מערכת COL | יום י"ב תשרי ה׳תשס״ט 11.10.2008

ח"כ איתן מצא את בית הכנסת באמצעות כיפור.אורג

אלפים פקדו במהלך יום הכיפורים את מאות "בתי הכנסת הפתוחים" שהפעילו סניפי בתי חב"ד בכל רחבי הארץ ■ יותר מ-200 מנייני תפילות פתוחים פעלו ממטולה ועד אילת. בגדרה ראש העיר השתתף בתפילות, בזכרון יעקב התרגש הקהל לחנוך את בית '770' החדש שהוקם במושבה, בחדרה ביקשו המתפללים לערוך תפילות גם בשמחת תורה, בפרדסיה שולבו מספר מפיוטי עדות המזרח, בשדרות מצא ח"כ מיכאל איתן את בית הכנסת באמצעות אתר האינטרנט כיפור.אורג, וברמת אביב ג' נרשמה בתפילת נעילה השתתפות שיא של כ-1500 מתפללים לסיפור המלא
ח
סיום תפילת נעילה במוצאי יום-כיפור (ארכיון)

אלפים פקדו במהלך יום הכיפורים את מאות "בתי הכנסת הפתוחים" שהפעילו סניפי בתי חב"ד בכל רחבי הארץ. יותר מ-200 מנייני תפילות פתוחים פעלו ממטולה ועד אילת. את פני המבקרים הרבים קיבלו בלבביות שלוחי חב"ד. הם העניקו לבאים כיפות ומחזורי-תפילה, והעניקו הסברים על התפילות. 

השנה, כפי שדווח, ביוזמת צעירי-חב"ד ובשיתוף שלוחים נט, הוקם אתר אינטרנט מיוחד, שאליו הוזמנו אזרחי ישראל להיכנס ולקבל מידע על התפילות ב"בית הכנסת הפתוח", הקרוב למקום מגוריהם. באתר הוצגו גם מאמרים ודברי הסבר על החג: איך יום הכיפורים מכפר, למה צמים?, סדר יום צום הכיפורים, מושגים לחג, וגם סדר 'כפרות' שאותו נוהגים לערוך בערב יום כיפור. 

"התפילה באוהל התפילה מתאפיינת בסגנון מיוחד במינו" אומר השליח הרב שניאור חביב שהפעיל בית כנסת פתוח בשכונת רמת אביב ג', "אנו דואגים לשתף את הקהל בכל מהלך התפילה, לצד הסברים ורעיונות חסידיים קצרים המשובצים לאורך התפילה".

הנה כמה דיווחים ואפיזודות על קצה המזלג שהצטברו על שולחן המערכת:

גדרה: בית חב"ד החדש היה גדוש בכ-200 מתפללים, מבחוץ צבאו בתפילת נעילה עוד כ-400 אנשים. השליח הרב בני קרניאל נאלץ לתקוע בשופר במספר מוקדים ברחבת בית חב"ד כדי לבשר על סיום הצום. מכל קצווי העיר הגיעו לתפילות. גם ראש עיריית גדרה נכח בין המתפללים.
 
זכרון יעקב
: בנין '770' החדש שנבנה כתעתיק לבית מדרשו של הרבי מליובאוויטש בניו יורק, היה מלא מפה לפה בתפילות יום הכיפורים, כשרוב המתפללים הם תושבי השכונה שאינם דתיים. כ-400 אנשים הקיפו את הבנין המרשים לקראת תפילת נעילה, כאשר לא המקום לא הספיק לכולם, כך מדווח השליח הרב יוסי פריימן.
 
חדרה: כ-350 מתפללים הגיעו לתפילות באולם שהושכר במיוחד לכך במרכז העיר בארגונו של השליח הרב שלמה שוורץ. לתפילות קדם פרסום רחב היקף, בעיתונות, ברדיו ובמסכי פרסום אלקטרונים ברחבי העיר. אחד המתפללים שיבח את בית חב"ד ושאל למה לא עורכים תפילות בסגנון זה גם בשמחת תורה ואף במשך כל השנה. מתפלל אחר אמר כי הגיע רק בגלל האווירה שהזכירה לו את פעילות חב"ד בתאילנד.
 
פרדסיה: שלטים גדולים של "ברוכים הבאים לתפילות יום הכיפורים" קידמו את הבאים לתפילות כל נדרי ונעילה במרכז הקהילתי שנערכים ביישוב בפעם הראשונה על ידי השליח הרב מאיר מור-יוסף. כ-350 מתפללים הגיעו במיוחד לתפילות בהן שולבו מספר מפיוטי עדות המזרח למען האווירה הטובה. 

ראשון לציון: כחמש מאות איש, תושבי שכונת קריית גנים שבמערב העיר ראשון לציון השתתפו בתפילות היום הקדוש שאורגנו על-ידי בית חב"ד בשכונה בהנהלת הרב אריאל גורן. התפילות נערכו במתנ"ס הקהילתי בשכונה, והתפילות נוהלו על-ידי ר' שרון גושן. לפני תפילות 'כל נדרי' ו'נעילה' האזינו המתפללים לדברים על מהות היום, ובתום הצום, הודו המתפללים הרבים לבית חב"ד על היוזמה הנערכת זו השנה השביעית ברציפות, וביקשו לקיים במתנ"ס תפילות ו'הקפות' גם בשמחת התורה.

צורן: מספר המתפללים בבית הכנסת הפתוח של חב"ד ביישוב הוכפל ו-800 מהם (לא דתיים ברובם) הגיעו לרחבת המרכז המסחרי לתפילות יום הכיפורים בארגונו של השליח הרב מאיר כהן.
 
שדרות
: המוני יהודים הגיעו לתפילות בבית חב"ד בארגונות של השליח הרב משה פיזם, ביניהם בלט תושב המקום ח"כ מיכאל איתן שמצא את בית הכנסת באמצעות אתר האינטרנט כיפור.אורג...
 
תל אביב
: ציבור תושבי השכונה כבר הספיק להתרגל למאהל בית הכנסת הפתוח הוותיק ברמת אביב ג' - בארגונו של השליח הרב שניאור חביב. אלפים הגיעו לתפילות במהלך היום כשהשיא נרשם בתפילת נעילה עם למעלה מ-1500 מתפללים. החידוש השנה היה בנייתה של בימה מוגבהת מיוחדת לארון הקודש ולמנחה התפילות - דבר שתרם רבות לסדר הטוב.

פרויקט 'בית הכנסת הפתוח' הוקדש לע"נ הרב יוסף יצחק הלוי רייטשיק ע"ה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.