מערכת COL | יום ג' תשרי ה׳תשס״ט 02.10.2008

ה"מרכז שליחות" הארוך ביותר ● מיוחד

מחודש תמוז ועד ערב ראש-השנה, פעלה קבוצת בחורים ברחבי בולגריה מטעם ה'מרכז-לענייני-חינוך' ■ בבית-חב"ד המרכזי מסכמים בסיפוק רב את פעילות הבחורים עם אלפי התיירים הישראליים והיא הוגדרה "למעלה מהמשוער" ■ בראיון ל-COL מספר השליח הראשי הרב יוסי סלומון על תרומתם הגדולה של הבחורים-השלוחים ■ "יש לזה עוצמה רבה לעתיד", הוא אומר לסיפור המלא וגלריית תמונות  
ה
"למעלה מהמשוער". תיירים ישראלים בכניסה לבית-חב"ד בבולגריה ● צילום: COL
מאת כתב COL

כבר למעלה מעשור, נשלחים בחורים לבולגריה בתקופת הקיץ, על-ידי ה'מרכז-לענייני-חינוך'. גם בקיץ האחרון פעלה קבוצת בחורים בערים סופיה וורנה השכנה למרגלות הים השחור: מאיר אביוב, מענדי אביוב, יעקב לנדא, מענדי קרניאל, מנחם דרייפוס, לוי מקמל ולוי דופקין.

בבית-חב"ד המרכזי מסכמים בסיפוק רב את פעילות הבחורים עם התיירים והיא הוגדרה "למעלה מהמשוער".

מידי יום פקדו את בית-חב"ד שבחולות הזהב - מאות יהודים מישראל ומרחבי העולם: מניינים, סעודות שבת, שיעורי תורה וחסידות ועוד - היו מנת-חלקם של אלפי התיירים היהודים שפקדו את המקום בקיץ. כמו"כ פעלו הבחורים עם יהודי סופיה ותיירים רבים בתוך המרכז היהודי הקהילתי - רוהר-חב"ד.

בראיון ל-COL אומר השליח הראשי הרב סלומון: "עוד לפני שהגעתי עם זוגתי תחי' למדינה, תמימים-שלוחים חרשו את המדינה לאורכה ולרוחבה מטעם 'המל"ח'. למעשה, האינפורמציה הראשונה שהייתה לנו אודות יהודי סופיה ובולגריה כולה (המצב בקהילות וכו'), הגיעה מהדוחות ששלחו התמימים-השלוחים ל'מל"ח'. עובדה זו, ממחישה את העוצמה של שליחות הבחורים בקיץ.

"לפני 5 שנים", הוא ממשיך ומספר, "פתחנו את בית-חב"ד לתיירים בחולות הזהב בוורנה. המקום עובד ב"ה בכל חודשי הקיץ ללא הפסקה. זהו בית-הכנסת היחידי שפועל בכל האיזור הזה.

"מכיוון שהמקום נמצא במרחק של טיסה קצרה מישראל, מגיעים לאיזור למעלה מ-3000 ישראלים בשבוע. בנוסף, מגיעים למקום עוד תיירים יהודים רבים מידי שבוע מרחבי העולם".

בימים אלו עמלים במרכז 'רוהר-חב"ד' על ההכנות לקראת הימים הנוראים, בעזרתם של השלוחים החדשים: הרב יוסי ורחלי הלפרין, ר' איציק סמואילוב מפעילי מרכז חב"ד והתמימים-השלוחים: מאיר אביוב ומרדכי גולדשטיין.

הפעילות כולה מתבצעת תודות לעזרתם של הרב משה קוטלרסקי ומשפחת רוהר. "בזכותם אנחנו זוכים להביא את דברי הרבי ומבצעיו לכל תייר יהודי שמגיע למקום", אומר הרב סלומון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.