מערכת COL | יום כ"א תשרי ה׳תשס״ט 20.10.2008

שליחות בצל המלחמה ● מיוחד

ארבעה בחורים יצאו לשליחות לעיר גורי שבגיאורגיה, העיר שהפכה לסמלה של המלחמה הקשה שתמה זה עתה. בין מחנות הפליטים והבתים ההרוסים הצליחו התמימים למצוא כמאה יהודים שמילאו את בית הכנסת העתיק עד אפס מקום. תיעוד מיוחד לסיפור המלא ולתמונות
שליחות בצל המלחמה ● מיוחד

כבר ברגע נחיתתם של התמימים בנמל התעופה המתינו להם נציגי הממשל, הקהילה היהודית והעיתונות המקומית שקיבלו את פניהם בהתרגשות ובחמימות רבה: "היה זה קידוש ה' גדול", מספר אחד התמימים "לראות את המקומיים כשהם מסתכלים המומים על שיירת תמימים חבושי כובעים וציציות מתבדרות שזוכים לליווי דיפלומטי".
 
למרות החששות המוקדמות, בית הכנסת התמלא במהירות רבה, ותפילות יום הכיפורים עברו בהתרוממות ובהתרגשות שקשה לתארן במילים. שילוב מיוחד של נוסחי אשכנז וספרד התמזג לו עם התרגשותם של אלו שלא הבינו כלל מה קורה סביבם. כמעט כל קטע נוגן בנוסח אחר, כשבני הקהילה והאורחים עולים בתורם ושרים מפיוטי החג שהביאו מבית אבא תחת ניצוחם של התמימים.
 
לפני יציאת הבחורים בחזרה לעיר הבירה טביליסי, נפרדו מהם ראש הקהל ואיש הסוכנות המקומי בהתרגשות רבה כשהם מודים לאנשי 'כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן והרב מנדי בלוי שנטלו על עצמם את העול הכספי כולו, לשליח הרב מאיר קוזלובסקי ורעייתו ציפורה שנטלו על עצמם במסירות רבה את הצד הלוגיסטי והביורוקרטי, ולבחורים עצמם הת' חיים סרצ'וק, הת' מוישי דויטש, הת' מנדי בעגון והת' יוני טייטלבוים שבהקרבה עצמית ובמסירות נפש של ממש גרמו לקידוש ה' וקידוש שם ליובאוויטש העצום הזה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.