מערכת COL | יום כ"ד אלול ה׳תשס״ח 24.09.2008

ארבעה חסידי חב"ד הוכתרו לרבני קהילות בבאר-שבע

ארבעה חסידי חב"ד הוכתרו אמש (שלישי) לרבני קהילות בבאר-שבע, יחד עם 10 רבנים נוספים: הרב דוד ולס, הרב מנחם כהן, הרב שאר ישוב אלחרר, והרב משה רוט השליח בשכונת נאות לון ■ במעמד המכובד נכחו עשרות רבנים נכבדים בכל רחבי הארץ, בני קהילותיהם ומשפחותיהם של הרבנים ושלוחי חב"ד בעיר ■ COL מגיש: דיווח מלא ומפורט ותמונות מהמעמד לסיפור המלא
ארבעה חסידי חב
חג בבאר-שבע. 14 רבני קהילות החדשים מקבלים את תעודות ההסמכה, אתמול ● צילום: COL
מאת כתב COL

מאות אנשים השתתפו אמש (רביעי) במעמד הגדול במלאת עשור שנים לרגל כהונתו של הרב יהודה דרעי לרבה הראשי וראב"ד של העיר באר-שבע והכתרת 14 רבני קהילות מכל רחבי באר-שבע שהתקיים במלון "ארמונות פרדייז" בעיר במעמד גדולי-תורה, רבנים, דיינים, ראש-העיר וסגנו חברי המועצה יו"ר המועה"ד ואישי-ציבור.

בין הרבנים נמנים ארבעה חסידי חב"ד: הרב דוד ולס, הרב מנחם כהן, הרב שאר ישוב אלחרר, והרב משה רוט השליח בשכונת נאות לון.

במעמד המכובד נכחו רבנים מכובדים, בני קהילותיהם ושלוחי חב"ד בעיר בראשות מנהל בית חב"ד המרכזי בעיר הרב זלמן גורליק.

את המעמד פתח בדברי ברכה קצרים מר דוד בונפלד סגן ומ"מ ראש-העיר באר-שבע, אחריו הרב אריה דרעי, הרב בנימין בצרי רב דומ"ץ ק"ק קריית האבות וראש ישיבת 'בית-יוסף', הרב יצחק פרץ רבה של רעננה שהגיע היישר מירושלים לאחר הישמע הבשורה המשמחת עם תוצאות הבחירות ברבנות הראשית כשנבחר ברוב גדול לכהן כחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב יונה מצגר הרב הראשי לישראל, הרב נפתלי רוט הקריא את שמות 14 רבני הקהילות שנבחרו לכהן פאר כרבני שכונות בעיר באר-שבע ואת תעודות ההסמכה קיבלו רבני הקהילות מהרבנים מצגר, פרץ, דרעי, ועוד - בתוספת ברכה מרובה לכל אחד ואחד שיצליחו בדרכם להמשיך לקדש שם שמים.

את הערב הנחה בטוב-טעם הרב אליהו בר-שלום ראש כולל 'קול יהודה' בבאר-שבע, כמו"כ הוקרנה מצגת מיוחדת על "ממלכת התורה בעיר האבות" על פעילותו התורנית של הרב יהודה דרעי מאז שהוכתר לרבה של העיר.

הרבנים בדבריהם ציינו לשבח את יום חג גדול זה לתושבי העיר באר שבע כאשר בעשר שנות כהונתו של הרב דרעי הטביע חותם בל ימחק על העיר כולה שדאג להפריח מבחינה רוחנית כל פינה ופינה ולהעמידה בשורה אחת עם ערי הארץ הגדולות.

לכבוד המעמד יצא ספר מיוחד בשם ''ממלכת התורה בעיר האבות וזאת ליהודה'' שיצא-לאור ע"י תלמידיו ושומעי לקחו של הרב דרעי בכולל 'קול יהודה' שבנשיאותו ובסיוע של המועצה הדתית באר-שבע בראשותו של ר' יצחק אמור. הספר חולק לכל המשתתפים כמזכרת מהמעמד.

בספר המכיל בתוכו יותר מ-300 עמודים מובאים דרשות ודברי הגות שמסר הרב במשך השנים ברחבי העיר בהזדמנויות ואירועים שונים, וכן שו"ת בהלכה שהגיעו לשולחנו של הרב בנושאים רבים וכן תקנות והנהגות, קריאות קודש, על משמר קודשי ישראל, על משמר הכלל והפרט וכן מקום נכבד בנושא 'שבת הארץ' – קיצור דיני שביעית שחלקם הגדול פורסמו מידי שבת בשבתו בעלון 'אורות השבת' במהלך שנת השמיטה האחרונה.

הרב מצגר פתח בראשי תיבות לרב דרעי שהוא ה'י"ד החזקה' י"ד ר' יהודה דרעי.
כמו"כ הוקראו מכתביהם של הגר"ע יוסף שליט"א נשיא מועצת חכמי התורה והרב יששכר מאיר ראש ישיבת 'הנגב'.

הערב נחתם באמירת סליחות ברוב עם כשהקהל קיבל ספרי סליחות שהודפסו לכבוד המעמד ע"י המועצה בדתית. גדול היה המעמד לכבודה של תורה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.