מערכת COL | יום כ' תשרי ה׳תשס״ט 19.10.2008

ליל ישועות בקבר דוד המלך בליל הושענא רבא

זו הפעם הראשונה שעסקנים חב"דיים העוסקים בעניינים סביב קברו של דוד המלך, יצאו בקריאה לכלל אנ"ש בארץ ובעולם, לשלוח את שמותיהם ושמות קרוביהם לתפילה על ציונו של דוד המלך ע"ה אשר בהר ציון בירושלים, ביום האושפיזין של דוד, הלא הוא יום תחינה ותפילה 'הושענא רבא' ■ יצויין, כי בשנת יסוד המניין הקבוע, תש"ב, לקראת הושענא רבא, גמר החיתום, שלח הרבי הרשימות שעם שמות אנשים שחפצו להתברך בשנה טובה ובפתקא טובה, ואף צירף את שמו לרשימות  לסיפור המלא
ליל ישועות בקבר דוד המלך בליל הושענא רבא
זו הפעם הראשונה שעסקנים חב"דיים העוסקים בעניינים סביב קברו של דוד המלך, יצאו בקריאה לכלל אנ"ש בארץ ובעולם, לשלוח את שמותיהם ושמות קרוביהם לתפילה על ציונו של דוד המלך ע"ה אשר בהר ציון בירושלים, ביום האושפיזין של דוד, הלא הוא יום תחינה ותפילה 'הושענא רבא'.

מאז שנת תש"ב – לפני 66 שנים – החל מניין קבוע להתפלל בליל הושענא רבא על ציונו של דוד המלך, דוד מלכא משיחא, ברוב עם, בהושענא רבא, יום האושפיזין של דוד מלך.

יצוין כי בשנת יסוד המניין הקבוע, תש"ב, לקראת הושענא רבא, גמר החיתום, שלח הרבי הרשימות שעם שמות אנשים שחפצו להתברך בשנה טובה ובפתקא טובה, ואף צירף את שמו לרשימות.

המניין לאמירת תהילים במקום הקודש, נוסד על ידי כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע, בעיצומם של ימי השואה האיומים: "הצעתי, שיבחרו מבין יקירי ירושלים עיר הקודש תובב"א, קבוץ תלמידי חכמים ושהם יהיו שלוחי ציבור של כל כלל ישראל בכל העולם כולו, ע"י יסודה של חברת תהילים עולמית בכדי לאמר כל התהילים בכל יום, וכי המקום יקבע סמוך לקברו של דוד המלך ע"ה בהר ציון". משימה זו הוטלה על כתפיה של "כולל חב"ד". מאז, מדי יום, נאמר במקום ספר התהילים כאשר בסיום אמירת התהילים מעתירים המתפללים על כלל ישראל המצפים לישועה, ומזכירים את שמות המבקשים.

כאמור, כבר בשנת היסוד, לקראת הושענא רבא, גמר החיתום, שלח הרבי הרשימות שעם שמות אנשים שחפצו להתברך בשנה טובה ובפתקא טובה, ואף צירף את שמו לרשימות.

בשנת תש"נ עורר הרבי על חידוש התפילו על הר ציון ביתר שאת וביתר עז.

מארגן המניין היומי הקבוע, הרב אפרים פרוס, נותן הזדמנות לכלל אנ"ש בארץ ובעולם, לשלוח שמות להזכרה ולברכה על ציונו של דוד המלך בליל הושענא רבא, ואף קורא לכל מי שיכול, להצטרף למניין שיתקיים הערב, ליל הושענא רבא, בשעה 23 (קווים: 1,2,3 תחנה אחת אחרי הכותל המערבי).

למסירת שמות ולפרטים: 054-5837086 פקס: 02-6273445
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.