מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תשס״ח 28.09.2008

תפילין? לא בבית-ספרנו

כפייה או דחייה? קשה להאמין, אבל לא מדובר בשנות הארבעים, וגם לא על מקרה שקרה בצרפת או בגרמניה: בתיכון עירוני במודיעין נאסר על תלמיד להביא את התפילין שלו לבית הספר תוך איום בהרחקה לסיפור המלא מתוך mynet
תפילין? לא בבית-ספרנו
(צילום אילוסטרציה: שלמה-חיים ריבקין, COL)
מאת הילה שי-וזאן, mynet

כפייה או דחייה? קשה להאמין, אבל לא מדובר בשנות הארבעים, וגם לא על מקרה שקרה בצרפת או בגרמניה: בתיכון עירוני במודיעין נאסר על תלמיד להביא את התפילין שלו לבית הספר תוך איום בהרחקה.

"הכל התחיל ביום הראשון ללימודים", מספר א', תלמיד כיתה י"א בבית הספר עירוני ב'. "שני חברים מהכיתה אמרו לי שהם רוצים להניח תפילין בכל בוקר, וביקשו שאקח אותם לרב כדי שיבדוק להם אותם. עשיתי את זה, והרב אכן מצא שהתפילין פגומות וצריכות תיקון".

בינתיים, החל א' לקחת עמו את התפילין שלו לבית הספר, ובזמנם החופשי, בהפסקות או בשיעורים חופשיים, היו השלושה נאספים בכיתה קטנה, שלא הייתה בשימוש, ומניחים שם כל יום את התפילין במשך מספר דקות.

תלמידים נוספים ששמעו על כך ביקשו גם הם להצטרף, ויחד היו נפגשים כולם מדי בוקר. הדבר לא הפריע לאיש עד שיום אחד רצו הילדים להניח את התפילין

בזמן שיעור שבוטל והכיתה הקבועה הייתה תפוסה. במקום זאת, הם נכנסו לספריית בית הספר, שם ביקשה מהם הספרנית לעבור לחדר הצילום הסמוך, שלא נמצא בשימוש.

יום לאחר מכן שוב חזרו התלמידים לחדרון זה, אלא שהפעם הבהירה הספרנית ל-א' שמנהלת בית הספר, נורית זק, קוראת לו למשרדה. א' וחברו פנו לחדר המנהלת, ושם, לטענתו, אמרה לו זק: "מה שאתה עושה כאן זוהי כפייה דתית והסתה מיסיונרית. יש תלמידים שההורים שלהם לא מוכנים שיהיו חשופים לסממני דת".

אמו של הנער הגיבה בתדהמה על ההחלטה: "אני מזועזעת והמומה. באנו מצרפת, שם דברים כאלו קרו מעת לעת, אבל לא שיערנו לעצמנו שהם יכולים להתרחש כאן, בארץ. כואב לי שהענישו אותו בחומרה כאילו מדובר בהבאת סמים או אלכוהול לבית הספר".

מנהלת התיכון נורית זק הפנתה אותנו לדוברות עיריית מודיעין, וזו מסרה בתגובה כי "אין מניעה לכל מי שרוצה להניח תפילין באופן פרטי ואישי בבית הספר. התלמיד התבקש לא להביא תפילין ולשדל תלמידים אחרים להניח תפילין".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.