מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תשס״ח 21.09.2008

ב'כולל' בתל-אביב זוכרים את הרב אורי ע"ה

שנה חלפה לה מפטירתו של הרה"ח הרב אורי בן שחר ע"ה, ששימש במשך כעשרים שנה, כראש כולל "תפארת זקנים לוי יצחק" בתל אביב. לקראת יום היארצייט הראשון – י"ז אלול – התכנסו חברי ותלמידי הכולל לכינוס תורה, סיום מסכת וסעודת מצווה לזכרו של הרב ר' אורי ע"ה לסיפור המלא
ב'כולל' בתל-אביב זוכרים את הרב אורי ע

שנה חלפה לה מפטירתו של הרה"ח הרב אורי ע"ה בן שחר, ששימש במשך כעשרים שנה, כראש כולל "תפארת זקנים לוי יצחק" בתל אביב. לקראת יום היארצייט הראשון – י"ז אלול – התכנסו חברי ותלמידי הכולל לכינוס תורה, סיום מסכת וסעודת מצווה לזכרו של הרב ר' אורי ע"ה.

הכנס התקיים במתחם השיעורים שבבית הכנסת 'גאולת ישראל' חב"ד בת"א, בהשתתפות הנהלת הכולל, חברי ותלמידי הכולל ובני משפחת בן שחר. הרב שאול רייצס נכדו של הרב אורי אשר ממלא את תפקידו של הסב בכולל, פתח את הכנס בלימוד משניות באותיות השם, ולאחר מכן ערך הרב משה רוזנפלד חתנו של הרב בן שחר, סיום מסכת.

במהלך הסעודה נעמדו חברי הכולל בזה אחר זה וסיפרו זיכרונות וחוויות מהלימוד והשהייה במחיצת מו"ר הרב בן שחר ע"ה.

היה זה רגע מרגש מאוד לראות את אותם אנשי שיבה ש"כמה הרפתקי עדו עלייהו" שראו הרבה בחייהם וכו'. מדברים בחיבה והערכה לא רגילה על מורם הנערץ ועל הסבלנות שהיה לו לתלמידיו לחזור שוב על פירוש בתוספות וכד'.

רב הישוב יסוד המעלה השליח הרב יעקב רייצס, חתנו של הרב אורי ז"ל ביטא את התפעלותו על כך שבלב העיר תל אביב מגיעים כמה וכמה מניינים של פנסיונרים, יום יום ללמוד נגלה, חסידות ופרשת השבוע.

הבן הרב ישכר דב בן שחר סיפר על דברים נדירים ששמע אביו ביחידות אצל הרבי ביחס המיוחד ליום ח"י אלול שר' אורי נפטר בערבו.

חתם את הכנס ה'מרא דאתרא' והשליח הראשי לעיר תל אביב הרב יוסף גערליצקי במשא תורני משולב בדברי הערכה וזיכרונות על חלקו ופועלו של ר' אורי בכולל ובהפצת היהדות במשך ימי חייו בשליחות רבותינו הק' הרבי הקודם והרבי. הרב גערליצקי סיים בקריאה להחלטות טובות לתוספת ספסלים רבים בבית המדרש.

"היה זה כנס מכובד ביותר" לזכרו של ראש הכולל – ובכך ביטאו המשתתפים את התודה והברכה להנהלת בית הכנסת ומרכז חב"ד ליובאוויטש ת"א שמשקיעים מרץ ויוזמה כדי לתחזק ולפאר את כולל 'תפארת זקנים - לוי יצחק'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.