מערכת COL | יום ו' תשרי ה׳תשס״ט 05.10.2008

לראשונה: ישראל מייבאת אתרוגים לקראת סוכות

משלוח ראשון של 500 אתרוגים הגיע בסוף השבוע מאיטליה לישראל. המדובר בייבוא היסטורי לישראל, כיוון שעד היום לא היה כל יבוא של פירות הדר מכל מין לארץ, כך מדווח אתר 'לדעת.נט' ■ כידוע האתרוג משתייך למשפחת ההדרים, עצים אלה גדלים בישראל באופן מסחרי בהיקפים גדולים ועד היום לא היה יבוא של פרי הדר לישראל, את האישור נתן משרד החקלאות לראשונה, וייתכן וגם לעובדה שמדובר בשנת שמיטה היה תרומה בהחלטה  לסיפור המלא
לראשונה: ישראל מייבאת אתרוגים לקראת סוכות
(ארכיון: מאיר דהן, COL)

משלוח ראשון של 500 אתרוגים הגיע בסוף השבוע מאיטליה לישראל. המדובר בייבוא היסטורי לישראל, כיוון שעד היום לא היה כל יבוא של פירות הדר מכל מין לארץ.  כידוע האתרוג משתייך למשפחת ההדרים, עצים אלה גדלים בישראל באופן מסחרי בהיקפים גדולים ועד היום לא היה יבוא של פרי הדר לישראל, את האישור נתן משרד החקלאות לראשונה, וייתכן וגם לעובדה שמדובר בשנת שמיטה היה תרומה בהחלטה.

היקף הגידול המקומי של אתרוגים הינו כ- 1,000 דונם וכולו מיועד לשוק ארבעת המינים. הביקוש בישראל הוא לכ-מיליון יחידות מדי סוכות. 300,000 יחידות נוספות מיוצאות מדי שנה לקהילות יהודיות בעולם, ביניהן: ארה"ב, אירופה ואוסטרליה.

מדי שנה מתמודד משרד החקלאות עם תופעה של הברחת אתרוגים לקראת סוכות. רק לפני כשבועיים נתפסו 3 מזוודות מלאות אתרוגים בטיסה שהגיעה מאיטליה. פקחי משרד החקלאות בנתב"ג עוקבים מדי שנה מקרוב אחר טיסות "מועדות לפורענות" לקראת סוכות. ייבוא צמחים ומוצרי צמחים מחו"ל ללא פיקוח, עלול להחדיר נגעים בעלי פוטנציאל גרימת נזק בלתי הפיך, לצומח ולחקלאות במדינת ישראל וכן לתחלואה בבני אדם וצמחים. הנזק הנגרם כתוצאה מחדירת נגעים חדשים מתבטא במספר מישורים שכל אוכלוסיית המדינה משלמת את המחיר עליה, ביניהם פגיעה ישירה בבני אדם ובבעלי חיים, ייקור התוצרת החקלאית, פגיעה באיכות התוצרת, פגיעה בייצור החקלאי, סגירת שוקי ייצוא, פגיעה בסביבה ובאיכות החיים.

מאיר מזרחי, מנהל השירות להסגר צמחים, בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות: "נגעים רבים תוקפים את פירות ההדר, חלק גדול מהם לא קיים בישראל ועלול לחדור עם הפרי המיובא. המחלקה להערכת סיכונים בייבוא במשרד החקלאות, ביצעה תהליך הערכת סיכונים בייבוא האתרוגים מקלבריה ובסיומו אושר היבוא בתנאים קפדניים במטרה למנוע חדירת נגעים עם הפרי המיובא. ואכן בסוף השבוע הגיע המשלוח הראשון לקראת החג. עד לכניסת החג בעוד כשבוע אנו מצפים לארבעה משלוחים נוספים בהיקף של 2,000 אתרוגים". 

לדעת.נט

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.