מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תשס״ח 21.09.2008

ארגונים בבריטניה: אל תשכרו משרדים מלבייב

תוכניתה של ממשלת בריטניה לשכור משרדים חדשים בתל-אביב עוררה עליה זעם מקרב ארגונים פרו-פלסטיניים בלונדון. העיתון הבריטי "אינדפנדנט" דיווח בסוף השבוע ששגרירות בריטניה תשלם כסף לחברה "הבונה בהתנחלויות", כדבריהם ■ הפעילים התמקדו בפעילותה של "דניה סיבוס", חברת-בת של "אפריקה ישראל", ואמרו כי היא בונה במודיעין עלית, הקרובה מאוד לכפר הפלסטיני בילעין, שהיה מוקד למהומות בשנה החולפת לסיפור המלא ● האו"ם מאיים: נחרים את לבייב ● הערבים נגד לבייב
ארגונים בבריטניה: אל תשכרו משרדים מלבייב
לב לבייב ● צילום ארכיון: מאיר דהן

ynet

תוכניתה של ממשלת בריטניה לשכור משרדים חדשים בתל-אביב עוררה עליה זעם מקרב ארגונים פרו-פלסטיניים בלונדון. העיתון הבריטי "אינדפנדנט" דיווח בסוף השבוע ששגרירות בריטניה תשלם כסף לחברה "הבונה בהתנחלויות", כדבריהם.

השגרירות בישראל נמצאת במשא ומתן מתקדם עם חברת "אפריקה ישראל" לשכור שלוש קומות במגדל הקריה. מתנגדי העסקה טוענים כי החברה, שבבעלותו של איל ההון לב לבייב, בונה מספר פרויקטים גדולים ביהודה ושומרון. 

הארגונים הפרו-פלסטיניים קראו למשרד החוץ הבריטי לבטל את התוכנית בטענה כי חברות-הבת של "אפריקה ישראל" מפרות את החוק הבינלאומי בשל בנייתן בשטחים כבושים. כמו כן, הם ציינו כי לבייב נוהג לתרום לקרן הרוכשת שטחים מפלסטינים בגדה.

הפעילים התמקדו בפעילותה של "דניה סיבוס", חברת-בת של "אפריקה ישראל", ואמרו כי היא בונה במודיעין עלית, הקרובה מאוד לכפר הפלסטיני בילעין, שהיה מוקד למהומות בשנה החולפת.

אין זו הפעם הראשונה שלבייב וחברתו סופגים ביקורת על פעילותם הכלכלית. סוכנות האו"ם למען הילדים, יוניצ"ף, החליטה בחודש יוני לנתק את קשריה עם לבייב בטענה שהוא מעורב בבניית בתים בהתנחלויות. גורם רשמי בסוכנות אמר כי מדובר בהפרה של עקרונות יוניצ"ף.  יב תמך ביוניצ"ף זה שנים רבות ואף תרם כספים לסוכנות ולקרנות המסונפות אליה. ארגון "עדאלה" דיווח באחרונה לאו"ם כי דניה בונה בתים בשטחים הכבושים - פעולה הנוגדת את החוק הבינלאומי. בתגובה לפניית "עדאלה" הודיעה יוניצ"ף כי אין ברצונה להיות בקשר עם לבייב.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.