מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תשס״ח 21.09.2008

מבקר המדינה ניסה לעצור בניית 770 בזכרון ● וידאו

בשעה שבאוקראינה, המושל שמח לעזור לבניית 770, דווקא בישראל המצב שונה: ראש מועצת זכרון-יעקב, אליהו אבוטבול, חשף בנאומו בחנוכת 770, כי מבקר המדינה מיכה  לינדנשטראוס התנגד לבניית הבניין ■ "התעמתתי עם המבקר ואמרתי לו: עם בחו"ל היו מוציאים דו"ח כנגד הקמת בית-כנסת יהודי, היינו אומרים 'אניטשמים'", אמר ראש המועצה ■ "לא משנה הדו"ח, לא משנה מה שכתוב, לא משנה מה שיאמרו, העיקר כולנו מבינים: שהיה צריך כאן בית-כנסת, ואנחנו גאים בבית-הכנסת", אמר לקול תשואות המשתתפים  לסיפור המלאבפנים: נאומו המלא בוידאו של ראש המועצה בחנוכת 770 >>>
מבקר המדינה ניסה לעצור בניית 770 בזכרון ● וידאו
ישראל תשס"ח. ראש המועצה (מימין) ומבקר המדינה ● צילומים: מאיר דהן וה'בינתחומי הרצליה'
מאת מנחם כהן, COL

ראש מועצת זכרון-יעקב, אליהו אבוטבול, היה אחד הנואמים המרכזיים באירוע חנוכת מבנה 770 בשכונה החדשה "חלומות זכרון". חבוש בכיפה לבנה, הוא צעד אל דוכן הנואמים, לקול תשואות המשתתפים. "אני צריך להודות לבורא עולם שזיכה אותי בשליחות הציבורית להיות כאן ולעזור בחנוכת בית-חב"ד, כאן בזכרון-יעקב", פתח ראש המועצה את דבריו.

"לפני ארבע שנים", סיפר, "כבוד הרב פריימן, עודד היקר ואנוכי, היינו בכנס חב"ד בתל-אביב. במהלך הכנס אמר לי הרב פריימן: 'אלי, אנחנו רוצים שבזכרון-יעקב יהיה בית קבע'. בכנס הזה לפני ארבע שנים כרתנו ברית. אמרנו שבעזרת-השם עוד נחנוך. והיום, ב"ה, אנחנו זוכים לחנוך את בית-הכנסת.

"היה ברור שמלכתחילה בשכונה החדשה, יהיה צריך בית-כנסת ועודד היקר, איש החסד, אמר לי: 'אלי, אני מבקש, אם אפשר שזה יהיה בית-חב"ד'. אז כמובן שכזה אדם יקר שמבקש - אז כמובן שנעניתי לבקשה".

"אני רוצה לומר לכם שזה לא היה פשוט", אמר ראש המועצה ופניו הרצינו. "גם כאן במדינת ישראל, 60 שנה אחרי שנוסדה, לעיתים קשה להקים בית-כנסת. גם לזה היו מתנגדים, בתוך המועצה. אבל בגלל שאנחנו חזקים, האמנו שחייבים להקים בית-כנסת בשכונה החדשה ולהביא את התורה כאן למושבה. וב"ה הצלחנו".

"אני חייב לומר, ואני אומר את זה בכאב, באמת בכאב, זה באמת יום שמחה, אבל גם יום שצריך לעשות חשבון נפש", אמר ראש המועצה ומאות המשתתפים לא הבינו למה כוונתו, עד שסיפר את הסיפור הבא:

"אני מספר לכם משהו שתושבי זכרון-יעקב עוד לא יודעים. לפני חודש וחצי נחת עליי מבקר המדינה. הוא הוציא דו"ח כנגדי, ראש המועצה, למה הסכמתי ולמה פעלתי להקמת בית-הכנסת הזה. הדו"ח הזה יפורסם בעוד חודשיים, והדו"ח אומר שאין צורך בעוד בית-כנסת בזכרון-יעקב, אין צורך בבית-חב"ד בחלומות, אין צורך בבית אלוקים, אין צורך בבית תפילה.

"התעמתתי עם המבקר ואמרתי לו: איך ייתכן שבמדינת ישראל, אם זה היה קורה בחוץ-לארץ, שהיו מוציאים דו"ח כנגד הקמת בית-כנסת יהודי, היינו אומרים 'אניטשמים' וכאן בישראל, כאן במושבה זכרון-יעקב, מוסד של המדינה אומר 'לא צריך בית-כנסת'.

"זה היה בשבילי רגע מאוד קשה, רגע מאוד עצוב - שעדיין בתקופה הזו יש עדיין כאלה שמרימים גבה ושואלים 'למה צריך בית-כנסת'. שאלתי אותו: 'איך ייתכן שבשכונה חדשה - בה יהיו 770 משפחות, לא יהיה בית-כנסת'. ולא הייתה תשובה.
"אני אמרתי לעצמי: לא משנה הדו"ח, לא משנה מה שכתוב, לא משנה מה שיאמרו, העיקר כולנו מבינים: שהיה צריך כאן בית-כנסת, ואנחנו גאים בבית-הכנסת, שמחים בשמחת הקמת בית-הכנסת, שמחים בשמחת התורה. ובשבוע הבא אנחנו חונכים עוד בית-כנסת בזכרון-יעקב. וזה הכי חשוב מבחינתנו.

"אני רוצה להודות לכבוד הרב פריימן שזכיתי להכירו לפני מספר שנים. אני חושב שזו אחת הבשורות החשובות שאיש כזה יקר, עם הצדיקה שנמצאת לידו, הרבנית רותי, נמצאים כאן במושבה זכרון-יעקב".

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן (להורדה)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.