מערכת COL | יום ט"ו אלול ה׳תשס״ח 15.09.2008

סערה בהמבורג: הרב הודח; הסמכויות הועברו לשליח חב"ד

המבורג סוערת: רבה של הקהילה היהודית, הרב דב לוי ברזילי פוטר בסוף-השבוע מתפקידו, בתום ישיבה מתוחה במיוחד עם ראשי-הקהל ■ בעקבות המהומה התקשורתית שנוצרה, ראשי הקהילה פרסמו הודעה לעיתונות, בה פירטו את הנימוקים שלהם לפיטוריו של הרב ■ בסיום המכתב, הם כתבו שבעקבות המצב החדש, הם נעזרים כעת בשליח חב"ד בעיר הרב שלמה ביסטריצקי לסיפור המלא
סערה בהמבורג: הרב הודח; הסמכויות הועברו לשליח חב
הרב שלמה ביסטריצקי (מימין) והרב דוד ברזילי על רקע המבורג ● צילומי ארכיון: JTA ,COL

מאת מנחם כהן, COL

המבורג סוערת: רבה של הקהילה היהודית בהמבורג, גרמניה, הרב דב לוי ברזילי (60) פוטר בסוף-השבוע מתפקידו, בתום ישיבה מתוחה במיוחד עם ראשי-הקהל, במהלכה הם הודיעו לו שתעודת ההסמכה לרבנות שברשותו - אינה טובה. לפיטורין קדמו מתחים בין רב הקהילה וראשי-הקהל.  

הכל החל לפני מספר חודשים. ראשי הההנהלה החדשה של הקהילה פנו לרב וביקשו ממנו מידע על ראש-הקהילה הקודם. "מכיוון ומדובר בדבר אישי, כרב, איני יכול למסור את המידע", אמר לראשי הקהילה ההמומים. גם לאחר לחצים והפצרות, הוא סירב למסור את המידע.

משנכחו שזה לא הולך, הם החלו במסכת איומים. אולם רב הקהילה סירב למסור מידע בשום צורה.

ביום רביעי שעבר, ראשי הקהילה זימנו את הרב לישיבה דחופה, שם, כאמור, הודיעו לו כי תעודת הסמיכה לרבנות (אותה קיבל בשנת תשמ"ו) - חתומה בידי אנשים שאינם יכולים לתת הסמכה.

על תעודת ההסמכה של הרב ברזילי, חתומה הרבנות הראשית בנתניה. ראשי הקהילה פנו לפני מספר ימים לרב דוד-חיים שלוש, הרב הספרדי של העיר נתניה, וזה כתב להם מכתב - שהרבנים החתומים בתעודת ההסמכה - אינם מוסמכים לחתום על תעודות סמיכה. לא ברור מדוע בחר לכתוב את המכתב.  

"הרב ברזילי היה בהלם מוחלט", מספר ל-COL גורם שנכח בפגישה. "הוא לא ידע פשוט מה לעשות. לאחר שהתעשת, אמר שהוא רוצה לדבר בעצמו עם הרב שלוש".

ביום חמישי בבוקר, פנו ראשי הקהילה לרב שלמה ביסטריצקי שליח חב"ד בהמבורג. אלה דיווחו לו על הפיטורין וביקשו להתייעץ איתו.

בשעות הבוקר של יום חמישי, הידיעה על הפיטורין כבר דלפה לתקשורת והקהילה היהודית בהמבורג סערה. "רבים סברו כי בוצע כאן מחטף מחוצף", אמר אחד מחברי הקהילה.

ביום שישי, הידיעה הופיעה בכל כותרות העיתונים בהמבורג ובערוצי הרדיו והטלוויזיה. "הרב של המדינה חייב ללכת", הייתה הכותרת הראשית בעיתון הנפוץ ביותר בהמבורג.

בשבת היה טקס בר-מצווה מפואר ועל-פי התוכנית, הרב ברזילי היה אמור לנאום באירוע, אולם לאחר הפיטורין נוצרה מהומה במקום, כשתומכיו של הרב ברזילי הבינו כי הוא לא יערוך את הטקס. בכלי-התקשורת דיווחו כי הרב ביסטריצקי יערוך את הטקס.

בעקבות המהומה התקשורתית, נאלצו ראשי הקהילה להוציא הודעת לעיתונות המתפרסת על פני 2 עמודים. בהודעה, הם פירטו את הנימוקים שלהם לפיטוריו של הרב. בסיום המכתב, כתבו שבעקבות המצב שנוצר הם נעזרים כעת ברב ביסטריצקי - בכל צרכי הדת.

בין הרב ביסטריצקי לרב ברזילי שררו יחסים חמים. לפני חודשיים הם החלו בייצור משותף של חלב ישראל. הרב ברזילי, חובש כיפה סרוגה, היה מוכר בגופי הכשרות באירופה.

הרב ביסטריצקי לא היה זמין לתגובה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.