מערכת COL | יום כ"ז אלול ה׳תשס״ח 27.09.2008

צעירי-חב"ד מציגים: מאות מנייני תפילה בימים הנוראים

רוב מוחלט מהציבור הישראלי שומר את צום יום-הכיפורים, אך סקרים שנעשו בשנים האחרונות מגלים, כי רבים מבין הצמים מעדיפים להעביר את היום דווקא בבית. הסיבה נעוצה בתחושת הזרוּת ואי השייכות, שמרגיש המבקר בבית הכנסת 'פעם אחת בשנה' ■ הפתרון לבעיה הוא הפעלה של בתי כנסת מיוחדים המותאמים לציבור הזה, ולשם כך מפעילים השנה צעירי-חב"ד יותר מ-200 מנייני תפילה פתוחים בימים הנוראים, ממטולה ועד אילת ■ השנה הוקם אתר אינטרנט מיוחד, ובו ניתן לקבל מידע על התפילות ב"בית הכנסת הפתוח" הקרוב למקום המגורים לסיפור המלא
צעירי-חב

רוב מוחלט מהציבור הישראלי שומר את צום יום-הכיפורים, אך סקרים שנעשו בשנים האחרונות מגלים, כי רבים מבין הצמים מעדיפים להעביר את היום דווקא בבית. הסיבה נעוצה בתחושת הזרוּת ואי השייכות, שמרגיש המבקר בבית הכנסת 'פעם אחת בשנה'.

הפתרון לבעיה הוא הפעלה של בתי כנסת מיוחדים המותאמים במיוחד לציבור הזה. לשם כך יפעילו השנה צעירי-חב"ד, בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, באמצעות 230 הסניפים ברחבי הארץ: יותר מ-200 מנייני תפילות פתוחים בימים הנוראים, ממטולה ועד אילת.

"בית הכנסת הוא מקום תפילה שנועד לכל יהודי באשר הוא. לא צריך להירשם, לא צריך לשלם תמורת המקום, לא צריך לדעת את סדרי התפילה. סביבכם יהיו בדיוק יהודים כמותכם, וכולם יתקבלו באהבה ובמאור-פנים", כך נאמר בעלון המיוחד שהוציאו-לאור צעירי חב"ד לקראת יום-הכיפורים. "בבית-הכנסת הפתוח, הנעים והממוזג, יחכו לכם עם כיפות ומחזורי-תפילה. יינתנו הסברים על התפילות. יכריזו באיזה עמוד לפתוח. בקיצור, תרגישו בבית".

על המבצע

"בימינו יותר ויותר אנשים לא ממש מודעים לסדר התפילה וזקוקים להדרכה במהלכה. בעיה נוספת הקיימת היא היעדר מקום. בתי הכנסת הרגילים מלאים עד אפס מקום, ומקומות הישיבה שכבר ישנם שמורים לבאי בתי הכנסת הקבועים", מסביר הרב אריאל גורן, מנהל בית חב"ד ורב קהילתי בשכונות קרית חתני פרס נובל ונאות אשלים – ראשון לציון, המפעיל זה כמה שנים "בתי כנסת פתוחים" בשכונות המערביות של ראשון-לציון. "במניין המיוחד משתתפים בראש השנה וביום הכיפורים מאות מתפללים מדי תפילה, כשהשיא הוא בתפילת נעילה, שבה משתתפים קרוב לחמש מאות איש", הוא אומר.

הרב שלום משולבין, מנהל בית חב"ד ברובע י'-י"ג באשדוד, מספר כי במניין שהוא מנהל משתתפים למעלה מ-1200(!) איש בכל תפילה, וככל הנראה מדובר בבית-כנסת הפתוח הגדול בישראל. המעניין הוא, שרובם של המשתתפים הם עולים מחבר העמים, ובהם גם צעירים רבים. המניין ותיק ביותר ונהפך למסורת בשכונה, והוא מתקיים כבר 13 שנה.


אתר אינטרנט מיוחד

השנה, ביוזמת צעירי-חב"ד ובשיתוף שלוחים נט, הוחלט על הקמת אתר אינטרנט מיוחד, שאליו יוזמנו אזרחי ישראל להיכנס ולקבל מידע על התפילות ב"בית הכנסת הפתוח", הקרוב למקום מגוריהם. באתר מוצגים גם מאמרים ודברי הסבר על החג: איך יום הכיפורים מכפר, למה צמים?, סדר יום צום הכיפורים, מושגים לחג, וגם סדר 'כפרות' שאותו נוהגים לערוך בערב יום כיפור.

האתר המושקע עוצב בהתנדבות ובשמחה על ידי השליח הרב מנחם מענדל אלישביץ מכרמיאל, מנוע החיפוש נבנה אף הוא בהתנדבות על ידי ר' יוסף יצחק מור-יוסף מ'חב"ד של אתר'. פרויקט 'בית הכנסת הפתוח' הוקדש לע"נ הרב יוסף יצחק הלוי רייטשיק ע"ה שנפטר לפני כשבוע והוא בן 54. הרב רייטשיק עמד בראש הפרויקט למען ילדי צ'רנוביל בצעירי-חב"ד, שימש חבר בולט בהנהלת צעירי אגודת חב"ד וחבר באגודת חסידי חב"ד בישראל.

לכניסה לאתר: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.