מערכת COL | יום ט"ז אלול ה׳תשס״ח 16.09.2008

COL מלווה את 'קבוצה' תשס"ט ● מיוחד

עשרות בחורים שהגיעו אתמול (שלישי) ל'קבוצה תשס"ט' נותרו ללא מיטה ונאלצו להסתפק במזרון על הרצפה ■ מנהל הפנימייה ר' שלום-בער ברוד לפחות הכין להם וופלים ובייגלאך ודרש שיחתמו על תקנון (אחד האיסורים: מתי אסור להקשיב למוסיקה חסידית) ■ מרבית מ-150 התלמידים הם מישיבת צפת בשל החלטת הישיבות המתונות בכפר-חב"ד ומגדל-העמק לדחות את הנסיעה בשנה ■ ומהם התקוות החיוביות של המשפיע הרב שלמה זרחי  לדיווח וגלריית תמונותבפנים: התקנון המלא שבחורי 1414 מחוייבים לחתום עליו >>>
COL מלווה את 'קבוצה' תשס
"בחורים הבאים קבוצה תשס"ט". מימין: בחור במשרד ה'קבוצה' ● צילום: מענדי לואיס, COL
מאת כתב COL בניו-יורק

עשרות בחורים צעירים נאבקו אמש (שלישי) על הזכות לישון במיטה מסודרת עם פתיחת שנת ה'קבוצה' החדשה בישיבת "תומכי תמימים ליובאוויטש - 770" בניו-יורק.

150 בחורים רשומים ב'קבוצה' השנה; עשרים מישיבת "תורת אמת" בירושלים, עשרים מישיבת חב"ד בקריית-גת ו- 110 מישיבת חסידי חב"ד בצפת.

ה'קבוצה' נוסדה עבור תלמידי ישיבות חב"ד בישראל כדי להנות משנת לימוד בחצרו הקדוש של הרבי. הרעיון ספג מכה השנה לאחר שראש-ישיבת מגדל העמק הרב יצחק גולדברג הוביל יוזמה לדחות את הנסיעה בשנה ולייסד שיעור ד' בישיבות הגדולות כמו כפר-חב"ד ומגדל.

70 הבחורים שכן הגיעו אמש זכו לקבלת פנים מאירה במיוחד עם רדתם ממטוס "אל על" ו"קונטיננטל". וופלים ובייגלאך חיכו להם על צלחות פלסטיק בכניסה לפנימיית הישיבה "1414" בשכונת קראון-הייטס.

מנהל הפנימייה ר' שלום-בער ברוד דאג לרישום התלמידים וגביית שני דולר בדיוק עבור החתימה של הנוטריון על התקנון. תקנון זה, שעותק ממנו מתפרסם ב-COL, כולל איסורים רבים לאחר שהפנימייה הייתה בעבר להכנסת אורחים לא רישמית בשכונה.

בין הסעיפים: "אין לי רשות בשום אופן להכניס שום אדם כולל קרובי משפחה אף ללילה אחד בלי רשות מוקדמת", "אסור לי להחזיק מערכת סטריאו, אף ללא רדיו" (ללא מילה על ipod) וגם "אסור להכניס להחדר מקרר" (הטעות במקור).

משם, לאחר רישום וקבלת מפתח, התלמידים פצחו בריצת אמוק לעבר החדרים כדי להבטיח לעצמם שינה סבירה בחודש הקרוב. שנת הלימודים של ה'קבוצה' אורכת 13 חודשים מלאים - שנת הלימודים תשס"ח מסתיימת בר"ח חשוון תשס"ט. התלמידים החדשים שמגיעים נאלצים להתפשר על מזרון על הרצפה עד שהוותיקים מתפנים.

בשיחה עם COL, המשפיע הרב שלמה זרחי בישר: "יהיו כוחות חדשים וצעירים בעזרת השם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.