מערכת COL | יום י"ז אלול ה׳תשס״ח 17.09.2008

ישיבת חב"ד לא תפונה לעת עתה ממלון רקפת בצפת

ישיבת חב"ד בצפת "בית לוי יצחק", ובה 450 אברכים, לא תפונה, לפי שעה, מבניין מלון רקפת. כך קבע ביום ראשון שופט בית משפט השלום בנצרת ■ השופט נענה לבקשת הישיבה לעכב את את הדיון בתביעה בסדר דין מקוצר שהגישה חברת רקפת מפעלי פיתוח, הטוענת לבעלות על המבנה, לבית משפט השלום לפינוי הישיבה, עד שידון בית המשפט המחוזי בתל אביב בתביעתה של הישיבה להכיר בה כבעלת המבנה  לסיפור המלא
ישיבת חב

NFC

ישיבת חב"ד בצפת "בית לוי יצחק", ובה 450 אברכים, לא תפונה, לפי שעה, מבניין מלון רקפת. כך קבע ביום ראשון שופט בית משפט השלום בנצרת, אברהים בולוס.

השופט נענה לבקשת הישיבה לעכב את את הדיון בתביעה בסדר דין מקוצר שהגישה חברת רקפת מפעלי פיתוח, הטוענת לבעלות על המבנה, לבית משפט השלום לפינוי הישיבה, עד שידון בית המשפט המחוזי בתל אביב בתביעתה של הישיבה להכיר בה כבעלת המבנה.

בתביעה שהגישה רקפת מפעלי פיתוח נטען כי הישיבה תופסת את המבנה שלא כדין, וכי אם ניתנה לה בעבר רשות לשהות במבנה, רשות זו בוטלה במכתב ששלחה לה החברה ב-18.3.07.

הישיבה הגישה, באמצעות עו"ד מרדכי בייץ ממשרד עו"ד יגאל ארנון ושות', בקשת רשות להתגונן, וטענה כי הנכס אומנם רשום על שם חברת רקפת, אך החברה משמשת נאמן עבור הישיבה, והישיבה היא בעלת הזכויות האמיתית, בתור נהנית לפי הסכם נאמנות.


היעילות היא המפתח

הישיבה ביקשה מהשופט בולוס לעכב את הדיון בתביעה לסילוק ידה מהנכס עד שתידון תביעה שהגישה בינתיים לבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבוע כי הישיבה היא הנהנית של הנכס, וכי לנוכח המשבר ביחסי האימון יש לרשום אותה כבעלת הנכס. חברת רקפת מפעלי פיתוח התנגדה בתוקף לעיכוב.

בהחלטתו לעכב את הדיון בתביעה לסילוק ידה של הישיבה, כתב השופט בולוס כי אומנם בשני ההליכים יהיה צורך להכריע בטענתה של הישיבה זכויותיה על הנכס, והתביעה לסילוק יד תתקבל או תידחה לפי הכרעה זו.

עם זאת, ציין כי יש לתת עדיפות לדיון בבית המשפט המחוזי. שכן, קביעותיו של בית המשפט המחוזי יחייבו גם את בית משפט השלום. קיום הדיון בבית המשפט המחוזי תחילה יתרום לחיסכון משמעותי בזמן שיפוטי, ולמניעת העדה של עדים זהים העלולים לסתור את עצמם בשני ההליכים. לא כך הדבר, לגבי כרעת בית משפט השלום שלא תניב כל חיסכון ותועלת. "היעילות היא המפתח", כתב השופט.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.