מערכת COL | יום י"ח אלול ה׳תשס״ח 18.09.2008

קריית שמונה: יש בחירות? אין אוכל לנזקקים

בית חב"ד בקריית שמונה יתקשה לספק מצרכים לנזקקים השנה: התרומות התמעטו, מספר המנות ירד בחצי או יותר, והעירייה גם אינה מעבירה להם את רשימות הנזקקים, כי מדובר בשנת בחירות ■ הרב יגאל ציפורי מנהל בית חב"ד, סיפר ל-ynet על המצוקה: "השנה קיבלנו מנות ל-200 משפחות. בשנה שעברה חולקו בעיר בסך הכל 960 מנות. העירייה לא צריכה לתת לי את האישור, שייתנו אותו למשפחה, והמשפחה תחליט אם היא רוצה להגיע אלינו או לא. אבל גם את זה הם לא עושים" לסיפור המלא
קריית שמונה: יש בחירות? אין אוכל לנזקקים
הרב יגאל ציפורי במטבח בית התבשיל
בית חב"ד בקריית שמונה יתקשה לספק מצרכים לנזקקים השנה: התרומות התמעטו, מספר המנות ירד בחצי או יותר, והעירייה גם אינה מעבירה להם את רשימות הנזקקים, כי מדובר בשנת בחירות.

הרב יגאל ציפורי מנהל בית חב"ד, סיפר ל-ynet על המצוקה: "השנה קיבלנו מנות ל-200 משפחות. בשנה שעברה חולקו בעיר בסך הכל 960 מנות, מהן 460 אנחנו חילקנו. יש כיום קושי גדול להשיג מנות לחג. אנחנו שייכים לארגון הארצי של כולל חב"ד, שמחלק מנות לכל הארץ. המוצרים התייקרו והתרומות הצטמצמו".

"מקור נוסף שהיה תורם לנו זו עיריית רעננה, ומהם קיבלנו בכל שנה 200 חבילות, אבל השנה הם הודיעו שהם אינם יכולים לסייע לנו. כל גורם נוסף שאנו פונים אליו, אומרים לנו שהם מצטערים, אבל אין להם מאיפה לתת. אנחנו לא יודעים מה לומר למשפחות שמצפות לקבל את המנות הללו".

השנה, כאמור, מחלקת הרווחה לא מעבירה את השמות, מחשש לשוחד בחירות. "הרי הם לא צריכים לתת לי את האישור", אומר הרב ציפורי. "שייתנו אותו למשפחה, והמשפחה תחליט אם היא רוצה להגיע אלינו או לא. אבל גם את זה הם לא עושים. לדעתי, יש פה כל מיני עניינים פוליטיים: מחלקת הרווחה נשלטת על ידי ש"ס, שרוצה לשלוט בסיוע לנזקקים".

חלק מעמותות החסד קשורות לתנועות פוליטיות. "השנה אנחנו לא פעילים בתחום הזה", אומר סגן ראש העיר מטעם ש"ס, הרב מאיר לוי. "אנחנו לא רוצים שזה יתפרש כתעמולת בחירות. זה כואב לי שאנחנו לא יכולים לסייע, אבל זה מצב מאוד רגיש, ואסור לנו להיות פעילים בשלב זה".

על סירובו של הרב מנהל מחלקת הרווחה להעביר את הרשימות, ענה לוי: "יש פה כל מיני עניינים של צנעת הפרט". ואילו מהעירייה מוסיפים: "לגבי האנשים העוסקים בכך שנים, ברשותם הרשימות מפסח, והם יכולים לעשות בהן שימוש".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.