מערכת COL | יום כ"ד אלול ה׳תשס״ח 24.09.2008

תושבי כפר יונה נגד מרכז חב"ד

תושבים מכפר יונה מתנגדים להקצאת קרקע לצורך בניית מרכז קהילתי של חב"ד בשכונת גני הכפר. המרכז הקהילתי עתיד להיבנות ברחוב הירקון, שהוא הרחוב הראשי של השכונה, במקום גני ילדים של חב"ד ושל ש"ס הפועלים בקרוואנים, כך מדווח המקומון "זמן השרון" ■ הרב נחמיה שמרלינג, מנהל בית חב"ד כפר יונה ורב בשכונה, אומר בתגובה: "יש לי אינטרס להמשיך לחיות טוב בשכונה ואני לא מחפש מריבות" לסיפור המלא
תושבי כפר יונה נגד מרכז חב
הרב נחמיה שמרלינג עם ראש המועצה המקומית בכפר יונה מר אפרים דרעי בבית חב"ד (ארכיון)
תושבים מכפר יונה מתנגדים להקצאת קרקע לצורך בניית מרכז קהילתי של חב"ד בשכונת גני הכפר. המרכז הקהילתי עתיד להיבנות ברחוב הירקון, שהוא הרחוב הראשי של השכונה, במקום גני ילדים של חב"ד ושל ש"ס הפועלים בקרוואנים

לפני כשבועיים קיבלו התושבים פלאיירים מטעם המועצה המודיעים כי בכוונתה להקצות שטח של 997 מ"ר לבניית מרכז קהילתי של חב"ד ברחוב הירקון 2 – מקום הימצאם של הגנים.

בפלאיירים צוין שהמרכז הקהילתי יכלול גני ילדים, מועדון נוער, ספרייה, אולם כינוסים והרצאות וחדרים רב תכליתיים.

בתגובה, התארגנה קבוצה שבשבועות האחרונים עוברת מבית לבית בשכונה ומחתימה עצומה נגד הקמת המרכז. ט', מיוזמות העצומה, מסבירה: "מועצת כפר יונה לא חושבת ופשוט מקצה שטחים. הימצאות המרכז תגרום לפקק תנועה אדיר, ייווצר צוואר בקבוק וכל השכונה תיחסם".

"כמו כן יתפסו לנו את כל החניות, שכן קהל רב צפוי להגיע למרכז. הסבירו לנו שהחדרים הרב תכליתיים מיועדים לאירוח בשבת. הדתיים שלא נוהגים בשבת ישאירו את המכוניות וכך זה אמור לקרות כמעט כל סוף שבוע. כל המכוניות והבנייה יסכנו את ילדינו, חוץ מזה אנחנו חוששים שהמרכז ישנה את הצביון השכונתי של השכונה, שהיא כרגע ברובה חילונית. לכן אנחנו מנסים לארגן התנגדות. כרגע אנחנו בעיצומו של מהלך איסוף חתימות", הוסיפה.


"לא מחפש מריבות"

יוזמי העצומה טוענים שיש להם כבר כמה עשרות חתימות והם מצפים להרבה יותר. הרב נחמיה שמרלינג, מנהל בית חב"ד כפר יונה ורב בשכונה, אומר בתגובה: "בית חב"ד הוא ארגון שפעיל בכפר יונה 20 שנה. יש לו כמה מוקדי פעילות, כולל בירקון 2. בית חב"ד זכה לתמיכה מכל הקהילה. יש לנו מגוון פעילויות כולל בבתי סוהר, עם חיילים, במועדון הקשיש, אנחנו עובדים בשיתוף עם מחלקת הרווחה וכן מתקיימת פעילות עם תנועות הנוער. כל הפעילויות הללו זכו להוקרה".

"אני חי בשכונה וגם אני מצר על פקק התנועה בבוקר אבל אין פה שום דבר חדש שהולך להיות שלא היה קודם. המבנה לא מסוגל להפעיל אירועים המוניים. אנחנו לא איזה חאפרים או פיראטים ואני לא יודע על מה התלונה. גם כשהוצע לי על ידי המועצה להרחיב עוד יותר את השטח ולבנות עוד בית כנסת אני סירבתי. יש לי אינטרס להמשיך לחיות טוב בשכונה ואני לא מחפש מריבות".

ממועצת כפר יונה נמסר בתגובה: "בית חב"ד ייבנה במקום גני ילדים פעילים הנמצאים כיום ברחוב. גני הילדים יועברו למבנה אחר. החשש של התושבים לגבי עומסי התנועה אינו רלבנטי היות שהתנועה לבית חב"ד בעיקר בבקרים היא נמוכה בהרבה מאשר לגני הילדים.

"מכאן שפחות כלי רכב ינועו בשעות הלימודים ברחוב. מועצת כפר יונה והעומד בראשה אפי דרעי מכבדים את כל תושבי המועצה, פועלים למען כל התושבים ומשקיעים בהקמת מבני ציבור לכלל התושבים. המועצה והעומד בראשה אינם מבדילים בין חילוניים, מסורתיים ואדוקים. הניחוח העולה מהשאלה אינו מתאים ליישוב כמו כפר יונה בו יש מקום לכולם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.