מערכת COL | יום כ"ד תשרי ה׳תשס״ט 23.10.2008

סדרי העדיפות של שטיינר: חינוך, בנייה לצעירים ורווחה

בראיון שהעניק לאתר 'קסטינט', ר' חיים שטיינר, האיש מספר 2 ברשימת 'קריה מצליחה' של מוטי מלכה, הוא אומר כי בעדיפות ראשונה יטפל בחינוך, אך לא פחות חשוב זה בנייה לזוגות צעירים, ורווחה. "אלה שלושת הנושאים החשובים יותר", אמר והוסיף: "אני הולך להיות אוזן קשבת לכל תושב ותושב ללא יוצא מן הכלל. אמנם אני נציג של חב"ד בעירייה, אך אני הולך לשרת את כלל תושבי העיר. המטרה של כולנו לחיות באחדות ולשמור על הסטאטוס קוו הקיים" לראיון המלארק ב-COL: ההיערכות לבחירות בריכוזי חב"ד >>>
סדרי העדיפות של שטיינר: חינוך, בנייה לצעירים ורווחה
ר' חיים שטיינר עם ראש העיר מוטי מלכה (ארכיון: COL)

שמיל איובי 

כאשר ביקשתי לראיין את חיים שטיינר, האיש מספר 2 ברשימתו של ראש העירייה - מוטי מלכה למועצת העיר, הייתי משוכנע שזה הולך להיות לא פשוט. בכל אופן, כנציגה של שכונת 'נחלת הר חב"ד', הייתי בטוח שהוא יצטרך את אישור הרבנים להתראיין ובטח יגיע לראיון בלבוש מיוחד משהו. אולם, כאשר ראיתי את שטיינר, הבנתי מיד כי מדובר במשהו אחר לחלוטין ולו הייתי פוגש אותו באחת משכונות העיר, לא הייתי מנחש שהוא לא שייך למקום וכי הוא נטוע קרוב לעשרים שנה בשכונה החסידית בעיר.

שטיינר, או חיים בלבד כפי שהוא מבקש שיקראו לו, נולד לפני 49 שנה בירושלים ובשנת 1981 הגיע לקרית מלאכי, הקים בה את משפחתו וכיום הוא נשוי באושר ולו 4 ילדים. גם סיפור הגעתו של שטיינר לקרית מלאכי, יש בו מן הסמליות ולכן חשוב לו בימים אלה, לבוא ולתרום למען העיר בה הוא חי ובה קבע את עתיד משפחתו. כאשר ביקש שטיינר לפני כעשרים שנה לקנות דירה, זה היה טבעי שזה יהיה בירושלים. אחרי הכל, הוא ואשתו ירושלמים ומה טוב מזה. אלא שהגורל רצה אחרת וכאשר ביקש תשובה מהרבי מילובאוויץ', לגבי רכישת דירה בעיר הקודש, הוא לא נענה. שטיינר המשיך וביקש תשובות לגבי לוד, בני ברק ועוד ישובים ולא נענה, רק כאשר הוא שאל על קרית מלאכי, התשובה הייתה חיובית ומאז הוא כאן.

ב-24 השנים האחרונות, מנהל שטיינר 'קו כריכה' בבית דפוס ברמלה ובשעות המעטות שנותרות לו, הוא פועל ומתנדב בתחומים רבים ברחבי העיר. בשנת 1992 הפעיל שטיינר במשך כעשור, יחד עם חברים נוספים, סגל קבוע של מתנדבים במשמר האזרחי ולאחרונה הקים יחד עם פעילים נוספים בשכונת חב"ד ומחוצה לה את מה שהם מכנים - 'משמר השכונה'. חבורה איכותית זו, פועלת בצמוד למשטרה ותומכת בפעילותה באירועים רבים ברחבי העיר. שטיינר, חבר דירקטוריון - 'באר מי קולחין', רגיש מאוד לנושא הרווחה ולנזקקים, אך ביקש שלא להרחיב את הדיבור בנושא, אך מי שמכיר את פועלו בתחום זה, יודע על מעשה החסד הרבים להם הוא שותף.

אז מה לך ולפוליטיקה, אנו מתעניינים אצל האיש עם החיוך הקבוע על פניו. האם זה בא ממך, או שקיבלת את צו התנועה?

"
אני מעורב בפוליטיקה זמן רב ואת ראש העירייה - מוטי מלכה אני מכיר כבר 5 שנים ועובד איתו צמוד מאוד. הרצון להיכנס למועצת העיר לא בא ממני, נקראתי לדגל ע"י וועד נחלת הר חב"ד בראשות הרב גורודצקי ואני אעשה הכל כדי להצדיק את האמון שנתנו בי. עבורי זו שליחות לשרת העיר בה אני חי ופועל ואת התושבים הנפלאים שבה".

רבים מתושבי העיר בטח שואלים, האם בחברותך בעירייה תדאג לכלל תושבי העיר, או שתתמקד רק בעזרה לשכונת חב"ד?

"חיים שטיינר הולך להיות אוזן קשבת לכל תושב ותושב ללא יוצא מן הכלל. אמנם אני נציג של חב"ד בעירייה, אך אני הולך לשרת את כלל תושבי העיר, כפי שכל נציג עירייה מחויב לעשות. הרי את השאלה הזאת אפשר להפנות למרבית המועמדים, שהרי רובם מייצגים סקטורים בעיר. אך כפי שאמרתי והבטחתי לראש העירייה - מוטי מלכה, אתם תראו אותי בכל פינה בעיר".

לא מעטים טוענים, כי מתן כוח פוליטי נרחב לחב"ד, עלול להביא להתחרדות העיר. האם יש אמת בחשש שלהם?

"אני דוחה זאת באופן חד משמעי. חב"ד זו תנועה עממית המקורבת לכל חלקי הציבור בארץ ובעולם, אם זה בצבא ואם זה בחגי ישראל. כולם מכירים את השכונה ותושביה, כאשר אף פעם לא היו עימותים בין דתיים לחילוניים בקרית מלאכי. אני מבקש לחזור ולהדגיש, אנחנו חלק בלתי נפרד מהעיר וקרית מלאכי ותושביה הם חלק בלתי נפרד מאיתנו ואנו מרגישים נציגים של כלל חלקי הציבור ולא רק של חב"ד".

האם תסכימו לפתיחת מקומות בילוי בשבת, כדי שהנוער שלו יישאר בעיר ולא יצטרך לנסוע מחוץ לעיר בשבתות?

"אני בעד המשך הסטאטוס קוו ולא צריך לשנות, לא למעלה ולא למטה, כי בסך הכל קרית מלאכי היא עיר מאוד מסורתית ולראיה, שאין מפלגות אנטי דתיות שמתמודדות למועצת העיר. כך שהמטרה המשותפת לכולנו היא לחיות באחדות ובשלום אמיתי בין כלל חלקי האוכלוסייה בקרית מלאכי".

באלו תחומים לדעתך, תוכל לתרום הכי הרבה בחברותך במועצת העיר?

"אשמח לתרום מניסיוני בוועדת הרווחה וכן נושא החינוך קרוב אליי וארצה להשפיע בו. כמו כן, שיפור פני העיר זה עניין חשוב מאוד ואשמח לקחת חלק בקידום נושא זה. כנבחר ציבור, אני אקבל בשמחה כל מטלה, אותה אקבל מראש העירייה, כי לשפר ולקדם את העיר שלנו".

מהם הנושאים הכי חשובים, בהם יש לתת עדיפות בטיפול בהם?

"דבר ראשון ולפני הכל זה חינוך, כי בנפשנו הדבר. ולאחר מכן, ולא פחות חשוב זה בנייה לזוגות צעירים ורווחה. אלה שלושת הנושאים החשובים יותר, כמובן מבלי לפגוע בכלל עניני העיר האחרים".

מה ייחשב בעיניך כהישג בבחירות הקרובות?

"המטרה שלי ושל חברי לרשימה - אברהם הרשקופ, זה להגיע למעל לשני מנדטים בקרב התומכים שלנו. מאחר וברשימה מופיעים נציגים המקובלים על כל תושבי השכונה והסביבה, אנו בטוחים שהפעם התמיכה תהיה גורפת הרבה יותר".

כיצד תיראה הקדנציה של שטיינר במועצת העיר, זאת נדע בקרוב. אולם, כבר כעת ניתן להבחין כי האיש חדור מוטיבציה לתרום, להצליח ולהוכיח כי שכונת חב"ד אינה נבדלת משאר חלקי העיר וכי הוא יעניק תשומת לב לכלל התושבים. מעכשיו, חובת ההוכחה היא רק עליו, ולנו לא נותר אלא להמתין ולבדוק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.