיעת חב"ד למועצת העיר צפת ● צילום ארכיון: COL
מאת מנחם כהן, מערכת COL

בעוד שמונה-עשרה יום ייערכו הבחירות גם בצפת ובקהילת חב"ד עדיין מתלבטים במי לתמוך לראשות העיר, זאת בשעה שש"ס ו'אגודת-ישראל' הודיעו על תמיכתם בראש-העיר הנוכחי ישי מיימון.

חסידי חב"ד המקומיים מתלבטים בין תמיכה במיימון, דתי חובש כיפה, ובין אילן שוחט ושוקי אוחנה.

והנה סקירה קצרה על המועמדים:

אילן שוחט רץ ברשימה עצמאית, אולם הוא מזוהה יותר מכל עם מפלגת השלטון 'קדימה'. שוחט מעדיף שלא להיות מזוהה רישמית, היות והוא עדיין כועס על ראש-הממשלה אהוד אולמרט שרצה לשחרר מחבלים שהיו קשורים לפיגוע במעלות, לפני למעלה מ-30 שנה. שוחט קרוי על-שם אחת ההרוגות, אילנה, קרובת משפחתו.

שוחט הבטיח לחב"ד סגנות, אולם תמיכה בו מהווה בעייתיות, בעיקר בגלל היותו נתמך על-ידי אוכלוסיית הרוסים החוששת מ"התחרדות בצפת". שוחט, מותר לציין, התחייב לפעול עבורם בעיר. לכך יש לצרף תמונה של שוחט התלוייה בחנות המוכרת חזיר בעיר.

את מיימון אין צורך להציג עבור הגולשים. הוא נחשב לידיד קרוב לקהילה ובמהלך שנות כהונתו כראש-העיר השתתף במרבית כינוסי חב"ד בעיר ופעל רבות למען המוסדות. ייתכן וחב"ד היו ממשיכים לתמוך בו, אלא שמיימון כבר 'סימן' את משרות הסגנות, ולא לחב"ד.

שוקי אוחנה הוא מועמד פחות מוכר שרץ מטעם מפלגת 'הליכוד'. אוחנה, נטול התחייבויות פוליטיות, מה שמהווה ייתרון, והוא גם הסכים לתת סגנות לחב"ד, בתמורה לתמיכה מלאה.

עסקן חב"די:
"אנחנו נשלש את כוחינו"

כל המועמדים פנו לחב"ד, היות והפעם על-פי הערכות חב"ד הולכת להגדיל את כוחה. הסיבה לדבר, בקהילה לראשונה, החלו בקמפיין ישיר בעד המועמד משלהם.

"מעבר לכמות הקולות הלא-קטנה של הקולות החב"דיים, יש לנו מקורבים רבים הנתמכים על-ידי חב"ד ברבדים רבים", אמר ל-COL עסקן בכיר בקהילה שמסיבות מובנות בחר להישאר בעילום-שם.

המועמדים שיודעים זאת, רוצים לנצל את המומנטום ולקבל את תמיכת קהילת חב"ד.

ההכרעה, אותה מוביל נציג קהילת חב"ד בעירייה, ר' משה אוחיון, צפוייה ליפול בימים הקרובים. ל-COL נודע, שככל הנראה חב"ד לבסוף תתמוך במועמד הליכוד שוקי אוחנה.

את ההחלטה יקבלו חברי הוועדה שהרכיב השליח הראשי המנוח הרב ארייה-לייב קפלן ע"ה: הרב חיים קפלן, הרב יוסף-יצחק חיטריק, הרב שלמה רסקין, הרב יוסף-יצחק ווילשאנסקי, הרב שאול לייטר והרב יוסף-יצחק ליבקבקר.

"ההתלבטויות רבות ובימים הקרובים נתכנס יחד, כל חברי הוועדה, ונתן את ההחלטה", אמר לנו הרב חיטריק.

רב הקהילה, הרב מרדכי ביסטריצקי, החליט שלא להתערב במערכת הבחירות ולא להודיע על תמיכה במועמד כזה או אחר, לפחות בשלב זה. כידוע, הרב ביסטריצקי אינו רק רב הקהילה, אלא נחשב לדמות ציבורית בעיר, בנוסף לאחראי על הכשרות בעיר. 

ביבי הציע:
גוש ליכוד-חב"ד

בסוף-השבוע האחרון נערך כינוס של בכירי 'הליכוד' בקריית-שמונה. אוחנה ביקש מאוחיון להגיע לכינוס "כי ביבי רוצה לדבר איתך".

במהלך האירוע, בנימין נתניהו ביקש את תמיכת אוחיון. "ממה אתה חושש, שנפסיד?", שאל נתניהו. "גם אם נפסיד, אנחנו הרי נקבל מספר נציגים בעירייה ונהיה גורם מרכזי בהקמת קואליצייה", אמר. "אנחנו נהיה כמעין בלוק אחד ליכוד-חב"ד ונדרוש יחד את מה שנרצה".

וכאן, כך על-פי המידע שהגיע לידי COL, נתניהו אמר לאוחיון שהוא יקבל את המשרה הבכירה ביותר שישיגו הליכוד וחב"ד.

תגובת אוחיון לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.