מערכת COL | יום ד' תשרי ה׳תשס״ט 03.10.2008

באר שבע: נחנך המשכן החדש של בית חב"ד בנאות לון

קהל רב מתושבי השכונה היוקרתית "נאות לון", בעיר האבות – באר שבע, נאספו ובאו לחגוג את "חנוכת הבית" של בית חב"ד בשכונה, בראשות השליח הרב משה אריאל הכהן רוט ■ בטקס חגיגי רב רושם במעמד רב העיר הרב יהודה דרעי, מ"מ ראש העיר מר דוד בונפלד,  מנהל בית חב"ד המרכזי הרב שניאור זלמן גורליק, רבנים, שלוחים ואישי ציבור - נחנך המקום שיהווה מגדלור של תורה, חסידות ואהבת ישראל, לתושבי השכונה והסביבה  לסיפור המלא
באר שבע: נחנך המשכן החדש של בית חב

קהל רב מתושבי השכונה היוקרתית "נאות לון", בעיר האבות – באר שבע, נאספו ובאו לחגוג את "חנוכת הבית" של בית חב"ד בשכונה, בראשות השליח הרב משה אריאל הכהן רוט. בטקס חגיגי רב רושם במעמד רב העיר הרב יהודה דרעי, מ"מ ראש העיר מר דוד בונפלד, רבנים, שלוחים ואישי ציבור, לצד ידידי ונאמני בית חב"ד, בראשות איש החסד מר הלל קראדי, נחנך המקום שיהווה מגדלור של תורה, חסידות ואהבת ישראל, לתושבי השכונה והסביבה.

המעמד שהתקיים בימי הסליחות ברחבת בית חב"ד, נפתח בתפילת מנחה ותקיעת שופר, ולאחריה פתח את האירוע, אביו של השליח, המנחה הוותיק, הרב נפתלי הכהן רוט, שביד אמן ניהל את האירוע. בדברי פתיחתו קשר המנחה בין פרשיות השבוע לבין האירוע החגיגי, והרמזים על הקשר המיוחד שבין חתני השמחה, בנו השליח הרב רוט והתורם מר קראדי.

דברי ברכה השמיעו, שליח הרבי לבאר שבע, מנהל בית חב"ד המרכזי הרב שניאור זלמן גורליק, ומר דוד בונפלד מ"מ וסגן ראש העיר באר שבע שהעלו על נס את פעילותם הנמרצת של השליח הרב רוט וזוגתו תחי' בקרב תושבי השכונה.

לאחר אתנחתא מוסיקלית של תזמורת הראל, שליוותה את האירוע, הוזמן חתן השמחה השליח הרב רוט לשאת דברים, בדבריו הוא מספר כי בהשגחה פרטית אירוע 'חנוכת הבית' חל בליל יום 'חנוכת הבית' של '770' בית רבינו שבבבל לפני ס"ח שנה, הוא מודה נרגשות לכל התומכים ומסייעים להקמת הבית חב"ד, ובהמשך דבריו מזמין את מי שתרם את מבנה הבית חב"ד, איש החסד מר הלל קראדי, בהתרגשות מיוחדת מודה לו הרב רוט, ומעניק לו תעודת כבוד ושי צנוע לקראת השנה החדשה, כלי של דבש עם חריטה והקדשה מיוחדת, אשר את תוכנם הוא מקריא בנוכחות כל הקהל.

בתום דברי השליח הוזמן הנדיב מר הלל קראדי להשמיע דברים, כשהוא נרגש מספר מר קראדי לנוכחים על האהבה המיוחדת שיש לו לחב"ד ומפעליה, ועל הקשר המיוחד שנרקם בינו לבין הרב רוט, מה שהביא לתרומת בית חב"ד, וכאן מפתיע מר קראדי את הרב רוט ואת הנוכחים כשהוא מבשר על תרומה של חנות נוספת לבית חב"ד, כשהוא מביע את שאיפתו להפוך את כל מרכז החנויות לבית חב"ד גדול. מצטרף לדבריו מ"מ ראש העיר, מר בונפלד שמספר לקהל כי כבר בחג הפסח השנה, התנבא באזני הרב רוט כי לא ירחק היום וכל המרכז יהווה מרכז בית חב"ד.

הקהל מוזמן לבית חב"ד החדש לטעום מהכיבוד העשיר ולצפות בקטעי וידאו של הרבי, המוקרנים ע"ג מסך ענק.

לאחר תפילת ערבית, מגיע למקום המרא דאתרא, הרב יהודה דרעי, רב העיר וראב"ד באר שבע, שמתקבל בתשואות על ידי הקהל הרב שציפה ממושכות לבואו. הרב דרעי מתכבד בקביעת המזוזה המהודרת – מתנת איש החינוך, הרב זאב קפלן, לאחר מעמד קביעת המזוזה התיישב הקהל בראשות הרב לאמירת לחיים לרגל המעמד, שחיש מהר התפתחה להתוועדות חגיגית רבתית שנמשכה עד שעת לילה מאוחרת. משך שעה ארוכה ישב הרב רדעי התוועד ושוחח בדברי תורה וחסידות עם הנוכחים, ובראשם הרבנים ושלוחי הרבי.

הפתעה נוספת מצפה לשליח הרב רוט בערב זה, בפתח דבריו היה הרב 'איש בשורה' לו ולקהל הנאספים, כאשר הודיע חגיגית כי החליט למנות את השליח הרב משה אריאל הכהן רוט, כ'רב הקהילה' בשכונת 'נאות לון', והזמין את הרב החדש ביחד עם אביו הרב נפתלי רוט ובני משפחתו, וכמובן בני הקהילה, להופיע מחר באירוע הגדול של  'הכתרת רבני הקהילות' לציון עשור לכהונתו של הגר"י דרעי כרבה של באר שבע וראב"ד, הבשורה מתקבלת בשמחה ובסיפוק רב על ידי הקהל, כשכל הנוכחים בראשות הרב מעניקים לרב רוט, ברכות לרגל המינוי החדש, ומאחלים לו הצלחה רבה בתפקידו החשוב.

את האירוע כיבדו בנוכחותם: הרב שלמה אמסלם, רב שכונת נווה זאב, הרב דוד ולס – רב קהילת "בית חב"ד המרכזי", הרב קלמן דרוק, – מנכ"ל מוסדות חינוך חב"ד, הרב יצחק בן שימול – מנהל גני חב"ד, עו"ד מר דני סודרי – יו"ד מינהלת 'נאות לון', ראשי הקהל בנאות לון: הרב יצחק בוטבול – יו"ר בית הכנסת "נווה יוסף חיים", איש החסד, הנגיד הרב שמעון אליהו גוזלן – יו"ר בית הכנסת "רשב"י", הרב יוסף קמחי – יו"ר בית הכנסת "בית יאיר מזוז". שלוחי הרבי בעיר: הרב ניצן חלק – נווה זאב, הרב שמואל נחימובסקי – נווה נוי, הרב, יוסף יצחק סלוין - רמות, הרב חיים הבר – שליח תורה, הרב יוסף אליהו דייטש – שליח תורה, הרב מאיר שמחה קריצ'בבסקי- בית משיח חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.