מערכת COL | יום י"ד תשרי ה׳תשס״ט 13.10.2008

הבוקר ב"המודיע": ההידברות שמאחורי הקלעים

לפני שבוע התפרסמה בעיתון "המודיע" מודעה האוסרת על קיום "שמחת בית השואבה" ברחובה של עיר, והבוקר (שני) מתפרסמת בעמודו הראשון של העיתון "המודיע" המודעה של צעירי אגודת חב"ד על שמחת בית השואבה שריקודיה יימשכו "ברחובה של עיר", על פי הוראת הרבי ■ גם "הועד למען טוהר מחנינו" מפרסם מודעה בעמוד הראשון של העיתון ובו דברי שבח לחב"ד על שהגיעו להבנות לסיפור המלא● בפנים: המגעים החשאיים שהובילו להסכמה המפתיעה >>>
הבוקר ב
שמחת בית השואבה בירושלים ● משמאל: מודעת הועד למען טוהר המחנה

לפני שבוע התפרסמה בעיתון "המודיע" מודעה האוסרת על קיום "שמחת בית השואבה" ברחובה של עיר, והבוקר (שני) מתפרסמת בעיתון "המודיע" המודעה של צעירי-חב"ד על שמחת בית השואבה שתחל בבית הכנסת "היכל לוי יצחק" ושריקודיה ימשכו ברחובה של עיר, על פי הוראת הרבי. מדובר בהבנה ובגושפנקא של כל החוגים בעיר שצעירי חב"ד צריכים להמשיך ולארגן את "שמחת בית השואבה", כמסורת עשרים ואחת השנים האחרונות.

גם כי "הועד למען טוהר מחנינו" - האירגון העומד מאוחרי המודעה הראשונה, שאסרה ריקודים ושמחה ברחובות - מפרסם אף הוא מודעה בעמוד הראשון של העיתון ובו דברי שבח לחב"ד. 

"יישר כוחכם וחילכם לאורייתא לבית דין רבני חב"ד ולעסקני חב"ד שהשכילו ברוב תבונה לקיים את הוראת כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע בהתאם לפסק גדולי ישראל שליט"א לערוך את שמחת בית השואבה במסגרת ההולמת את המטרה ושמירת גדרי הצניעות באופן של לכתחילה.

"תזכו עוד שנים רבות לקיים את המאמר של 'יפוצו מעינותך חוצה' ולעורר את לבות בני ישראל לעבודת ה' בשמחה, בטהרה, בקדושה ובצניעות, ולקרב את הגאולה השלימה ע"י משיח צדקנו בב"א".

COL חושף מעט ממה שהתרחש מאחורי הקלעים:

הרושם שהיה יכול להיווצר עד הבוקר הוא, כי חב"ד עומדת מול כל הציבור החרדי, כאשר הוועד למען טוהר המחנה, המנהל מאבק מזה שנים נגד קיום אירועי שמחה בראש חוצות, בגיבוי גדולי האדמו"רים והרבנים - נמצא במסלול התנגשות נגד חב"ד, הרואה את השמחה בראש חוצות כעיקרון, לאור הוראתו של הרבי.

על רקע זה רבים שפשפו עיניים בהפתעה כאשר ראו הבוקר את המודעה הרישמית של צעירי-אגודת-חב"ד בעמוד הראשון של העיתון, ומעליה מודעת הברכה של "הוועד למען טוהר מחנינו".

ל-COL נודע כי להסכמה המפתיעה הובילו מגעים חשאיים שנערכו מטעם צעירי אגודת חב"ד, בהתייעצות רצופה עם בית דין רבני חב"ד. במגעים החשאיים האלה הבהירו גדולי האדמו"רים כי אין שום כוונה ח"ו לפגוע כהוא זה בחב"ד ובתקנה הקדושה של הרבי, כי אם דאגה לטוהר המחנה. לאור זאת עמלו למצוא דרך שתאפשר את קיום האירוע לשביעות רצון כולם.

פרסום המודעות בעמודו הראשון של "המודיע" הוא למעשה הצהרה ברורה כי האירוע של צעירי אגודת חב"ד נעשה על דעת כל הגורמים, ולאור זאת מקווים להשתתפות המונית של כל חוגי הציבור החרדי.

יצויין כי בראיון אמש ברדיו "קול חי" רמז דובר חב"ד הרב מנחם ברוד על קיומה של הידברות, אך מטעמים ברורים לא הרחיב בעניין.

"היתה הידברות שתאפשר לציבור חרדי רחב להשתתף" ● להאזנה
בי"ד רבני חב"ד: איש בל יעדר משמחת בית השואבה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.