מערכת COL | יום י"ז אלול ה׳תשס״ח 17.09.2008

מרפאות שיניים נוספת לילדים נפתחה במגדל העמק

עשרות אלפי משפחות בארץ מתמודדות עם קשיים כלכליים גדלים והולכים. כדי להעניק אפשרות למשפחות נזקקות לטפל בשיני ילדיהם, נוצר שיתוף הפעולה בין "כולל חב"ד" ובין קרן "לוטוס" של אחד מאנשי העסקים המובילים בישראל, אילן בן דב. שיתוף הפעולה הביא לפתיחה של מרפאת שיניים לילדים בצפת, ועכשיו נפתחה מרפאת שיניים נוספת גם במגדל העמק ■ COL מגיש: דיווח מלא ותמונות מהטקס   לסיפור המלא
מרפאות שיניים נוספת לילדים נפתחה במגדל העמק
הרב מצגר, הרב קרומבי, הרב דוכמן, הרב אליהו, ליאו קריס, אלי ברדה, אילן בן דב
עשרות אלפי משפחות בארץ מתמודדות עם קשיים כלכליים גדלים והולכים. אחד הנושאים היותר כואבים למשפחות במצב כלכלי נמוך הוא חוסר המענה לבעיות השיניים של הילדים.

כידוע, המדינה אינה ממנת טיפולי שיניים, והם נעשים רק באופן פרטי. טיפולי שיניים יקרים ביותר, והם הוצאה שמשפחות אלו אינן יכולות אפילו לחלום עליה. עשרות אלפי ילדים ברחבי הארץ אינם מקבלים טיפול בבעיות השיניים שלהם בגלל שאין להוריהם את האפשרות לממן את הטיפולים. ילדים אלו גודלים עם בעיות, שרק מחמירות יותר ויותר.

כדי לתת מענה לבעיה כואבת זו (תרתי משמע...), נוצר שיתוף הפעולה בין "כולל חב"ד" ובין קרן "לוטוס" של אחד מאנשי העסקים המובילים בישראל אילן בן דב. שיתוף הפעולה הביא לפתיחה של מרפאת שיניים לילדים בצפת, ועכשיו נפתחה מרפאת שיניים נוספת גם במגדל העמק. המרפאות הללו נותנות טיפולי שיניים מלאים ללא תשלום, לילדים שיד הוריהם אינה משגת לממן טיפולי שיניים.

במרפאה שנפתחה במגדל העמק שני כסאות לטיפול שיניים, וצוות של רופאי שיניים, סייעות ומזכירות, פועל בו במשך שתים עשרה שעות ביממה מידי יום. המרפאה מעניקה טיפול שיניים מלא ואיכותי, ללא תשלום, לילדים מכל רחבי העיר, אשר מופנים אליה על ידי העובדות הסוציאליות העירוניות. ילדים שאין להוריהם תיק במחלקת הרווחה, ואשר הוריהם אינם מסוגלים לממן טיפולי שיניים לבני משפחתם, מופנים באופן דיסקרטי על ידי מנהלי בתי הספר. צוות המרפאה שם לעצמו למטרה, לתת טיפולי השיניים איכותיים ומקצועיים ולהעניק יחס אישי ואדיב. התקווה היא לא להותיר אף ילד ללא טיפול שיניים, רק בגלל שיד הוריו אינה משגת לממן את הטיפול.

אילן בן דב הקים את "לוטוס" במטרה לעזור לחלשים ונחלשים. בין שאר המיזמים הפילנתרופיים, החליט אילן להקים רשת מרפאות שיניים בכל רחבי הארץ עבור ילדים שאין להוריהם אפשרות למימון טיפולי שיניים. המרפאה במגדל העמק הינה המרפאה העשירית ברשת המרפאות שהוקמו במהלך השנה וחצי האחרונות.

המרפאה הוקמה במבנה שהוקצה ל"כולל חב"ד" על ידי ראש העיר מר אלי ברדה, ועיריית מגדל העמק. המבנה שופץ וציוד ברמה הגבוה ביותר, בתרומתו של ידיד "כולל חב"ד" מר ליאו קריס מברזיל, לזכות נכדתו מזל קריס, שהמרפאה נושאת את שמה.

חנוכת הבית הביאה למפגש מרגש בין השותפים השונים במרפאה. באירוע השתתפו התורם אילן בן דב וצוות הניהול של "לוטוס", הרב שלום דוכמן מנכ"ל "כולל חב"ד" ואנשי "כולל חב"ד", התורם מר ליאו קריס מברזיל, שהגיע לאירוע יחד עם הרב שילדקרויט ובני משפחה וחברים נוספים, ראש עיר אלי ברדה, סגן ראש העיר סרגיי אוקלנדר, מנהלי המחלקות בעירייה, וצוות המרפאה. את האירוע כיבדו הרב יונה מצגר הרב הראשי לישראל, הרב שמואל אליהו הרב הראשי לצפת, ורבני חב"ד במגדל העמק.

אחרי קביעת המזוזות והסרת הלוט, הזמין המנחה, מנהל המרפאה הרב זאב קרומבי, את ראש העיר לשאת דברים. הרב קרומבי סיפר, שכאשר מנכ"ל "לוטוס" קובי ויזל והוא נפגשו לראשונה עם ראש העיר, הוא שאל אותם איזה מבנה הם רוצים. קובי ויזל והרב קרומבי ראו מספר מבנים שהתאימו למרפאה, אולם הם רצו במיוחד את המבנה הזה. מדובר על מבנה חד קומתי בודד עם רחבה מגודרת שבה ילדים יכולים לשחק בזמן שהם מחכים לטיפול. ראש העיר הסכים מיד, למרות שהיו כמה וכמה גורמים שגם הם היו מעוניינים מאד דווקא במבנה המיוחד הזה. בעקבות תמיכת ראש העיר, אשרו חברי העירייה את הקצאת המבנה למרפאה.

אלי ברדה, הודה לכל השותפים, והעניק לתורמים אילן בן דב וליאו קריס את המטבע של עיריית מגדל העמק. רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, דיבר על הסבל שילד סובל, כאשר כואב לו בשיניים. הרב אליהו אמר, שכתוב בספרים, שכאשר יהודי אחד סובל, השכינה כביכול סובלת איתו. כאשר מקילים את סבלו, עוזרים כביכול גם לשכינה.

התורם אילן בן דב הרחיב בדבריו על המצב האבסורדי הקיים, כאשר החוק בישראל אינו ממן טיפולי שיניים לילדים. אילן הבטיח, שעד שיתוקן החוק, הוא ימשיך לעזור לכל מי שזקוק לכך.

הרב דוכמן סיפר לנוכחים על היכרותו ארוכת השנים עם מר קריס, ועל הסיוע הנכבד שקיבל ממנו כבר לפני שנים רבות. בהמשך אמר הרב דוכמן, שכאשר מסיימים מסכת אחת, מתחילים מיד מסכת שנייה. כך גם הפעם, מיד עם חנוכת המרפאה במגדל העמק, כבר סוכם בין "לוטוס" ו"כולל חב"ד" על הקמת מרפאת שיניים משותפת שלישית, והפעם היא תוקם בירושלים. כן סוכם על הרחבת הפעילות המשותפת בתחומים נוספים.

ליאו קריס סיפר שהוא בן לניצולי שואה, ולא מזמן ביקר עם אימו במחוזות ילדותה בפולין, וגם השתתף ב"צעדת החיים". הוא רואה בהקמת המרפאה מסר של תחיה לעם היהודי, ולערבות ההדדית בין כל עם ישראל. את דבריו של ליאו קריס המשיך הרב מצגר, כאשר סיפר על פעילותו ברחבי העולם למיגור האנטישמיות, וחיזוק התמיכה בעם היהודי. כן סיפר הרב מצגר על התפעלותו הגדולה מהפעילות של כולל חב"ד, ועל הקשת הנרחבת של תומכים שפגש בשנה שעברה בדינר של כולל חב"ד.
עם סיום האירוע, יצאו כל הנוכחים בתחושה של סיפוק גדול, מהידיעה על התמיכה שתינתן מהיום לאוכלוסיית הילדים בעיר, שכל כך זקוקה לה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.