מערכת COL | יום י"ח אלול ה׳תשס״ח 18.09.2008

ברוכים הבאים לטיסת בית-חב"ד בפורט-וושינגטון

"נוסעים יקרים, אתם מוזמנים למצוא את המושבים שלכם ולחגור חגורות" - כך נפתח ה'דינר' השנתי של בית-חב"ד בפורט וושינגטון בניו-יורק ■ ארבעה מטוסים פרטיים ומאובזרים חיכו בהאנגר רחב-ידיים לבאי הדינר שנערך אתמול (רביעי) ■ הקברניט הודיע ברמקול: הנוסע ש' פלטיאל מתבקש לבוא לקדמת המטוס ■ האם השליח הרב שלום פלטיאל התבלבל בין התרמה להמראה? דווקא לא ■ צוות COL הוזמן לאחד הערבים המקוריים שנערכו באחרונה בבית-חב"ד  לצפייה בוידאו ותמונות  ● בפנים: וידאו בלעדי של הודעת ההמראה המקורית >>>
ברוכים הבאים לטיסת בית-חב
הרב פלטיאל, תא הטייס, המושבים ואחד הדיילים ● צילומים: מענדי לואיס, COL

מאת כתב COL בניו-יורק

"נוסעים יקרים, אתם מוזמנים למצוא את המושבים שלכם, לחגור חגורות ולהתכונן לקראת המראה של טיסה מספר 770. הנוסע ש' פלטיאל מתבקש לבוא לקדמת המטוס. הדיילים שלנו עוברים בדקות אלו עם חטיפים ושתייה".

אספר לכם שכך נשמע הודעה הפתיחה של 'דינר' ביום רביעי השבוע, ואתם תענו לי שאני סובל מג'ט לאג קריטי.

אבל זה מה שראיתי במו-עיניי: האנגר רחב-ידיים, מהבהב בתאורה כחולה, מטוסים פרטיים חונים בארבעת פינותיו ובמרכזו תלוי תמונה של הרבי. האם זה מה שהרבי התכוון לנצל את המודרנה ליהדות? ייתכן מאוד שכן.

הבעלים של חברת מטוסי סילון "טאלון אייר" הוא אדם כץ. הוא עשה את כספי בנדל"ן, אולם החליט ביום בהיר להשקיע את כספו בחלום ילדות: מטוסים. נכון לעכשיו הוא בילה 3,500 שעות באוויר - חלקם כטייס בעצמו.

ואת כל זה הוא היה מוכן להעמיד לאהבה שנייה שלו בחיים - בית-חב"ד בפורט וושינגטון, ניו-יורק, שם הוא נושא את התואר נשיא.

לקראת חגיגת 17 שנה לייסוד בית-חב"ד, הוא הציע לערוך את הדינר בסככת המטוסים שלו בנמל התעופה ריפובליק בעיר פרמינגדייל. "רציתי שיהיה משהו מקורי שימשוך אנשים לחב"ד", הוא הסביר. "מה שאני הכי אוהב בחב"ד הוא המסירות והמחוייבות לכל את כל היהודים ללא התייחסות לרקע או פילוסופיה".

שליח חב"ד הרב שלום פלטיאל, רחוק מלהיות טיפוס שיגיד לא לדברים כאלה, קפץ על המציאה. וכך ה'דינר' התכונן להמראה בטוחה.

במי להשקיע?

לערוך דינר יום אחרי שהנפילה התלולה בבורסה וקריסת חברת ההשקעות "להמן ברות'דרס" שווה בערך כמו ניסיון של הרב פלטיאל להטיס מטוס ("ראביי, טייס כבר לא יצא ממך. תישאר רב - אתה טוב בזה", אדם כץ אמר כשפלטיאל חיקה את הודעת הקברניט).

לרב פלטיאל, שליח נמרץ שזכה לשאת בעבר נאום ראשי בכינוס השלוחים העולמי, היה מסר לאותם פנים נפולות בקהל שרטנו במהלך הקוקטייל על 'צרות' בפרנסה.

"כשהרבי איחל לרעייתי שרה ולי שנבנה 'בית של יסודי התורה והמצוות' לא הבנתי את ההדגשה על עניין היסוד", הוא מספר. "אבל היום אני מבין היטב. יסוד מייצג בסיס ומשהו צפוי. בעולם שלנו אין שום דבר צפוי. ביטחון רעוע, פגיעה בערכי המשפחה ובמוסד הנישואין, כלכלה קורסת".

"ולכן אני מציע לכם את ההשקעה הכי בטוחה: חב"ד. שום דבר בעולם אינו ניצחי כמו אלוקים. יהיה יום שלא יהיה קוקה-קולה, אבל לא יהיה יום ללא תורה. אנחנו בעז"ה נעבור את הקשיים הכלכליים, ועד אז - השקיעו בעתיד. בחב"ד".

הרב פלטיאל בונה בימים אלו הוספה של 2 קומות בגודל 15 אלף רגל מרובע לבית-חב"ד שכבר כולל בית-כנסת (המניין שחרית היחיד באזור), בית-ספר וגן ילדים מפותח בהנהלת השליח הרב אילן ויינברג, ספרייה, אולם אירועים, אולם התעמלות, מעבדות מדע ומחשב, מרכז מוסיקה ובקרוב גם מקווה מהודר.

תמריאו איתנו, קרא הסלוגן של ה'דינר'. למי שמצטרף מובטח להגיע רחוק.

וידאו בלעדי: הודעת ההמראה
לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:

לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן (להורדה) ● או כאן(נגן המולטימדיה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.