מערכת COL | יום כ"ג אלול ה׳תשס״ח 23.09.2008

משרד החינוך ל"הארץ": "אין סמכות לפסול בקר מטעמינו"

ביום ראשון פורסם ב-COL כי משרד החינוך החליט לפסול את בחינות הבגרות של בנות רבות הלומדות בבית-הספר 'בית-חנה' בירושלים, לאחר שמפקת מטעם משרד החינוך התבקשה לעזוב את בית-הספר בעקבות לבוש בלתי-הולם ■ הרב טוביה בלוי קישר בין שני המקרים ושלח מכתב זועם למשרד החינוך ■ הבוקר (שלישי) מגיב משרד החינוך ב"הארץ": "לבית הספר אין סמכות לפסול בקר שנשלח מטעם משרד החינוך"  לסיפור המלא  הדיווח ב-COL:שערורייה: המבחנים נפסלו בעקבות הערה למפקחת
משרד החינוך ל
מאת אור קשתי, הארץ

משרד החינוך החליט לפסול באופן גורף את בחינות הבגרות במקצוע "מחשבת ישראל" שנערכו בקיץ האחרון באחד מבתי הספר החרדיים בירושלים, לאחר שהמוסד החינוכי סירב לאשר את כניסתה של בקרית מטעם המשרד, האמורה להשגיח על טוהר הבחינות, בנימוק שלבושה איננו הולם. בעקבות ההחלטה, נפגעו כ-140 תלמידות, שחלקן ממתינות לאישור על זכאות לתעודת בגרות לצורך המשך לימודיהן. ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "לבית הספר אין כל סמכות לפסול בקר שנשלח מטעם המשרד".

ב-1 ביוני התקיימה בחינת הבגרות ב"מחשבת ישראל". לתיכון לבנות "בית חנה - חב"ד" בירושלים באה בקרית של משרד החינוך. לדברי רכז הבחינות של בית הספר, הרב אשר סלומון, הבקרית "באה עם מכנסיים וחולצה עם שרוולים מאוד קצרים, מעבר לכתף. עברנו יחד במסדרונות, כדי להתרשם שהכל מתנהל באופן תקין, אבל הסברתי לה שבלבוש כזה לא נוכל להרשות לה להיכנס לתוך הכיתות".

במכתב ששלח ביום חמישי מנהל בית הספר, הרב טוביה בלוי, למשרד החינוך, הוא כותב כי "בבית ספרנו הופיעה מפקחת מטעם משרד החינוך, שהופעתה היתה רחוקה מרוחו החינוכית של בית הספר. עוד כותב הרב בלוי שהבקרית התבקשה לחזור עם שיפור הופעתה "או להודיע לממונים עליה שישלחו מחליף או מחליפה".

עוד אומרים בבית הספר, כי בשיחות שהתקיימו לאחר המקרה עם אנשי משרד החינוך, הוסכם שכדי למנוע עימותים בעתיד, יישלחו להבא בקרים ולא בקריות, בדומה לכללים הנהוגים בישיבות התיכוניות. "הבנו ממשרד החינוך שהבעיה מאחורינו", מספר חבר הנהלת בית הספר, הרב פרץ בלוי.

אולם בשבוע שעבר התקבלה בבית הספר הודעה כי נפסלו כל המבחנים שהתקיימו באותו יום - 243 מחברות בחינה. "איננו רוצים להיגרר לוויכוחים מיותרים בדיני והלכות צניעות, אך לדעתנו נקיטת צעד זה מהווה ענישה קולקטיווית לתלמידות, בגלל היותן תלמידות בבית ספר חרדי, והתעמרות בהן ללא סיבה", כתב הרב טוביה בלוי.

לדברי הרב פרץ בלוי, חלק מהתלמידות שבחינותיהן נפסלו ממתינות כעת לאישור על זכאות לתעודת בגרות לצורך המשך לימודיהן. "אנחנו מבינים את הצורך בפיקוח", הוא אומר, "וגם שלא כולם רואים מסכימים לסולם הערכים שלנו, אבל צריך להיות תיאום הבנות, בדיוק כמו שבקרית בלבוש לא צנוע לא תבוא לבית ספר ערבי. החלטת משרד החינוך היא צעד דרסטי, שגרם לעוגמת נפש גדולה בקרב התלמידות. כפי שהם ידעו לפסול באופן קולקטיווי את כל הבחינות, כעת עליהם לאשר אותן".

בתגובה אומרים במשרד החינוך כי "לבית הספר אין סמכות לפסול בקר שנשלח מטעם משרד החינוך. לבית הספר הוצעו בקרים נוספים, אך המנהל סירב לקבלם. לפני בית הספר עומדת האפשרות לערער על ההחלטה". לדברי הרב בלוי, "היינו מוכנים לקבל כל בקר או בקרית שתתלבש בהתאם, אבל לא היינו מוכנים שהיא תשב בלבוש לא הולם בין התלמידות. יש לנו ערכים שאנו לא מוכנים להתפשר עליהם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.