מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תשס״ח 21.09.2008

"פטירתו היא אבידה קשה לא רק לבני משפחתו" ● פרידה

"הרב רייטשיק אמנם לא הספיק להיות סב לילדיו הביולוגיים, אך זכה להכניס לחופה רבים מילדיו הרוחניים – בוגרי ובוגרות צ'רנוביל. בעולם כולו, ראו בו דמות יוצאת דופן של שליח בעל אהבת ישראל שאינה יודעת גבולות. בדיוני ההנהלות שבהם השתתף, ראה תמיד לנגד עיניו את הטוב וחיובי שבכל אחד והיה תמיד האיש המאזן לצד החסד ■ ידידו, סמנכ"ל צעירי-חב"ד הרב יוסף-יצחק לבנהרץ נפרד בדמעות מהרב יוסף-יצחק רייטשיק ע"ה שנפטר הבוקר והוא בן 54 בלבד לסיפור המלא 'התמונות האחרונות'ברוך דיין האמת: הרב יוסף-יצחק רייטשיק ע"ה
הרב יוסף-יצחק לבנהרץ

הבוקר השיב הרב יוסף יצחק הלוי רייטשיק ע"ה את נשמתו לבוראו והוא בן 54 בלבד. בדיוק לפני שבועיים אושפז במרכז הרפואי בילינסון בפתח-תקווה לאחר שמחלת ריאות בה לקה באחרונה החמירה. הבוקר מוקדם הכריעה אותו המחלה.

הרב רייטשיק נקרא לדגל בארצנו הקדושה, כזוג צעיר, נשוי לרעייתו, תבלחט"א, דינה, לפני עשרים שנה. יבלחט"א, הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד, שהיה ידידו הקרוב, הזמינו להצטרף לצבא שלוחי הרבי בארץ, ובני הזוג רייטשיק נענו ברצון. זמן קצר לאחר מכן הורה הרבי לחסידי חב"ד להתגייס להצלתם של ילדי צ'רנוביל מאזורי הקרינה הרדיואקטיבית המסוכנת שדלפה מהפיצוץ הגרעיני בכור שליד העיר צ'רנוביל.

גם הפעם נענה הרב רייטשיק להצעת הרב אהרונוב וקיבל על עצמו לעמוד בראש הפרויקט לילדי צ'רנוביל. מאז ועד יומו האחרון, חש הרב רייטשיק אב לא רק לילדיו, אלא לאלפי הילדים שדאג להעלות ארצה. הוא דאג שלא יחסר להם דבר בפנימיות המיוחדות שהוקמו עבורם בכפר חב"ד. הוא היה מכתת עצמו לכל רחבי תבל ונעדר מביתו תקופות ארוכות, כדי להביא את המשאבים הנדרשים לאחזקת הילדים ורווחתם בכפר חב"ד. מדינות רבות בעולם העריכו את פועלו וציינו את מפעלו בהנפקת בולים כאות הערכה לפרויקט ההצלה שעמד בראשו. גם ארגון האו"ם קיים אירוע הוקרה מיוחד למען הפרויקט.

ואולם, להערכה העמוקה ביותר זכה הרב רייטשיק מחבריו לשליחות. אלפי שלוחי הרבי מליובאוויטש, בעולם כולו, ראו בו דמות יוצאת דופן של שליח בעל אהבת ישראל שאינה יודעת גבולות. בדיוני ההנהלות שבהם השתתף, ראה תמיד לנגד עיניו את הטוב וחיובי שבכל אחד והיה תמיד האיש המאזן לצד החסד. רבים נהנו ממנו עצה ותושייה. הוא היה איש לבבי, צנוע ונעים הליכות. מתפללי בתי הכנסת התפעלו לראות את דבקותו להתפלל בציבור, להשתתף בשיעורי לימוד תורה וחסידות, זאת למרות עול צרכי הציבור שרבץ תמיד על שכמו.

את אהבתו לבני משפחתו לא יכול היה הרב רייטשיק להסתיר. הוא חינך את ילדיו בחום אבהי וחסידי. רגעים לפני שאושפז, בשארית כוחותיו, חיבק את ילדיו ורקד עמם. מאז אשפוזו הם ואימם היקרה לא זזו ממיטתו. גם אחיו ואחותו הגיעו ארצה מחו"ל. ידידו הקרוב, הרב אהרונוב, הפך עולמות לנסות להשיג עבורו ריאה להשתלה. הוא הצליח להציבו בראש הממתינים במדינות רבות באזור, אך המאמצים הרבים לא נשאו פרי והבוקר שהה ליד מיטת ידידו כאשר השיב את נשמתו ליוצרו.

הרב רייטשיק אמנם לא הספיק להיות סב לילדיו הביולוגיים, אך זכה להכניס לחופה רבים מילדיו הרוחניים – בוגרי ובוגרות צ'רנוביל. הוא זכה לערוך להם חופות ונשא בעול השגת כל הוצאות חתונותיהם. לפני כחודש כיבד אותו אחד מבוגרי פרויקט צ'רנוביל להיות 'סנדק' בברית המילה של בנו.

פטירתו היא אבדה קשה לא רק לבני משפחתו, אלא לצוות הגדול של המטה הראשי של צעירי אגודת חב"ד בישראל, לכותב שורות אלה שזכה להיות מוקסם ממנו, בעבודתם המשותפת, בכל פעם מחדש, לשליחי הרבי מליובאוויטש כולם ולידידיו ומכריו הרבים שיזכרו אותו תמיד כדמות חסידית חמה ויוקדת אהבת ישראל ושליח נאמן ומסור של הרבי מליובאוויטש.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.