מערכת COL | יום י"ח אלול ה׳תשס״ח 18.09.2008

מי באמת בית-ספר הכי גדול באירופה?

בוינה, אוסטריה, נפתח השבוע בית-הספר היהודי הכי גדול ומודרני באירופה, כך טענה סוכנות הידיעות היהודית EJP ■ "יש בתי-ספר דומים בבלגיה אבל שלנו הוא היחיד מסוגו שמקבל ילדים מגן ילדים ועד השכלה תיכונית", צוטט נשיא הקהילה אריאל מוזיקנט ■ אלא של-COL יש נתונים אחרים לגמרי: לחב"ד יש את בית-הספר הגדול באירופה (מערב ומזרח) ולא רק אחד  לסיפור המלא
מי באמת בית-ספר הכי גדול באירופה?
נשיא הקהילה היהודית בוינה אריאל מוזיקנט ● צילום: EJP

"בית-הספר היהודי הכי גדול ומודרני באירופה, שיכול לאכלס עד 600 ילדים, נפתח רישמית ביום רביעי בוינה, אוסטריה", כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית באירופה EJP.

נשיא הקהילה היהודית בוינה אריאל מוזיקנט צוטט כאומר: "יש בתי-ספר דומים באנטוורפן, בלגיה, אבל שלנו הוא בית-הספר היחיד מהסוג הזה שמקבל ילדים מגן ילדים ועד להשכלה תיכונית".

שמו של בית-הספר הוא צבי פרץ ע"ש הרב הראשי לוינה לשעבר ולומדים בו כיום 380 ילדים בין הגילאים 18 חודשים ועד 18 שנים.

מוזיקנט הוא ידיד של חב"ד באוסטריה, אך שהדבר האחרון שנרצה לעשות הוא להעמיד אותו על טעותו בפומבי. אז מבלי להעליב, נציין כי בדיקה זריזה בארכיון COL העלתה נתונים אחרים לגמרי.

בית-הספר היהודי הגדול באירופה הוא "בית חיה מושקא" של חב"ד בפאריס, צרפת. לומדים בו לא פחות מ-2500 תלמידות ותלמידים. העומד בראשו הוא השליח הרב שמואל אזימוב והמנהל הוא השליח הרב מסעוד טובול. לא פחות מ-30 אוטובוסים מסיעים את הילדים הביתה.

וזה עוד לפני התלמוד-תורה של חב"ד בפאריס בו לומדים 1200 ילדים.

ואם תרצו להסביר כי המדובר הוא על בית-הספר היהודי הגדול במזרח אירופה (אוסטריה שוכנת על הגבול של מערב ומזרח) נגלה לכם כי בעיר דנייפרופטרובסק באוקראינה קיים בית-ספר בשם "אור אבנר חב"ד" בו לומדים 700 תלמידים ותלמידות בראשות רב העיר השליח הרב שמואל קמינצקי.

כך שאנחנו שולחים את ברכותינו להצלחת בית-ספר צבי פרץ - אף שכבר קיים בית-ספר חב"ד לאודר בוינה בראשות השליח הרב יעקב בידרמן - אבל בואו נשמור על פרופורציות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.