מערכת COL | יום י"ח אלול ה׳תשס״ח 18.09.2008

דורון מאמריקה ● שליחות אישית

מנהל בית-חב"ד ברמת-השרון הרב יהודה בוטמן שמח מאוד לגלות בוקר אחד בתיבת ההודעות-הנכנסות שלו את האי-מייל של דורון. במיוחד לאור העובדה שבימים אלו מחלק מפעל 'בית חם' בראשותו מאות חבילות-מזון לנזקקים והנטל הכלכלי הכרוך בכך רב... ■ שליחות אישית - הרב יהודה בוטמן, רמת-השרון ■ מתפרסם באדיבות מגזין כפר חב"ד  לסיפור המלא שליחות אישית
דורון מאמריקה ● שליחות אישית

דורון מאמריקה
הרב יהודה בוטמן, רמת-השרון

שלמה, אביהם של דורון ושי, היה ידיד ותיק שלי עוד מהשנים הראשונות לשליחותי ברמת-השרון. למרבה הצער נפטר שלמה בגיל צעיר, אך במהלך השנים הוספתי לשמור על קשר חם עם בניו שניהלו עסק קטן באזור.

לפני כשנתיים פנה אליי הבן דורון וסיפר לי כי החליט לרדת עם משפחתו מהארץ לארה"ב, עקב קשיים בעסק פה ולעומת זאת הזדמנות עסקית טובה שהוצעה לו שם, באמריקה. כשדיבר ראיתי עליו שהוא אינו שלם עם החלטתו. "אני יודע שפרנסה היא אחד הדברים שבגללם מותר לעזוב את ארץ-ישראל", אמר לי לפתע, "ובכל זאת, אני מרגיש קושי נפשי עם היציאה מהקודש לחול".

לאחר הרהור ממושך בדבריו, הצעתי לו את ההצעה הבאה: "ישנו מושג ששמעתי לא-פעם מהרבי, 'עשה כאן ארץ-ישראל'. כלומר, בכל מקום שבו יהודי נמצא הוא יכול ליצור לעצמו ד' אמות של קדושה".

"ואיך בדיוק אני יכול לעשות את זה?", שאל דורון, מופתע.

"יש כל מיני דרכים לעשות זאת", אמרתי לו, "ואני יכול להציע לך אחת מהן", עניתי והוספתי, "אתה תסייע לנו משם בעבודת השליחות שלנו פה, ברמת-השרון".

דורון הוא איש-עסקים שאוהב לכתוב ולסכם כל דבר בכתב. התיישבנו אפוא והעלינו את הדברים על 'חוזה' שעיקריו – דורון יתמוך במפעל החסד שלנו, 'בית חם', ובכך יוסיף להיות קשור לארץ-ישראל גם בהיותו שם, בחו"ל החוּלינית.

מאז, כאמור, חלפו שנתיים, וה'חוזה'? לא נעים להודות, קצת נשכח ממני...

אציין רק כי מעת לעת נוהג דורון לבקר בארץ ובביקוריו הוא מקפיד, כפי שעושה גם אחיו שי, לתרום נכבדות לבית-חב"ד.

והנה, בימים אלה, כאשר ה'בית חם' מחלק מאות חבילות-מזון לנזקקים ואנו זקוקים לכל פרוטה כדי לשאת בנטל הכלכלי הכרוך בכך, אני זוכה לפתע להפתעה הנוחתת בתיבת ההודעות הנכנסות שלי:

"הרב בוטמן היקר,

"ברוך ה' הרוחניות שלנו גבוהה ואני יודע שה' עוזר ויעזור לנו גם במהלך המשבר הכלכלי ששורר כאן בארה"ב. מצד שני, אני מוכרח להתנצל לפניך. בדקתי לאחרונה את ארכיון המחשב שלי ומצאתי שם את ההסכם שחתמנו עליו לפני שעזבנו את הארץ, בשנת 2006. לא שמרתי על חלקי ב'דיל' וזה עומד להשתנות... כדי שאזכור כל יום את ההסכם, מסגרנו אותו ותלינו אותו על הקיר ליד התמונה של הרבי שבמשרדי. ראה את התמונה המצורפת. שלך, דורון".




להודעה זו צירף דורון התחייבות להעברת סכום כסף נכבד שיאפשר לנו לקיים את חלוקת חבילות-המזון לקראת החגים, לצד התחייבות חודשית קבועה ל'בית חם'. בשבת הקרובה אחגוג בעזרת ה' עם משפחתי ועם בני הקהילה שלנו יום-הולדת מיוחד של גיל 40. אני, מבחינתי, כבר קיבלתי את מתנת יום-ההולדת שלי...

הטור "שליחות אישית" נכתב על-ידי א' השלוחים בישראל ומפורסם באדיבות מגזין כפר חב"ד

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.