מערכת COL | יום ט"ו אלול ה׳תשס״ח 15.09.2008

אורח בהכנסת ספר-תורה: מפכ"ל המשטרה

בין הצופים בתהלוכה שליוותה ספר-תורה חדש ברחובות קראון-הייטס היה אדם בלבוש ספורטיבי עם מאבטח צמוד: מפכ"ל משטרת ניו-יורק ריי קלי ■ "אם הייתי יודע שכל-כך מעניין פה, הייתי מגיע בכל יום", קלי אמר לכתב COL ■ קלי גילה כי הוא עורך ביקורי פתע בשכונה כדי לפקח מקרוב על המאבק בפשיעה ודיבר על-כך בפגישה מאולתרת עם הרב לייבל גרונר ■ הוא הבטיח תגבור של שוטרים בימים הנוראים וחגי תשרי. וגם: מה ענה על ריצה לראשות העירייה?  לסיפור המלא
אורח בהכנסת ספר-תורה: מפכ
קלי לוחץ יד לתושבים בביקורו, היום ● צילום: מענדי לואיס, COL

מאת כתב COL בניו-יורק

מפכ"ל משטרת ניו-יורק ריי קלי נצפה היום (ראשון) עומד בלבוש ספורטיבי עם מאבטח בודד בין חנות הדגים וחנות המשקאות ברחוב קינגסטון בשכונת קראון-הייטס.

"ראיתי אותו לבד ומיהרתי לעברו", מספר ל-COL ר' נוחי גרוס, לשעבר יו"ר ועד הקהל של השכונה. "דיברנו יחד על השכונה והמצב המשתפר של הפשיעה - הודות לפועלו".

קלי, איש המשטרה הקשוח שעשה שירות צבאי בויטנאם, הביט בעיניים אוהדות בהכנסת ספר-תורה שעברה באותה שעה ברחוב לעבר שדרת איסטרן-פארקוויי. הספר נכתב לזכר הבחור הת' ישראל צפתמן ע"ה שמצא את מותו ברכבת התחתית - אירוע שהמשטרה טיפלה בו, אולם לא הגדירה פלילי.

"אם הייתי יודע שכל-כך מעניין פה, הייתי מגיע בכל יום", קלי העיר לכתב COL בניו-יורק ועבר לשוחח קצרות עם תושבים וללחוץ ידיים כפוליטיקאי מיומן.

הייתה בהלצה הזו חצי אמת כפי שקלי עצמו גילה מאוחר יותר בשיחה עם הרב לייבל גרונר, מי ששימש כמזכירו של הרבי ומחזיק משרד בבניין 770 - מרכז חב"ד העולמי.

"אני עובר בלילות מידי פעם כדי לבדוק את השטח", קלי סיפר. "זו הפעם השנייה שלי בשכונה בימים האחרונים".

המניע שלו ברור: כמועמד בולט לראשות העירייה עליו לסגור קצוות ולרצות את אנשי השכונות - כוח אמיתי בפוליטיקה המקומית בה כל רובע מתנהל כמו עירייה. כשנשאל על-כך, הוא סירב לענות. "אין לי עדיין מה לענות", ענה שוב ושוב לחטטנים וסקרנים.

בשיחה עם הרב גרונר, בה נכח גם חבר ועד הקהל ר' חנינא שפערלין, דובר על תגבור האבטחה בשכונה בתקופת הימים הנוראים וחגי תשרי.

בתום הפגישה, כשהוצע לקלי להיכנס לבית-הכנסת הגדול בקומה התחתית של 770, הוא נענה: "אבל אין לי כיפה". אחת כזו מיד נחתה על ראשו והוא נכנס לצפות בתלמידים לומדים בשקידה ואולי אחד-שניים מספיקים שחרית מזורז.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.