מערכת COL | יום כ"ד אדר ה׳תשס״ד 17.03.2004

חדש על המדף: "בית חיינו 770"

סיפורו המלא של 770, המבנה השוקק חיים ואנשים של מרכז חב"ד העולמי בברוקלין, ניו-יורק, מתפרסם בספר חדש שיצא-לאור השבוע לרגל חתונת משפחות ויגלר-קרינסקי, מחר בערב בקראון-הייטס. "בית חיינו 770 – תיאורו מעלתו ותולדותיו", בן 300 עמודים, מביא לראשונה את סיפורו המלא הבניין ברחוב איסטרן-פארקווי מאז רכישתו על-ידי הרבע הריי"צ לפני יותר משישים שנה, ועד ימינו אלה. בעריכת הרב זושא וולף מכפר-חב"ד והרב שמעון גופין מלוד מתפרסמים בספר יותר משמונים תמונות ומסמכים, חלקם בפרסום-ראשון. הספר יוצא-לאור על-ידי מכון "היכל מנחם" בירושלים של הרב יוסף-יצחק הבלין, שמיודד עם אבי הכלה, הרב הלל-דוד קרינסקי, מייסד חברת JEM ומתומכי בניית בניין 770 בירושלים.
חדש על המדף:
שער הספר החדש
הספר החדש כולל חמשה שערים: תורת הבית – שיחות ואמרות הרבי במהותו ובמעלותיו של בית רבינו וחדר רבינו, תוכנו הרוחני של המספר 770, ומשיחות הקודש בקשר לקניית והרחבת הבית. קניין הבית - הסיפור ההיסטורי המלא מקניין וחנוכת בית חיינו בשנת ה'ש"ת. פרק זה מלווה בשפע של מסמכים משלבי קניית ורכישת הבית, לצד תמונה נדירה המתפרסמת בספר לראשונה – תצלום בניין 770 מלפני כשישים שנה, שנים אחדות לפני שנרכש על ידי אדמו"ר הריי"צ. צורת הבית – תיאור צורת בניין 770, שלושת קומותיו וקומת המרתף שלו, פירוט החדרים והאולמות שבכל קומה, ושימושם על ידי רבותינו. בניין הבית - פירוט ההרחבות השונות והתפתחות בית רבינו מאז קנייתו ועד עתה. בתבנית הבית - סקירה אודות בתי תורה ותפילה ומעשים טובים שנבנו במרוצת השנים ברחבי העולם בתבנית בניין 770. גם בכל הקשור לעיצוב החיצוני של הספר, קובע "בית חיינו 770" רף חדש. הספר יצא לאור בהידור יוצא דופן, בכריכה חיצונית מרהיבת עין כשתמונה ייחודית של 770 מובלטת מעל הכריכה השחורה-מבריקה, וכששם הספר מופיע באותיות מוזהבות בולטות. מתוך ה"פתח דבר" לספר: '770' - שלוש ספרות שמקפלות בתוכן עולם שלם. בניין אחד, משולש צלעות-גובה, שאליו נשואות אלפי זוגות עיניים על פני כל תבל. רק תשמיע את המספר '770' - בהגייתו המדוברת 'סוון-סוונטי' - באוזני כל חסיד באשר הוא, ותראה כיצד חושיו נדרכים וכל ישותו זועקת תנועה של השתוקקות. זוהי מילת המפתח של הלכסיקון החסידי. כל חסיד, כל 'תמים', כל ילד, כל קשיש. הולך ל-770, בא מ-770, יוצא מ-770, נוסע ל-770. שלוש ספרות שמשמשות שם נרדף לשיא השיאים של כל המאוויים. את 770 לא ניתן להגדיר רק כמקום מסויים. בדור האחרון, הפך מקום זה ל"סמל". סמל לרבבות אלפי חסידים השואבים מהבית הגדול הזה את כל חיותם; להמוני יהודים שהבית הזה משמש להם מקור לשמחה וביטחון, לאמונה ועוז-רוח; לנבוכים ומחפשי-דרך ש'סוון סוונטי', "שבע מאות שבעים", יצק בהם השקפת-עולם ברורה, איתנה ותקיפה. לאלפי-אלפים של לומדי תורה ועובדי ה', שהבית הגדול הזה, והשפע שנובע ממנו, היה להם למגדלור של תורה אמונה והדרכה בעבודת ה'. הרבי אף ביטא את חשיבות הבניין בהזכירו מספר פעמים ש"770" בגימטרייא "פרצת", ושבהשגחה פרטית הבניין נקרא בפי כל על שם "770" בלשון-הקודש באידיש ובאנגלית, הרי בוודאי שלדידן ישנה חשיבות וקדושה מיוחדת לבית רבינו.
לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
14 תגובות
1.
שמעתי על הספר הנ"ל, מדברים על זה הרבה...
כ"ד אדר ה׳תשס״ד
נו נו, נבדוק העניין...
2.
אהה, כעת נשאר רק לגשת לחתונה וליטול אחד...
כ"ד אדר ה׳תשס״ד
בואו נקווה שלא יהיו בעיות מיותרות בכניסה!
3.
וואוו, מדובר בתמונה נדירה ביותר!
כ"ד אדר ה׳תשס״ד
שימו לב לדבר שלא היה ידוע עד היום; בצד השמאלי של הבניין יש רק חלון אחד - ולא שניים כמו שחשבו ואף העתיקו כך לכל העתקים ברחבי העולם.

נו נו, מי ירים את הכפפה ויתקן את זה בכפ"ח ובשאר המקומות?!
4.
וכיהודים
כ"ד אדר ה׳תשס״ד
ובפרט כחסידים אם לוקחים לוקחים שניים...
5.
כל הכבוד
כ"ד אדר ה׳תשס״ד
שמעון כל הכבוד ממש נהנה לראות

שלום
6.
אכן, ניתן להעיד...
כ"ד אדר ה׳תשס״ד
שהרב הבלין עשה עבודה טובה, עכ"פ כך נראה מביקוריו האחרונים ב-770.
7.
באיזה חוצפה הוא שם את הלוגו של קה"ת
כ"ד אדר ה׳תשס״ד
כל אחד עושה מה שבא לו?

אין דין ואין דיין?

חוצפה
8.
זושא התותח
כ"ד אדר ה׳תשס״ד
אין עליך. אחרי פצצת 'תורת השליחות' בטיל ל-770 עלה והצלח!
תמיד ידענו שאתה כשרון מבריק
מילה שלי - רב מכר
מחברך הנ.מ.
9.
ללמוד וללמד לשמור ולעשות
כ"ה אדר ה׳תשס״ד
לידידי המשפיע היקר הר"ר שמעון שיחי'
עבודה מצוינת. ושהספר יהי' אכן על מנת ללמוד וללמד לצעירי הצאן את משמעות הבנייין הקדוש, לשמור עליו, ולעשות בו בפועל תורה, מצות ומעשים טובים מתוך התקשרות אמיתית.
בידידות אמת
בנצי
10.
Long awaited for!!!
כ"ה אדר ה׳תשס״ד
A nice book like this had the world waitng for a very long time. Toidah Rabbah to the Publisher.

A. Bochur
11.
התחום החזק
כ"ה אדר ה׳תשס״ד
זושא התחום החזק שלך זה לא כתיבת פשקווילים
12.
770 בקריית אתא
כ"ה אדר ה׳תשס״ד
משום מה נשמט בספר הבנין שנבנה בדגם של 770 בקריית אתא!
13.
תגובה ל-11
כ"ה אדר ה׳תשס״ד
"משום מה"???
בית-כנסת חב"ד בקריית-אתא אינו דומה כלל וכלל ל-770 המקורי. ולדעתי זה עוול לקרוא לו כך. אי אפשר לדמות את ההבדל בין הבניין ההוא שהרב דיסקין היקר הקים ולבין בנייני הפאר של הרב גוטניק במלבורן, הרב קונין בלוס-אנג'לס (הבניין החדש, לא הישן), הרב הבלין בירושלים וכמובן, 770 בכפר.
איך אתה מעיז להשוות בכלל? הסיבה היא אולי ירידת הדורות והביזוי של 770 המקורי שכל אחד יכול לקום ולהצהיר "גם אני בניתי 770".
14.
זושא עושה גם דברים חיוביים
כ"ה אדר ה׳תשס״ד
למרות הכל, יצא ממנו משהו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.