מערכת COL | יום ב' תשרי ה׳תשס״ט 01.10.2008

חג בבית חב"ד: גפילטע עם ירקות מוקפצים

מבנגקוק ועד קוסקו, מדרמסלה ועד פוקון - אלפי מטיילים ישראלים יצטרפו לסעודות החג של בתי חב"ד ומוסדות יהודיים דומים. שנה טובה בטעם סויה, כך אתר ynet בכתבה שפורסמה בערב ראש השנה  לסיפור המלא
חג בבית חב
הדלקת נרות בבית חב"ד צ'אנג-מאי (ארכיון)

אין דבר יותר משפחתי מהחגים, אבל גם אין דבר ישראלי יותר מלטוס בחגים. במקרים רבים, מי שבחר באפשרות השנייה מוצא לעצמו את אחת מהשגרירויות הלא-רשמיות, הלא הם בתי חב"ד, כמקום נעים לחגוג עם המשפחה המורחבת - עמך ישראל. 

בתי חב"ד העמוסים ביותר הם אלו הנמצאים במזרח הרחוק או בדרום אמריקה, שם נערכים לעתים שולחנות למאות רבות של צעירים, שנמצאים בטיול שלאחר הצבא. מנהל בית חב"ד בבנגקוק, הרב נחמיה וילהלם, חוגג היום את ראש השנה ה-14 במספר שלו בשליחותו בתאילנד, והוא אינו חדל מלהתרגש כל שנה מחדש: "כל שנה זה אירוע מרגש - יהודים שיושבים יחד, חוגגים יחד ומתחילים את השנה באחדות נפלאה. זה מעניק תקווה להמשך השנה". 

ערב החג צפוי להיות עמוס יותר מאי-פעם, כאשר למעלה מ- 1,300 אורחים צפויים לסעוד סביב השולחן. "בעקבות המספר האסטרונומי של האורחים הצפויים להגיע לארוחת החג אנו עורכים שני סבבים", סיפר הרב וילהלם, "מאחר שבאולם שלנו יש רק 900 מקומות ישיבה, נערוך סעודה אחת ב-17:30 והשנייה בשעה 20:30".

כיצד נערכים למבצע כזה? הרב וילהלם מסביר כי "המטיילים כמובן מגיעים לעזור בהכנות של האוכל ובארגון". בתפריט ניתן יהיה למצוא מנות עם נגיעות מהמטבח היהודי והתאילנדי, כגון: גפילטע פיש עם ירקות מוקפצים.

הרב שניאור רותם מבית חב"ד ברורנבקה, בוליביה, מספר כי כ-80 מטיילים צפויים להגיע לעיר שנמצאת באמצע הג'ונגלים. "אנחנו שמחים לספק ליהודים כאן בית יהודי חם", הוא אומר, "את כל הארוחה הכנו מאפס - שום דבר לא נקנה פה הבשוק בגלל הכשרות, אפילו את החלות אפינו. בתפריט יש פלפלים ממולאים וגם עוגת תפוחים. 

"כל אחד נותן פה את תרומתו וכשרונו - אחד מבשל, אחרת מסדרת פרחים, אנחנו חולבים את הפרות ובעזרת השם יהיה כאן חג נפלא עם אוכל כשר ויהודי. לצערי, בבוליביה לא ניתן להשיג רימונים ונשתדל לקיים את החג עם כל הסימנים.  כמובן שנתקע בשופר ונקיים את מצוות החג".  

בית חב"ד בדרמסלה שבצפון הודו קיים כבר 10 שנים ונמצא למרגלות ההימאליה. המקום מושך אליו דרך קבע תיירים רבים, רובם המוחלט יהודים המחפשים אחר הפן הרוחני בטיולם. הרב משה שאול דרור סיפר ל-ynet על ההכנות לארוחת החג: "אנחנו מצפים לכ-600 סועדים בארוחת ערב החג. אנחנו טורחים כדי להעניק לכל אורח תחושת חירות וחג אותנטית. בין היתר הכנו כ-1,200 קציצות גפילטע פיש לחויית ראש השנה האולטימטיבית. הכל מוכן כאן תוצרת בית, מאחר ולא ניתן לקנות פה אוכל כשר. היופי הוא שהאורחים עצמם נוטלים חלק בהכנות".

הרב דרור סיים את דבריו באיחולי שנה טובה לכלל עם ישראל: "אני מאחל לעם ישראל שתהיה שנת ביטחון אמיתי, אני מאחל גאולה לכל היהודים בעולם הקשורים לעם היושב בציון, וגמר חתימה טובה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.