מערכת COL | יום כ"ד אלול ה׳תשס״ח 24.09.2008

פיתחו לי - ואני אפתח לכם ● שליחות אישית

גם אנו בטבריה השתוקקנו תמיד לישיבה בד' אמותינו, זאת לאחר שכבר לפני עשרות שנים הועלה כבר הרעיון של פתיחת ישיבה בעירנו. בתחילה היו בעיות של "בניינים", כאשר במשך חודשים תרנו אחר מקום מתאים לישיבה, ולא מצאנו. לבסוף הוחלט כי דווקא המבנה של בית-חב"ד עצמו יהלום יותר מכול את המוסד החדש, אבל כסף? הישועה הגיעה מכיוון לגמרי לא-צפוי... ■ מתפרסם באדיבות מגזין כפר חב"ד  לסיפור המלא שליחות אישית
פיתחו לי - ואני אפתח לכם ● שליחות אישית

פיתחו לי
ואני אפתח לכם
הרב יוסף קרמר, טבריה

את גודל תרומתה של ישיבת 'תומכי תמימים' לעיר שבה היא שוכנת, מיותר אפילו להסביר. מלבד הערך הסגולי הקדוש שבעצם נוכחותה, ישיבה היא גם אבן-שואבת וביכולתה להוות ציר מרכזי לקהילה חב"דית חמה ותוססת שתחולל מהפכה בעיר כולה.

גם אנו בטבריה השתוקקנו תמיד לישיבה בד' אמותינו. עוד במהלך השנה שעברה נוצר הקשר עם הנהלת ישיבת תומכי-תמימים במגדל-העמק, בראשות ידידי השליח הרב יצחק גולדברג שיחי', שכבר אז רקם את התכנית להוספת שיעור ד לישיבתו. ואכן, הגענו לסיכום על פתיחת סניף של ישיבת תומכי-תמימים מגדל-העמק בעיה"ק טבריה תובב"א.

[יצויין כי כבר בתשל"ח, בשיחה לתלמידים-השלוחים היוצאים למגדל-העמק, אמר הרבי: "און דאס זאל זיין התחלה טובה אויף ארויסנעמן גאנץ ארץ-ישראל פון מיצרים וגבולים" (=ושזו תהיה התחלה טובה להוציא את כל ארץ-ישראל ממיצרים וגבולים), ובהערה שם מציין הרבי למקורות על העיר טבריה...]

האמת היא שלפני עשרות שנים הועלה כבר הרעיון של פתיחת ישיבה בעירנו. מעיון באיגרות-קודש של הרבי, ניתן ללמוד כי עוד בשנת תשט"ו שקלה הנהלת תומכי-תמימים לפתוח סניף בטבריה. אלא שאז הורה הרבי לגנוז את הרעיון, משום ש"כנראה זהו עניין מסובך מידי מצד בעלי הקרקע, בעלי הבניינים וכו'" (איגרות-קודש, כרך יא, עמ' 163).

ואכן בתחילה גם לנו היו בעיות של "בניינים", כאשר במשך חודשים תרנו אחר מקום מתאים לישיבה, ולא מצאנו. והנה, לאחר בדיקת כל האופציות הוחלט כי דווקא המבנה של בית-חב"ד עצמו יהלום יותר מכול את המוסד החדש. המבנה שופץ לאחרונה והוא כולל אולם שיכול לשמש 'זאל' וכן חדרי הארחה (כהוראת הרבי שבית-חב"ד יהיה מקום של אש"ל).

בהשקפה ראשונה זה אכן נשמע אידאלי. ואולם בחינה מדוקדקת יותר של המבנה העלתה כי אין בו די מקום גם למטבח ולחדר-אוכל. היה ברור שנזדקק להרחיב בהקדם את המקום ולהוסיף לו חדר אוכל ומטבח, דבר הכרוך בעלות גבוהה במיוחד. לכך יש להוסיף גם עלות רכישה של ארונות ספרים ותכולתם. מה עושים?

הישועה הגיעה מכיוון לגמרי לא-צפוי. כשבוע לפני פתיחת הלימודים מקבל ראש הישיבה המיועד, השליח הצעיר הרב ברוך לבנוני שיחי', שיחת טלפון מידיד שלו, הנמנה עם שלוחי הרבי. הלה מספר לו כי אחד התורמים הקבועים שלו מעוניין לסייע דווקא בעבור ישיבה ב... טבריה.

מכאן הדברים התגלגלו במהירות: התורם הסכים, השבח לא-ל, לממן את עלות תוספת הבנייה לבית-חב"ד וכן את עלות ארונות-הספרים ותכולתם. תהליך הרחבת בית-חב"ד יצא לדרך, בשעה טובה, ובמקביל נפתח בראשית החודש סניף תומכי-תמימים בטבריה. אני תקווה כי לאחר החגים, כשה'תמימים' ישובו לחבוש את ספסלי הישיבה, הם כבר ימצאו בה מטבח וחדר-אוכל חדשים ומרווחים.

סיפור זה מצטרף לעשרות רבות של מקרים שבהם ראינו בעינינו השגחה פרטית מופלאה, וחשנו היטב כיצד הרבי מוליך אותנו, כמו את יתר השלוחים, יד ביד.
[בשעת כתיבת השורות נתקבלה הידיעה המרה על פטירתו של חברי וידיד נעוריי הרב יוסי רייטשיק ע"ה. לימודי השבוע הקרוב בישיבתנו יוקדשו אפוא לעילוי-נשמתו.]

הטור "שליחות אישית" נכתב על-ידי א' השלוחים בישראל ומפורסם באדיבות מגזין כפר חב"ד

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.