מערכת COL | יום ז' תשרי ה׳תשס״ט 06.10.2008

"גם ברוסיה יש נכסים יהודיים, והחזרת החצר כואבת לנו"

הממשלה אישרה את העברת חצר סרגיי בירושלים לידי רוסיה. בכתבה המתפרסמת היום בעיתון "הארץ" דווח כי "גם ברוסיה יש נכסים יהודיים", וביניהם כמובן "אוסף שניאורסון" - הספרייה הגדולה של אדמו"ר הרש"ב נ"ע שהוחרמה על ידם בזמן מלחמת העולם הראשונה ■ הרב שלום בער לוין, מנהל ספריית חב"ד העולמית ל"הארץ": "אני לא חושב שיש היום סיכוי לשכנע את משרד החוץ לעשות משהו בנדון. החזרת החצר מאוד כואבת לנו"  לסיפור המלא
מימין: חלק מהתערוכה בספריית חב"ד ● משמאל: חצר סרגיי שאולמרט מבקש להעניק לרוסים
הממשלה אישרה את העברת חצר סרגיי בירושלים לידי רוסיה. ביום שלישי הקרוב יפגש ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עם נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, ויציג בפניו את ההחלטה. הפורום המשפטי למען ארץ ישראל איים כי יעתור לבג"ץ נגד החלטת הממשלה.

בכתבה המתפרסמת היום בעיתון "הארץ" דווח כי "גם ברוסיה יש נכסים יהודיים", וביניהם כמובן "אוסף שניאורסון" - הספרייה הגדולה של אדמו"ר הרש"ב נ"ע שנמצאת בידיים רוסיות, לאחר שהוחרמה על ידם בזמן מלחמת העולם הראשונה.

הרב שלום בער לוין, מנהל ספריית חב"ד העולמית, וחבר הנהלת אגודת חסידי-חב"ד במדינות חבר העמים סיפר ל"הארץ" כי מדובר ב-10,000 ספרים, וכי לאורך השנים הבטיחו הרוסים להחזיר את הספרים לידי חב"ד, אך הדבר לא נעשה גם לאחר שפסק דין חייב אותם לעשות זאת. "אני לא חושב שיש היום סיכוי לשכנע את משרד החוץ לעשות משהו בנדון. החזרת החצר מאוד כואבת לנו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.