מערכת COL | יום ז' תשרי ה׳תשס״ט 06.10.2008

ו' תשרי: מאות נשים באירוע השנתי בכפר-חב"ד

מאות נשים התקהלו אמש (ראשון), באוהל הארועים בכפר חב"ד, לכבודה של אם המלכות, הרבנית הצדקנית מרת חנה שניאורסון נ"ע, אם הרבי, כשבכניסה קיבלו אותן בנות חביבות עם דפים לכתיבת פ"נ ושי לכל משתתפת. בתוך האולם הוגשה ארוחת ערב סביב בר עשיר לסיפור המלא
ו' תשרי: מאות נשים באירוע השנתי בכפר-חב
(צילום: ncl.org.il)

צילום: ncl.org.il

מאות נשים התקהלו אמש (ראשון), באוהל הארועים בכפר חב"ד, לכבודה של אם המלכות, הרבנית הצדקנית מרת חנה שניאורסון נ"ע, אם הרבי, כשבכניסה קיבלו אותן בנות חביבות עם דפים לכתיבת פ"נ ושי לכל משתתפת. בתוך האולם הוגשה ארוחת ערב סביב בר עשיר.

הגיעו נשים מכל רחבי הארץ והגלובוס, אמהות למשפחות ברוכות שהניחו הכל לכמה שעות ובאו לאירוע, נשי חב"ד הוותיקות והבוגרות, צעירות, שליחות ונציגות עם מכרות ומקורבות. העצרת כולה הייתה ספוגה באווירה מיוחדת מאוד, מלאת התרוממות הרוח והתעוררות כיאה לדמות הרבנית.

הגב' אסתר פיקרסקי, שהנחתה את הערב, הצליחה לשזור סיפורים ולתאר באופן מוחשי תמונות ילדות הזכורות לה, מגדלותה וחוכמתה של הרבנית חנה, מתוך הכרות אישית מהתקופה שגרה בקראון הייטס, ועל הזכות שנפלה בחלקה לראות את היופי והאצילות, להתפעל מאישה שעמדה בגבורה בניסיונות לא פשוטים, ולקבל החלטה, מאחר ואנו בנותיה של הרבנית הרי שירשנו ממנה את הגנים וכוחותיה צריכים להמשיך בנו, וחלילה לנו, כשנתקלות אנו בקושי, אל לנו להלין כי הדבר מעל לכוחותינו.

התכנים הרבים הועברו במהלך הערב במדיות מגוונות, כשהפתיחה היתה בדבר מלכות, על המסך הוקרנה שיחה של הרבי מ-ו' תשרי. את המשניות לעילוי נשמתה של הרבנית, המתחילות באותיות שמה מתוך מסכת יומא העוסקת בעבודת יום הכיפורים, לימד הרב יוסף יצחק זילברשטרום ראש ישיבת תומכי תמימים בקרית גת. וסיים בשאיפה שנעשה כל אשר ביכולתנו שכבר השנה, שנת הקהל נזכה לבניית בית המקדש השלישי.

הרב מנחם מענדל גרונר, משלוחי הרבי לארץ, סיפר סיפורים על הרבנית חנה מזוית אחרת, ואת החלק השני הקדיש למצוות הקהל שכל עניינה ותכליתה הוא ליראה את ה' . הוא פירט, איך הרבי תכנן את מצוות הקהל בשלבים: ב-ו' תשרי תשמ"ח הרבי יצא במבצע כללי, הבהיר לנו מה זה הקהל. אח"כ בי"ג תשרי הרבי יצא בתוכנית מפורטת, וכשהגיע חג הסוכות הרבי דיבר כל ליילה מימי החג, על הקהל, והשיא היה בליל רביעי של סוכות שבו הרבי ממש צעק אם יש מישהוא שלא מתעסק בהקהל הוא דומה לאחד שלא שייך ואינו חלק מכל העניין.

ומדוע רק בתשמ"ח עשה הרבי שטורעם ורעש מהקהל? מאחר והרבי רצה שיהיה זה ההקהל האחרון לפני ביאת משיח. כיוון שהקהל הוא הכנה, וכשיבא המשיח: "תלוקטון אחד לאחד", כפי שאב מוליך את בנו כך ה' יוציא וילקט כל יהודי, ע"י שנקהיל קהילות ליראת שמים יבא בספו של דבר אתם תלוקטון. ויה"ר שנזכה שהמלך האמיתי בהקהל זה יקהילנו וילמדנו את תורת קודש הקודשים.

המילים, שפתותנו שירה חנה, כי אנו בנותייך חנה, את לנו כאם חנה, הושרו בלחן ועיבוד מקורי על ידי בנות להקת הרוח החיה, בניהולה של הגב' טלי אברהמי שהפיקה את החלק האומנותי של הערב בו שולבו קטעי וידאו מהרבי וניגוני התוועדות מתחילת הערב ועד סופו עם יעל יאיר, אושרה לפיד ומיכל לוויטין.

הגב' שרה זילברשטרום, נתנה סקירה על פרוייקט שנת תשס"ט של קרן חנה, שמאז היווסדה, עוסקת בגיוס משאבים לטובת הפצת שלושת המצוות חלה-כשרות, נדה-טהרת המשפחה ונישואין, הדלקת נרות שבת קודש, בקרב נשות ישראל. המגמה בשנה זו, לצאת בהקהל לקהלים שעדיין לא הצלחנו להגיע אליהן, באמצעות כלי שיכל לשמש כל אחת, דיסקים עם חומרים מעובדים, שהושקעו בהם מחשבה ותכנים המתאימים לקרוב האשה הישראלית.

כל אחת מהנשים ראתה לעצמה זכות וחובה להרים תרומה, השנה כל אשה שהצטרפה באמצעות המעטפות עי שתרמה 365 ₪ לקרן חנה קיבלה תקליטור שבו ניתן לצפות בתולדות חייה של אם המלכות וזכות השתתפות בהגרלה על יהלום שבו זכתה הגב' מלכה חנה סגל. נשים נוספות זכו בספרים וסטים של כלים, בציור עבודת יד של האומנית רחל בניטה, במכונת כביסה ועוד. תליון ממטבע של הרבי נמכר בסכום של 770 דולר. חן חן לכל התורמות, שזכות תרומתן מסייעת לממש את בקשתו האישית של הרבי ולממן את התעמולה במצוות חנ"ה, החפצות לתרום גם כעת תפנינה למשרדי הארגון שבכפר חב"ד.

את הערב חתמה, השחקנית הגב' מיכל לויטין, היצירתית ובעלת הקסם המיוחד, שהצליחה באמצעות כישרון בלתי רגיל, צניעות וטבעיות להעביר תוכנית גדושה במסרים והנאה צרופה לנשים שלא הפסיקו לצחוק במשך שעה שלמה כשהן מרותקות ונרגשות ממשחקי המילים המבריקות שהוסיפו לאווירה המשעשעת.

את הצלחת הערב בראש ובראשונה ניתן לתלות ברוחה האצילית והמיוחדת של הרבנית חנה, שהודגשה בתכנים והורגשה באויר. תודות גם לכל בעלי התפקידים שעשו מלאכתם על הצד המקצועי ביותר, החל מהמנחה, המרצים והאחראים על הפן האומנותי והטכני, וכן לצוות ארגון נשי ובנות חב"ד שניכר כי הכין ועמל על כל פרט בארוע.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.